Jesteś nowy w telepracy? Wyciągnij lekcję z koncertu

Jesteś nowy w telepracy? Wyciągnij lekcję z koncertu

Ponieważ globalne wydarzenia skłaniają pracowników do modelu pracy zdalnej, ludzie zwracają się w stronę technologii, aby pomóc wypełnić lukę między codzienną komunikacją a operacjami biznesowymi. Kryzys związany z koronawirusem uruchamia zupełnie nowy sposób pracy, ale niektórym pracownikom niekoniecznie przychodzi to naturalnie. Dla firm, które polegają na współpracownikach, praca zdalna jest od jakiegoś czasu sposobem na życie. Myśl poza Uberem i Deliveroo: Pracownicy Gig obejmują wiele różnych zawodów, w tym grafików, programistów stron internetowych, copywriterów i tysiące pracowników obsługi klienta, którzy wspierają marki na całym świecie. Firmy od wielu lat zatrudniają tych ludzi na żądanie do zdalnego wsparcia. Dzięki technologii, której używają, i metodologiom, które wdrażają, firmy zatrudniające pracowników na zlecenie mogą nauczyć następne pokolenie pracowników zdalnych kilku rzeczy o tym, co jest potrzebne, aby praca zdalna odniosła sukces. Poniżej znajdują się najważniejsze wskazówki dotyczące handlu na gigach.

Bądź proaktywny i dostosuj swoją obsługę klienta

Zarządzanie oczekiwaniami klientów jest niezbędne w przypadku poważnych zakłóceń, a większość ludzi zdaje sobie sprawę, że ograniczenia usług są poza ich kontrolą. Jednak organizacje, które mogą działać z tym wyższym poziomem ciągłości biznesowej, naturalnie odczują mniejszy długoterminowy wpływ na wyniki finansowe. Niezbędne są zdolności adaptacyjne i chęć przyjęcia nowych metod pracy w celu zapewnienia ciągłości biznesowej. Obecnie wiele firm przeniosło już swoich obecnych pracowników do pracy zdalnej z powodu samoizolacji lub przymusowej izolacji, w tym obsługi klienta. Jednak sposób, w jaki myślimy o obsłudze klienta, a także technologia, której używamy do jej dostarczania, musi się zmienić. Po pierwsze, poinformuj swoich klientów o tym, jak myślisz o wsparciu, aby ich oczekiwania były zawsze uwzględniane. Po drugie, konieczne jest upewnienie się, że pracownicy działu obsługi klienta traktują priorytetowo swoje obciążenie pracą i priorytetyzują zadania, które nie mają krytycznego znaczenia biznesowego. Sprawdź swoją technologię, aby upewnić się, że zgłoszenia pomocy technicznej są wymagane zgodnie z tymi poziomami priorytetu. Jeśli masz platformę, czy Twoi pracownicy mogą łatwo i bezpiecznie uzyskać do niej dostęp z domu? Czy możesz zapewnić stałe wsparcie, jeśli twoi pracownicy mają ograniczone zdolności produkcyjne z powodu choroby? Być może nadszedł czas, aby rozważyć przejście na całkowicie cyfrowe wsparcie za pośrednictwem czatu lub wiadomości, zapewniając wsparcie cyfrowe 24/7 za pośrednictwem pracowników na żywo. Można to z zadowoleniem przyjąć w porównaniu z fragmentaryczną obsługą telefoniczną z długim czasem oczekiwania. Podczas dłuższych okresów izolacji niektóre firmy mogą doświadczyć zwiększonego popytu, co spowoduje zwiększoną liczbę zgłoszeń do obsługi klienta. Zwiększenie możliwości obsługi klienta oraz wdrożenie odpowiedniej technologii stanowi zatem poprawę funkcjonowania biznesu.

Otrzymuj powiadomienia z zaangażowaniem online

Umiejętności związane z zaangażowaniem online są niezbędne: większość pracowników koncertowych może nigdy nie spotkać swoich menedżerów, ale muszą czuć się blisko firm, które wspierają, aby odnieść sukces. Niezbędne jest zapewnienie im natychmiastowego wsparcia oraz wszystkich narzędzi i porad, których potrzebują, aby wykonywać swoją pracę najlepiej jak potrafią. Personalizacja zaangażowania jest niezbędna, nie tylko wysyłaj długie, jednokierunkowe notatki, stwórz sposób na zaangażowanie się w rozmowę w sposób ewolucyjny. Czy masz bazę wiedzy i możliwość dodawania i odpowiadania na często zadawane pytania? Może to być dostępne za pośrednictwem narzędzi do współpracy. Będzie to podstawą do zapewnienia, że ​​w dużej mierze zdalni pracownicy będą czuli się połączeni, a nie leniwa grupa pracowników.

Gamify

Menedżerowie Gig Economy wiedzą, że muszą zachęcać pracowników zdalnych do pozostania z nimi. Często odbywa się to poprzez grywalizację, która zwykle obejmuje tworzenie poziomów statusu w celu promowania postępów lub nagród. Gamifikację można również wykorzystać w narzędziach do udostępniania w mediach społecznościowych i platformach angażujących pracowników. Platformy te mogą być również wykorzystywane do wzmacniania komunikatów o tym, jak wspierasz swoich pracowników i klientów. Istotne jest, aby wszyscy interesariusze widzieli, że marki postępują właściwie, a ci, którzy robią to dobrze, przetrwają burzę.

pozostawanie w kontakcie

Jedną z najtrudniejszych części wspólnego zarządzania pracownikami jest docenianie pracowników zdalnych. Od dawna wierzę, że najlepszym sposobem na docenienie pracowników zdalnych jest ich łączenie. Na przykład istnieją platformy obsługi klienta na koncerty, które pozwalają klientowi na natychmiastową informację zwrotną na temat swoich doświadczeń z partnerem. To „dziękuję” ma niesamowity efekt i naprawdę inspiruje personel koncertowy do dalszego świadczenia niesamowitej obsługi. Wdrażając podobne technologie i środki, firmy widzą, że dobrze dostosowują się do pracy zdalnej i że praca zdalna jest częścią nowego modelu działania w przyszłości, zwłaszcza w zakresie obsługi klienta. Ekonomia obsługi klienta jest w pełnym rozkwicie, więc jest wiele przykładów do naśladowania, a w obliczu niepewnych czasów pojawia się wiele możliwości ulepszenia sposobu, w jaki pracujemy, komunikujemy się i obsługujemy naszych klientów. . Megan Neale jest dyrektorem operacyjnym i współzałożycielką Limitless