Wydaje się, że Apple potwierdziło to, co już wiedzieliśmy: czasy są trudne i chociaż firma będzie nadal inwestować w rozwój produktów, zamrozi inwestycje w niektórych swoich działach, według Bloomberga.
Spis treści
Rozgrywka nad spowolnieniem
Nie wiemy, które części działalności Apple zostaną naruszone. Bloomberg mówi po prostu, że w przyszłym roku firma nie będzie już zwiększać zatrudnienia w niektórych działach. Amazon, Google, Microsoft i inne firmy technologiczne również spowalniają rekrutację w odpowiedzi na nieustanne trudności gospodarcze.
To oczywiście nie to samo, co likwidacja miejsc pracy, a przynajmniej w przypadku Apple’a zamrożenie nie dotyczy całej firmy, dotyczy tylko części większej firmy. Tymczasem Tesla zwolniła setki pracowników i zamknęła co najmniej jeden ośrodek badawczy.
Na jakie części działalności może to wpłynąć?
Jest zrozumiałe, że w kontekście recesji Apple może spowolnić tempo otwierania nowych sklepów. To powiedziawszy, warto pamiętać, że Apple otworzyło swoje pierwsze dwa sklepy detaliczne w maju 2001 roku, zaledwie rok po pęknięciu bańki internetowej na początku 2000 roku. Innymi słowy, Apple odnosił sukcesy w przeszłości z zakładami w dłuższej perspektywie. przeciw wiatrom na rynku.
Dowiemy się, jaki wpływ te trudności miały na biznes Apple w bieżącym kwartale 28 lipca, kiedy firma opublikuje kolejne wyniki finansowe.
Wiemy, że spodziewany jest spadek sprzedaży wraz ze słabnącym popytem konsumenckim. W ostatnim wezwaniu podatkowym Apple ostrzegł przed trudnym kwartałem, w którym sprzedaż spadła o 8 miliardów euro kwartał do kwartału.
pod szumem
Pomimo tych możliwych słabych punktów, w ciągu ostatnich 13 tygodni pojawiły się pozytywne myśli. Komputery Mac zyskują udział w malejącym rynku komputerów PC. iPhone'y pozostają popularne w Chinach: udział Apple w rynku wciąż rośnie. Wydaje się, że niektóre problemy w łańcuchu dostaw ulegają poprawie. Ale to, co nie poprawia się, to zaufanie konsumentów, gdy stajemy w obliczu prawdziwych czterech jeźdźców niepewności: chorób, rosnących cen żywności i energii, zarazy środowiskowej i wojny.
Zgłoszone przez Apple działania po prostu potwierdzają, że kiedy wychodzą mosty, sprawy stają się trudne. Prezes Credit Suisse, Axel Lehmann, powiedział CNBC, że chociaż niektóre firmy technologiczne mogą nie przejść do następnego rozdziału, „podstawowe trendy pozostaną, że technologia i cyfryzacja będą ważne, nowe modele biznesowe”.
[Przeczytaj też: Apple (prawie) mówi: „Jeśli chcesz współpracować, trzymaj się z dala”]
Podczas gdy analitycy obniżyli obecne cele dotyczące akcji Apple w odpowiedzi na trudności, firma wydaje się być dobrze przygotowana do dalszego rozwoju w ramach tych pojawiających się nowych modeli biznesowych.
Gdzie idzie dysk?
Przejście na Apple Silicon nie tylko znacznie zwiększyło sprzedaż komputerów Mac na rynkach korporacyjnych, ale nadal koncentruje się na tworzeniu technologii, która jest zarówno spersonalizowana, jak i prywatna (jak produkty opieki zdrowotnej). stać się istotnymi elementami połączonej przyszłości, którą wyobraża sobie Lehmann.
Ta cyfrowa transformacja napędza i prawdopodobnie nadal będzie napędzać silny wzrost Apple w branży i dla firm, które świadczą usługi wspierające takie wykorzystanie.
Innymi słowy, nawet na potencjalnie recesyjnym rynku Apple wciąż ma duże możliwości rozwoju. Raport Bloomberga wyraźnie wskazuje, że Apple zamierza kontynuować ten wzrost. Zauważa nawet, że firma nie planuje spowolnić cyklu zapowiadania produktów, spodziewając się, że w 2023 r. wypuści nową rodzinę okularów AR. Apple wprowadził innowacje, by przebić się przez biust dot-comów i będzie nadal używać tego samego. strategia tym razem.
W międzyczasie zainstalowana baza Apple'a daje dodatkowe możliwości przychodu z usług. Działalność usługowa Apple stała się teraz większa niż IBM, co pokazuje, jak sprytne kierownictwo Apple dywersyfikowało swój asortyment, tak aby w mniejszym stopniu opierać się na sprzedaży samego sprzętu niż wcześniej.
Analitycy Evercore przewidzieli niedawno, że usługi Apple przyniosą 100 miliardów euro przychodów do 2024 roku.
„Podczas gdy niestabilna sytuacja na rynku tworzy chłodne środowisko dla akcji spółek z branży technologicznej, uważamy, że historia wzrostu Apple pozostaje nienaruszona pomimo kruchego makro. Apple pozostaje naszą ulubioną nazwą technologiczną” – napisał Daniel Ives, analityk w Wedbush.
Śledź mnie na Twitterze lub dołącz do mnie w barze i grillu AppleHolic oraz w grupach dyskusyjnych Apple w MeWe.
Prawa autorskie © 2022 IDG Communications, Inc.