Duch dziękczynienia przezwycięża zmartwienia

Wyprzedaże w Czarny piątek (BF) nadal przyciągają tłumy kupujących, mimo że inflacja i konflikt rosyjsko-ukraiński podnoszą koszty życia, wynika z nowych badań Adobe (otwiera się w nowej karcie) i Salesforce (otwiera się w nowej karcie ).

Jak donosi Diginomica (otwiera się w nowej karcie), sprzedaż w sklepach fizycznych może rosnąć, ponieważ Walmart poinformował w pierwszym kwartale 2022 r., że wzrost jego handlu elektronicznego zwolnił do zaledwie 1%. , ale napięcia gospodarcze miały niewielki wpływ. .wpływ na sprzedaż online w Czarny piątek, przy czym Adobe twierdzi, że Amerykanie wydali online 9.12 miliarda euro tylko w Czarny piątek w 2022 roku, co oznacza wzrost o 2.3% w stosunku do 2021 roku.

Tymczasem Salesforce twierdzi (otwiera w nowej karcie), że płace, które nie rosną wraz z inflacją, wpływają na ilość produktów, które ludzie kupują. Obecne średnie zamówienie wynosi 3,5 pozycji, co oznacza spadek o 2% rok do roku. Mimo to średnia wartość zamówienia wzrosła o 0,6% rok do roku.

Międzynarodowy wpływ Czarnego Piątku

Firma twierdzi również, że zmiany cen w USA bezpośrednio wpłynęły na popularne kategorie upominków, przy czym elektronika jest w tym roku droższa o 34%, a produkty kosmetyczne odnotowują obniżkę cen średnio o 15%.

Podczas gdy dane Adobe obejmują wyłącznie amerykańskie zwyczaje związane z wydatkami w okresie świątecznym, Salesforce może przedstawić ogólny obraz, który sugeruje, że Czarny Piątek może nie być tak atrakcyjny na arenie międzynarodowej.

Sprzedaż w Czarny piątek wzrosła globalnie o 3% rok do roku w 2022 r., ale niektóre części Europy były pod mniejszym wrażeniem, przy czym przychody online z Wielkiej Brytanii i Irlandii spadły o 13%, a liczba zamówień spadła o 11%.

TechRadar Pro niedawno poinformował, według firmy zarządzającej dostawami nShift, że dostawy paczek w Wielkiej Brytanii w 2022 roku wzrosły o 8% w Czarny piątek i o 30% w Cyberponiedziałek.

W połączeniu z danymi Salesforce wydaje się to być odwróceniem obrazu w USA, gdzie kupujący kupują więcej, ale wydają mniej.

Europejski obraz również nie jest tak jasny, ponieważ Salesforce donosi, że niemieckie przychody online spadły o 12%, a liczba złożonych zamówień spadła o 15%.

Nshift poinformował jednak, że na przykład dostawy paczek w Danii odnotowały wzrost o 126%, aw Finlandii o 58%, a kilka innych krajów odnotowało podobny wzrost. Chociaż dane o dochodach dla tych krajów nie były dostępne, jasne jest, że nie wszyscy Europejczycy są skłonni zrezygnować z okazji.

Salesforce odkrył, że Australijczycy i Nowozelandczycy odczuwają to samo – przychody spadły zaledwie o 1%, a złożone zamówienia wzrosły o 3%. Tymczasem Japonia doświadczyła największych spadków wzrostu, gdzie sprzedaż online spadła o 34%, a zamówienia spadły o 17% od 2021 r.

Mieszany entuzjazm dla transakcji w Czarny piątek i Cyber ​​​​poniedziałek poza Stanami Zjednoczonymi prawdopodobnie nie wynika z tego, że reszta świata jest zmęczona importowanym konsumpcjonizmem, ale raczej z bardziej powściągliwego podejścia do wyjątkowych wyzwań finansowych dnia , być może dlatego, że Święto Dziękczynienia jest kwintesencją amerykańskiego święta.

Firmy mogły również zdecydować się na przykład na zorganizowanie swojego stosu technologicznego zamiast inwestowania w nową infrastrukturę serwerową.

Udostępnij to