BioShock 4 został oficjalnie ogłoszony, choć może nie być tytułem gry, kiedy zostanie ostatecznie wydana. Na razie tak nazywamy kolejną główną grę BioShock, nad którą pracuje Cloud Chamber, studio 2K, które rozpoczęło się w 2019 roku.

Wciąż jest wiele rzeczy, których nie wiemy o kolejnym tytule BioShock, od możliwego okna wydania po ustawienia gry. Jak zapewne wiesz, sceneria jest ważną częścią każdego tytułu BioShock, przy czym dwie pierwsze gry toczą się w podwodnym mieście Rapture, a BioShock Infinite leci wraz z Columbią. Wszystko, co następuje, ma wiele zalet, to na pewno. Miejmy nadzieję, że wkrótce dowiemy się więcej, ponieważ gra podobno jest w fazie rozwoju od dłuższego czasu.

Na razie oto wszystko, co wiemy o BioShock 4, w tym kto nad nim pracuje, oraz kilka raportów i plotek, które mogą wskazywać, dokąd zmierza następna gra. Gdy dostępnych będzie więcej informacji, ta strona będzie aktualizowana. Czytaj dalej, aby uzyskać najnowsze wiadomości na temat BioShock 4.

BioShock 4: od razu do rzeczy

  • Co to jest? Czwarta odsłona retrofuturystycznej serii gier studia 2K Games.
  • Kiedy mogę w to zagrać? Potwierdzać
  • W co mogę grać? TBC (prawdopodobnie PS5, Xbox Series X|S i PC)

Data premiery i platformy BioShock 4

Faro de Bioshock centrado en el océano entre la ciudad submarina de Rapture y la ciudad de las nubes de Columbia

(Kredyt obrazu: 2 tys.)

Chociaż nie możemy się doczekać kolejnej gry BioShock, nie jesteśmy pewni, kiedy ją dostaniemy.

W tweecie (otwiera się w nowej karcie) oficjalnie zapowiadającym nową grę BioShock w 2019 roku, wydawca 2K Games powiedział, że rozpoczęły się prace nad kolejną iteracją serii BioShock. Tutaj potwierdził, że gra będzie rozwijana „przez kilka następnych lat”.

Być może nie była to najbardziej pożądana wiadomość, ale dała nam wyobrażenie o tym, na jakich platformach ostatecznie zostanie wydany BioShock 4. Ponieważ PS5 i Xbox Series X są już dostępne, prawie na pewno zobaczymy nową wersję BioShock na tych platformach (i prawdopodobnie także na PC). Mniej pewne jest, czy tytuł trafi na konsole nowej generacji, takie jak Xbox One i PS4; To zależy od daty premiery kontynuacji.

Wyciek Nvidia GeForce Now z września 2021 r. sugerował, że możemy zobaczyć premierę gry w 2022 r. Chociaż widzieliśmy wiele gier potwierdzonych na tej konkretnej liście wycieków, jesteśmy teraz daleko w 2022 r. Zostało to opóźnione wewnętrznie, ale to całkowicie spekulacje .

W lutym 2022 roku raport z konta OopsLeaks na Twitterze sugerował, że gra może napotkać pewne problemy rozwojowe.

Najwyraźniej gra miała „problemy z rozwojem” i „firma straciła około 40 pracowników, w tym perspektywicznych”. OopsLeaks precyzuje następnie, że 2K nie jest usatysfakcjonowane wynikami i tempem projektu. Jednak sądząc po ostatnim raporcie finansowym T2, gra powinna zostać wydana do końca 2024 roku.” 2K i Cloud Chamber Games nie skomentowały tego, więc należy to traktować z przymrużeniem oka. .

Nowości i plotki o BioShock 4

Puerta de la marca Bioshock Securis en Rapture City

(Kredyt obrazu: 2 tys.)

Poniżej podsumowaliśmy wszystkie największe plotki i wiadomości dotyczące BioShock 4.

BioShock 4 można by nazwać BioShock Isolation
Użytkownik Twittera @Oopsleaks (otwiera się w nowej karcie) zasugerował, że BioShock 4 mógłby faktycznie nazywać się BioShock Isolation. Informując o nowościach w listopadzie 2021 roku, znany przeciek sugeruje, że akcja odbędzie się w „odosobnionym, dystopijnym mieście”, przy użyciu silnika Unreal Engine 5. Ogłoszenie podobno zaplanowano na pierwszy kwartał 2022 roku, ale od tego czasu z jakiegoś powodu zostało opóźnione. .

Wariant logo Bioshock Isolation (tytuł może ulec zmianie) – Po raz pierwszy w serii osadzony w odizolowanym, dystopijnym mieście – Silnik Unreal Engine 5 – Opracowany przez weteranów Irrational Games i ludzi, którzy pracowali nad Watch Dogs: Legion, Shadow of the Tomb Raider , Mafia 3, Deus Ex: Ogłoszenie MD – I kwartał 2022 r. pic.twitter.com/BwyXKp1LKK 17 listopada 2021 r.

Zobacz więcej

Rozstrojony?
Wyciek mógł ujawnić planowane ustawienie BioShock 4, dzięki uprzejmości Colina Moriarty'ego w filmie Sacred Symbols (otwiera się w nowej karcie) (za pośrednictwem VGC (otwiera się w nowej karcie)). Zgodnie z tym BioShock 4 przenosi graczy do fikcyjnego miasta na Antarktydzie w latach 1960. Jest to scenariusz, który potwierdziły VGC i Eurogamer (otwiera w nowej karcie), powołując się na anonimowe źródła.

Umiejscowienie gry w latach 1960. zrównałoby ją z osią czasu BioShock 1 i 2, które mają miejsce w podwodnym mieście Rapture. Moriarty powiedział dalej, że nowe ustawienie miasta można by nazwać Borealis, a gra połączyłaby się narracyjnie z poprzednimi wpisami z serii.

„Akcja rozgrywa się w antarktycznym miasteczku Borealis z lat 60. XX wieku” – powiedział Moriarty. „[Gra] nosi nazwę kodową „Parkside”… Powiedziano mi, że zespół programistów ma niesamowitą swobodę, aby zrobić to dobrze. Wygląda i czuje się dobrze dla mnie. Moriarty powiedział dalej: „Wewnętrznie gra jest bardzo tajna i najwyraźniej całkowicie zamknięta. Najwyraźniej chodzi o to, że bardzo dobrze rozumieją, że ta gra będzie porównywana do tego, co robi [oryginalny twórca BioShock] Ken Levine. A tak przy okazji, [Take-Two] publikuje także następną grę Levine”.

Moriarty powiedział, że najwyraźniej gra zmierza do wydania w 2022 roku, ale oczywiście ten raport pozostaje plotką, dopóki wydawca lub programista gry nie potwierdzi czegoś. Jednak na cykl zapowiedzi i wydań w 2022 roku zostało już niewiele czasu.

Wyciek Nvidii GeForce Now
We wrześniu 2021 r. doszło do poważnego wycieku z bazy danych Nvidii GeForce Now (usługa strumieniowego przesyłania gier), która zawierała wpis „BioShock 2022”, który może być powiązany ze znaną obecnie grą BioShock zapowiedzianą w 2019 r. Podobnie jak BioShock 4.

Od czasu wycieku 343 Industries zgłosiło się, aby powiedzieć, że lista Halo 5 na PC była nieprawidłowa i że gra nie pojawi się na platformie. Jest to również dobry znak, że wiele gier, które znajdowały się na liście (lub jakichkolwiek powiązanych z nimi datach premiery), nie jest w rzeczywistości prawidłowe.

nierealny silnik 5
Ogłoszenie o pracę od Cloud Chamber Games, twórców BioShock 4, sugeruje, że zespół mógłby opracować grę przy użyciu Unreal Engine 5 firmy Epic. Unreal Engine 5 poprzez adaptację istniejących systemów i tworzenie nowych technologii w celu zaspokojenia potrzeb technicznych i celów kreatywnych projektu.

Jeśli BioShock 4 jest tworzony przy użyciu najnowszego silnika nowej generacji firmy Epic, dobrze wróży to wyglądowi gry, ponieważ najnowsze obrazy demonstracyjne silnika używanego na PS5 i Xbox Series X firmy Epic były bardzo imponujące.

Możliwa ekskluzywność na PS5?
Pojawiła się plotka (za pośrednictwem ComicBook – otwiera się w nowej karcie), że Sony może pod pewnymi względami postrzegać BioShock 4 jako ekskluzywną grę na PS5.

W jednym z odcinków Xbox Era Podcast (otwiera się w nowej karcie) gospodarz Nick „Shpeshal_Ed” Baker powiedział, że słyszał od anonimowych źródeł, że Sony patrzy na BioShock 4 jako na wyłączność PlayStation. Według Bakera nie otrzymał wielu szczegółów na temat obecnej sytuacji i nie mógł powiedzieć na pewno, czy osiągnięte porozumienie sprawi, że gra będzie w pełni ekskluzywna, czy czasowa, chociaż powiedział, że zakłada to drugie.

Oczywiście w tym momencie jest to wciąż tylko plotka i chociaż Sony prowadzi rozmowy na temat wyłączności, nie ma pewności, że umowa zostanie zawarta.

BioShock 2 Rivet Gun desde una perspectiva en primera persona

(Źródło obrazu: gry 2K)

Więcej ofert pracy sugeruje, że następnym BioShockiem będzie otwarty świat
Z kolejnej soczystej ciekawostki dostarczonej przez nową rundę ofert pracy (otwiera się w nowej karcie) wygląda na to, że Cloud Chamber tym razem poprowadzi BioShock w innym kierunku, a deweloper aktywnie szuka kogoś, „kto może splatać wpływowe, historie oparte na fabule.” na postaciach w środowisku otwartego świata.

Inne ogłoszenie o pracę mówi również, że nadchodzący BioShock zaimplementuje „miejski system mobów” z „systemową ekologią plemienną” wspieraną przez „czasem wrogą sztuczną inteligencję”. Mówi się, że osoba, która ostatecznie dostanie tę pracę, będzie musiała „przesunąć granice tego, co jest możliwe dzięki interaktywnym systemom tłumu”.

Wskazówki, jakie dają kolejne oferty pracy, wskazują na nową konfigurację
Kiedy skończą Ci się oficjalne reklamy gier, czasami można się czegoś nauczyć z ich ogłoszeń o pracę. Okazało się, że tak jest w przypadku BioShock 4, ponieważ niektóre ogłoszenia o pracę Cloud Chamber Games zauważone przez użytkownika Twittera MauroNL (otwiera się w nowej karcie) (przez IGN (otwiera się w nowej karcie)) sugerują, że gra nie zostanie osadzona w Rapture lub Columbia, ustawienia poprzednich gier z serii.

Jak zauważył MauroNL „Kilka ogłoszeń o pracę pyta:” chcemy, abyś pomógł nam ożywić fantastyczny nowy świat. ”, co sugeruje, że gra ma nowe ustawienie, a nie powrót do Rapture czy Columbii. „Razem przygotujemy grunt pod oszałamiające doświadczenie systemowe i fabularne”.

Chociaż wyraźnie nie jest to potwierdzeniem, gdzie gra jest (lub nie jest), z pewnością sugeruje, że BioShock 4 przeniesie nas do nowej lokalizacji, co nie byłoby niepożądaną zmianą i pozwoliłoby Cloud Chamber Games naprawdę odciśnij swoje piętno na grze. Uniwersum BioShock.

Vista del horizonte de la ciudad de Columbia en primera persona de BioShock Infinite

(Źródło obrazu: gry 2K)

Ofertas de empleo
Cloud Chamber Studios pracuje nad kolejnym tytułem BioShock, a niektóre ogłoszenia o pracę (przez GamesRadar – otwiera się w nowej karcie), które opublikowało studio, mogą dać nam mały wgląd w BioShock 4, a przynajmniej w to, co zespół programistów stara się osiągnąć. wnieść do gry

Lista dla starszego inżyniera sztucznej inteligencji (otwiera się w nowej karcie) wspomina o „wysokich ambicjach” połączenia sztucznej inteligencji i opowiadania historii w tej „mocno narracyjnej i systemowej grze”. Gra będzie miała „różne systemy sztucznej inteligencji”, z którymi ta osoba będzie mogła pracować, w tym „miejski system mobów i systemową ekologię plemienną czasami wrogiej sztucznej inteligencji”.

Inne ogłoszenie dla starszego projektanta walki/AI (Otwiera się w nowej karcie) mówi potencjalnym kandydatom, że będą pracować nad opracowaniem „paradygmatu walki FPS, który jest dostępny, satysfakcjonujący i pozwala na wysoki stopień ekspresji i eksperymentowania przez gracza”. wysoce reaktywne środowisko świata”…

Udostępnij to