Tesla Model Y jest pierwszym elektrycznym SUV-em średniej wielkości producenta samochodów, uzupełniającym gamę pojazdów S, 3, X, Y firmy. Jest to mniejsza wersja modelu X, z pięcioma miejscami (chociaż opcja siedmioosobowa pojawi się w 2021 r.) i niższą ceną. Szczegóły Modelu Y były początkowo rzadkie przez kilka miesięcy po jego ogłoszeniu, ale po jego oficjalnej premierze w studiu projektowym Tesla LA w marcu 2019 r. otrzymaliśmy garść specyfikacji. Jednak Tesla Model Y jest już dostępny, przynajmniej w Stanach Zjednoczonych, co oznacza, że wiemy znacznie więcej o całkowicie elektrycznym SUV-ie. Oto wszystko, co musisz wiedzieć.
Cena i dostępność Tesli Model Y
Możesz zamówić Teslę Model Y już teraz w Stanach Zjednoczonych, a strona internetowa wspomina o 8-12 tygodniowym opóźnieniu dla nowych zamówień w momencie pisania (maj 2020). Możesz jednak wybierać tylko spośród droższych, dalekosiężnych i wydajnych modeli z napędem na dwa koła, ponieważ bardziej przystępny cenowo Tesla Model Y (standardowy poziom specyfikacji) będzie dostępny dopiero na początku 2021 roku. : Tesla Model Specyfikacje Y Zakres standardowy Daleki zasięg Wydajność Cena od 39,000 52,990 EUR 60,990 2021 EUR 230 316 EUR Dostępne początek 315 r. Teraz teraz Zasięg (mile) 120135 1550 Do 62 Prędkość maksymalna (mph) 5.94.83.5 Do 5-7 mph (sekundy) 2021 3,000 Model Y Tesli jest standardowo wyposażony w 2,500 miejsc, ale 4,600-miejscowy Model Y będzie dostępny w XNUMX r., choć będzie kosztować dodatkowe XNUMX USD (około XNUMX USD, XNUMX USD) za te siedzenia. Tesla wprowadzi Model Y do większej liczby krajów, w tym do Wielkiej Brytanii, ale szczegóły dotyczące jego przybycia i ceny nie są jeszcze znane.
Czym jest Tesla Model Y?
„Zaczyna się na Y, kończy na Y i ma Y w środku” – powiedział dyrektor generalny Tesli, Elon Musk, prezentując najnowszy pojazd w ofercie swojej firmy w swoim California Design Studio. Tesla Model Y to w pełni elektryczny kompaktowy SUV. Będzie dostępny w trzech wariantach: standardowym, dalekiego zasięgu i wydajności. Model Y może pomieścić do siedmiu osób (chociaż początkowo był dostępny tylko w pięciu miejscach), z panoramicznym szklanym dachem, takim jak Model 3, i wysokimi siedzeniami. Dzielony, składany przedni bagażnik i siedzenia w drugim rzędzie zapewniają 68 stóp sześciennych (1,9 metra sześciennego) przestrzeni bagażowej. Model Y nie ma klawiszy i zamiast tego jest blokowany i odblokowywany za pomocą aplikacji na smartfona. Samochód obsługuje również zdalne odblokowywanie, przywoływanie, zdalne kondycjonowanie i tryb ograniczenia prędkości. Infotainment jest obsługiwany za pomocą pojedynczego 15-calowego ekranu dotykowego w desce rozdzielczej. Kompaktowe SUV-y mają sens dla Tesli, biorąc pod uwagę sukces innych kompaktowych SUV-ów, takich jak Toyota RAV4 i Ford Escape na rynku amerykańskim. Musk jest oczywiście świadomy wartości rynku kompaktowych SUV-ów, odnosząc się do niego w „największym na świecie segmencie produktowym” oraz do wyzwań związanych z Fordem Mustangiem Mach-E, Audi e-Tron i Kia e-Niro.
Wysokowydajna wersja Tesli Model Y przyspiesza od 0 do 60 mil na godzinę w zaledwie 3.5 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 155 mil na godzinę. Wariant standardowego zasięgu nie jest tak szybki, potrzebuje 5,9 sekundy, aby osiągnąć 60 mil na godzinę ze startu stojącego i osiągnąć prędkość 120 mil na godzinę. To zawsze imponujący czas od 0 do 60 mil na godzinę, zwłaszcza jeśli weźmie się pod uwagę, że jest to SUV, a nie mały dwumiejscowy samochód sportowy. Standardowa bateria ma zasięg 230 mil, podczas gdy bateria dalekiego zasięgu zwiększa ją do 316 mil. Podczas premiery Musk twierdził, że jest to średni zakres użytkowania, jakiego można oczekiwać od samochodu w prawdziwym życiu.
Czy Tesla Model Y jest bezpieczna?
Musk powiedział, że spodziewa się, że Model Y będzie jak dotąd najbezpieczniejszym SUV-em średniej wielkości na świecie. Zauważył, że Model 3 ma najniższą szansę na obrażenia ze wszystkich samochodów testowanych przez rząd Stanów Zjednoczonych i przewidział, że Model Y osiągnie podobne wyniki. Akumulator znajduje się nisko na podłodze samochodu, co zapewnia mu niski środek ciężkości, który zapewni stabilność i, według Muska, sprawi, że „toczy się jak samochód sportowy”. Model Y ma również duże strefy zgniotu i sztywną konstrukcję nośną, która chroni go w razie wypadku.