Brave oferuje rozwiązanie jednego z najbardziej kontrowersyjnych problemów w wyszukiwarkach

Brave oferuje rozwiązanie jednego z najbardziej kontrowersyjnych problemów w wyszukiwarkach

Brave ogłosił aktualizację swojej zorientowanej na prywatność wyszukiwarki, która, jak twierdzi, da użytkownikom sposób na przezwyciężenie stronniczości w wynikach.

Aby zaznaczyć pełne publiczne wydanie Brave Search, firma udostępniła nową eksperymentalną funkcję o nazwie Gogle, która pozwala użytkownikom zdefiniować zestaw reguł, które można zastosować do ich wyników wyszukiwania.

W rzeczywistości narzędzie umożliwia reklasyfikację wyników zgodnie z typami treści, do których użytkownik chce uzyskać dostęp. W przykładzie dostarczonym przez firmę Brave wyniki wyszukiwania hasła „polityczny” zostały skonfigurowane w taki sposób, aby nadać priorytet treściom z blogów technicznych, które w przeciwnym razie mogłyby zostać wyparte przez media głównego nurtu.

„Od swojego uruchomienia rok temu, Brave Search nadał priorytet niezależności i innowacjom, aby zapewnić użytkownikom prywatność, na jaką zasługują. Pujol, szef działu badań firmy Brave.

„Dzisiaj wprowadzamy Gogle, aby zmienić tradycyjny sposób wyszukiwania i wreszcie zapewnić użytkownikom kontrolę. Świat jest zbyt różnorodny, aby można było używać tylko jednego rodzaju, więc Gogle otwierają sortowanie i filtrowanie wyszukiwania w przejrzysty sposób, z którego mogą korzystać wszyscy, udostępniać i ulepszać.

Brave Search opuszcza wersję beta

Uruchomiony w wersji beta dokładnie rok temu, Brave Search odnotował dotychczas imponujący wzrost, napędzany rosnącą popularnością przeglądarki internetowej firmy.

W pierwszym roku Brave Search przetworzył ponad 2500 miliarda zapytań; krok wykonany w ćwierć czasu bezpośredniego rywala DuckDuckGo. Porównanie nie jest do końca uczciwe, ponieważ podejście do prywatności znacznie się zmieniło od czasu premiery DuckDuckGo na przełomie roku, ale liczby wyglądają obiecująco dla Brave.

Oficjalna premiera zbiega się również z okresem, w którym DuckDuckGo (którego wyszukiwarka bazuje na Microsoft Bing) doświadcza zaimprowizowanego spowolnienia, po tym jak pojawiła się informacja, że ​​mobilna przeglądarka firmy nie filtruje trackerów Microsoftu zgodnie z umową z gigantem z Redmond. .

W przeciwieństwie do tego, Brave reklamuje swoją wyszukiwarkę jako jedyną na rynku alternatywę zorientowaną na prywatność, która jest naprawdę niezależna od Big Tech, oparta na własnym, zastrzeżonym indeksie internetowym.

Z doświadczenia tego pisarza wynika, że ​​jakość wyników wyszukiwania Brave jest również dość wysoka, chociaż czasami konieczne jest zwrócenie się do Google w celu uzyskania złożonych zapytań. Całkowite zrezygnowanie z Google na rzecz Brave Search wymagałoby pewnego kompromisu.

Brave uważa jednak, że może zmniejszyć dystans do liderów rynku bez uciekania się do inwazyjnych praktyk monitorowania, dzięki mechanizmom, które umożliwiają użytkownikom przesyłanie opinii i anonimowe udostępnianie danych przeglądania.

„Prywatność, niezależność i innowacyjność są oczywiście miłe. Ale wyszukiwanie żyje i umiera dzięki precyzji. Od samego początku chcieliśmy stworzyć wyszukiwarkę, która zapewni jakość, niuanse i głębię, jakiej ludzie oczekują od Google i Bing” — firma powiedziała.

„Aby zapewnić swobodny dostęp do informacji, konieczne jest posiadanie wielu dostawców wyszukiwania: bez wyboru nie ma wolności. Wyszukiwarki, które w dużym stopniu lub wyłącznie opierają się na Big Tech, podlegają cenzurze, stronniczości i decyzjom redakcyjnym. Brave buduje alternatywę, a nie powłokę tego, co już istnieje.