Jak utrzymać produktywność pracowników w czasie pandemii
Praca w domu stała się nowym standardem dla pracowników w całej Wielkiej Brytanii. Dla firm dwa główne wyzwania to relokacja pracowników i utrzymanie ich miejsc pracy w celu utrzymania wysokiego poziomu produktywności. Istnieją jednak proste sposoby na utrzymanie produktywności i osiąganie dobrych wyników — od przejęcia kontroli nad sukcesami w domowych przestrzeniach roboczych po poprawę komunikacji w zespole.
Oto sześć sposobów na utrzymanie produktywności pracowników w domu:
Pomyśl praktycznie:
Nie każdy ma szczęście mieć biuro w domu. Firmy powinny zapewnić wszystkim pracownikom dostęp do niezbędnych materiałów eksploatacyjnych, sprzętu i sprzętu biurowego, aby zminimalizować zakłócenia w domu. Może to wymagać pewnych inwestycji, ale zapewnienie wystarczającej liczby urządzeń wspomagających, takich jak laptopy, słuchawki i ładowarki, zminimalizuje frustrację technologiczną.
Aktywuj otwartą komunikację:
Większość ludzi spędza dni blisko swoich kolegów, dzięki czemu komunikacja jest łatwa i niewymagająca wysiłku. Ale w przypadku pracy zdalnej to odpada. Jeśli Twoja firma nie jest przyzwyczajona do pracy zdalnej, mogą wystąpić awarie w komunikacji. Firmy powinny maksymalizować wykorzystanie dojrzałych i sprawdzonych technologii opartych na chmurze, takich jak Microsoft Teams i Slack, aby zachęcać do interakcji społecznych za pośrednictwem rozmów wideo. Te narzędzia do współpracy istnieją po to, aby zapewnić skuteczną komunikację biznesową i pomóc w utrzymaniu przyjemnej i pozytywnej kultury biurowej.
Zwróć uwagę na preferencje partnera:
Ważne jest, aby wiedzieć, z jakich innych wirtualnych narzędzi korzystają Twoi klienci. Na przykład Twój klient może nie być przyzwyczajony do wirtualnego zarządzania ludźmi lub może używać Google Hangout tylko do hostowania rozmów. Istotne jest, aby Twoja firma posiadała zestaw narzędzi gotowych do użycia dla pracowników zdalnych, aby zapewnić płynną komunikację pomiędzy klientami.
Zapewnij szkolenie techniczne:
Nasze badanie pokazuje, że tylko czterech na dziesięciu (43%) pracowników zdalnych przeszło szkolenie w zakresie technologii elastycznej pracy, a w przypadku całej siły roboczej wskaźnik ten prawdopodobnie będzie znacznie niższy. W tym okresie pracy zdalnej szkolenia techniczne są kluczowe. Firmy powinny zapewnić dostępność wirtualnych modułów szkoleniowych na temat korzystania z określonego oprogramowania lub akcesoriów w Internecie lub na portalu pracowniczym. Firmy, które inwestują czas w szkolenia, będą czerpać korzyści ze szczęśliwych, ciężko pracujących pracowników.
Ważne jest również, aby poprosić pracowników o opinię na temat technologii, z której korzystają, zwłaszcza jeśli wdrożono nowe technologie, aby utrzymać łączność zespołów. Firmy powinny pod koniec miesiąca wysłać krótką ankietę e-mailową, aby pracownicy mogli wyjaśnić, jakie są postępy w zakresie technologii. Pozwoli to zidentyfikować wszelkie podstawowe problemy wymagające dodatkowego szkolenia.
Informuj wszystkich:
Wymuszony i nagły charakter przejścia z biura do środowiska domowego może sprawić, że niektórzy pracownicy poczują się odizolowani. Może to również mieć wpływ na morale i produktywność. Planowanie wirtualnych lunchów zespołowych lub quizu w pubie sprawi, że pracownicy poczują się połączeni.
Zachowaj ostrożność w przypadku osób wysokiego ryzyka:
Nasze badanie wykazało, że introwertycy pracując zdalnie częściej czują się odizolowani niż ich ekstrawertyczni koledzy. Chociaż wielu zakłada, że introwertycy cieszą się spokojniejszym życiem zawodowym, szukają także komunikacji. Ważne jest, aby omówić preferencje komunikacyjne z pracownikami. Firmy muszą zapewniać łączność wszystkim pracownikom, aby nikt nie został pominięty.
Praca zdalna wydaje się być antidotum, które izoluje firmy różnej wielkości od globalnych wstrząsów i może pomóc im przekształcić przeciwności losu w przewagę konkurencyjną.
Zoptymalizowana technologia zapewni stałą produktywność i rentowność, gdy pracownicy będą pracować z domu. Firmy, które skutecznie korzystają z technologii i radzą sobie z zakłóceniami lepiej niż konkurencja, zamienią przeciwności losu w przewagę.
Steve Haworth jest dyrektorem generalnym grupy firm TeleWare, w tym 99 & One.
Zostaw odpowiedź