CyberGhost ogłosił zakończenie swojego menedżera haseł, którego zarzuca nieużywanie, i już przygotowuje plan wyjścia dla swoich klientów.

Usługa została pierwotnie uruchomiona w kwietniu 2021 r. w ramach partnerstwa z opartym na chmurze menedżerem haseł PassCamp, ale została wycofana zaledwie 20 miesięcy później.

CyberGhost koncentruje swoją uwagę głównie na niedrogiej usłudze VPN. Menedżer haseł był raczej dodatkiem niż samodzielnym narzędziem, częścią pakietu zaprojektowanego w celu ochrony bezpieczeństwa użytkowników Internetu.

Menedżer haseł CyberGhost

Nie jest to rzadkością w branży, a inni konkurenci, tacy jak NordVPN i PureVPN, również oferują dodatkowe usługi jako dodatki do swoich subskrypcji VPN.

W e-mailu do TechRadar Pro rzecznik CyberGhost wyjaśnił:

„…chociaż nasze podejście do ochrony Twoich danych uwierzytelniających opierało się na solidnych podstawach technologicznych, produkt nie odniósł oczekiwanego sukcesu. Podjęliśmy więc trudną decyzję o usunięciu naszego menedżera haseł. »

Dla obecnych użytkowników firma zapewniła jasny plan wyjścia. Usługa została wyłączona 12 grudnia 2022 r., a CyberGhost jest zajęty anulowaniem subskrypcji użytkowników i zwrotami kosztów za pozostały czas ich planów. Jest rzeczą oczywistą, że użytkownicy nie będą już mogli odnawiać swojego członkostwa, a nowe rejestracje są zamykane.

Skontaktowaliśmy się z firmą, która była w stanie potwierdzić, że dostęp do menedżera haseł będzie obowiązywał do 31 stycznia 2023 r., dając użytkownikom około sześciu tygodni na opuszczenie konta i znalezienie odpowiedniej alternatywy.

Instrukcje, które przeprowadzą Cię przez proces eksportu danych znajdziesz na firmowej stronie internetowej (otwiera się w nowej karcie).

CyberGhost nie jest pierwszą firmą, która musiała usunąć swojego menedżera haseł; Firma VPN Tunnelbear znalazła się pod podobną presją, gdy jakiś czas temu musiała usunąć swojego menedżera haseł.

Udostępnij to