Zbliżając się do końca roku, Apple odpowiedział na jedną z najczęstszych próśb programistów dotyczących swojego App Store w postaci większej elastyczności cenowej. Deweloperzy zyskają również nową elastyczność w zarządzaniu cenami na całym świecie i mogą spodziewać się dodatkowych narzędzi, które Apple zacznie wdrażać dzisiaj i przez cały 2023 rok.

Deweloperzy korzystają z lepszej kontroli cen

Wielka zmiana, którą wprowadza Apple, daje programistom dodatkowe 700 cen do wykorzystania przy ustalaniu cen ich aplikacji. Najnowszy ruch to największa poprawa możliwości cenowych Apple od czasu uruchomienia App Store.

Podczas tej premiery Steve Jobs, ówczesny dyrektor generalny, wyjaśnił, że każdy programista marzył o zaoferowaniu swojej aplikacji każdemu użytkownikowi, co w tamtym czasie było dalekie od możliwości. „Większość programistów nie ma tego rodzaju zasobów, nawet duzi programiści mieliby trudności z udostępnieniem swojej aplikacji wszystkim użytkownikom iPhone'a” – powiedział.

Firma Apple jeszcze bardziej podniosła ceny za pomocą narzędzi ułatwiających ustalanie cen według kraju lub regionu w App Store, narzędzi do zarządzania kursami wymiany walut i innych ulepszeń.

Obecnie obsługiwanych jest do 900 poziomów cen

Nowy system oznacza, że ​​programiści mogą wybierać spośród 900 punktów cenowych, prawie 10 razy więcej niż liczba punktów dostępnych wcześniej dla aplikacji. Ceny zaczynają się od 29 centów i mogą być znacznie wyższe. W rzeczywistości Apple twierdzi, że na żądanie dostępne są setki nowych cen i dodatkowe 100 wyższych opcji cenowych, do 10,000 999 USD. Ma to sens i odzwierciedla to, czego Apple nauczyło się historycznie na początku App Store, kiedy na krótko pojawiła się niesławnie bezwartościowa aplikacja „Jestem bogaty” za XNUMX euro.

Bardziej szczegółowo, istnieje wybór poziomów cen, które stopniowo rosną w przedziałach cenowych. Istnieje 10 przyrostów po 10 centów do 10 €, przyrosty po 50 centów od 10 € do 50 € i tak dalej. Apple planuje opublikować tabelę z szczegółowymi cenami na swojej stronie dla programistów.

Pomocne narzędzia do wydajniejszej obsługi walut

Podczas gdy w Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii konwencja to x,xx lub xx,xx euro, niektóre waluty krajowe mają różne konwencje numeracji, na przykład ceny zaczynają się od dwóch powtarzających się cyfr (np. 110 000 jenów). Był to drobny, ale irytujący problem podczas ustalania cen; Deweloperzy mogą teraz wyceniać produkty powyżej 0,99 EUR lub X,99 EUR, aby uwzględnić zaokrąglone ceny (na przykład x,00 lub x,90), co jest szczególnie przydatne przy zarządzaniu pakietami i pakietami rocznymi.

Najlepsze narzędzia do wahań kursów walut

Twórcy aplikacji subskrypcyjnych mogą teraz łatwiej zarządzać walutami i podatkami w witrynach sklepowych, wybierając lokalną witrynę sklepową, którą znają najlepiej, aby automatycznie generować ceny w pozostałych 174 witrynach sklepowych i 44 walutach. (Programiści nadal mogą ustalać ceny za witrynę sklepową, jeśli chcą).

Ta możliwość ustalania cen w sklepie zostanie rozszerzona na wszystkie inne aplikacje wiosną 2023 r. Jest to przydatne, ponieważ moim zdaniem daje programistom formę zabezpieczenia walutowego. Oznacza to na przykład, że japoński twórca gier, który większość swojej działalności czerpie z japońskich klientów, może ustalać ceny dla japońskiego sklepu i aktualizować swoje ceny poza krajem, gdy zmieniają się kursy walut i ceny.

Kolejne usprawnienie lokalizacji: wszyscy programiści będą mogli ustawić dostępność zakupów w aplikacji dla każdej witryny sklepowej.

Od przyszłego roku programiści z płatnymi aplikacjami i zakupami w aplikacji będą mogli ustalać lokalne ceny terytorialne, na które nie będą miały wpływu automatyczne korekty cen, które czasami stosuje Apple w celu odzwierciedlenia zmian w podatkach i kursach wymiany. (We wrześniu zastosował takie zmiany do niektórych terytoriów). Obecnie deweloperzy mogą w dowolnym momencie dostosować ceny, aby zareagować na korekty podatkowe i walutowe.

Dlaczego to jest ważne?

Apple App Store to silnik ekonomii aplikacji na iOS, który umożliwił szybką ewolucję branży aplikacji mobilnych od czasu pojawienia się sklepu w 2008 roku.

Teraz wiemy, że sukces Apple spotkał się z krytyką, z których część (nie wszystkie) może być nawet uzasadniona. Ale wiemy również, że programiści w znacznym stopniu wykorzystali witrynę sklepową i narzędzia dla programistów Apple.

Te wszechstronne narzędzia obejmują rzeczy, które wielu konsumentów może uważać za oczywiste, ponieważ przyzwyczaili się do ich używania, w tym bezproblemowe płatności i przejrzyste rozliczenia, solidne narzędzia marketingowe, usługi podatkowe i zwalczanie oszustw oraz zarządzanie zwrotami. Wszystko to byłoby bardziej złożone w bardziej rozdrobnionych systemach.

Te nowe ulepszenia cen będą dostępne dla aplikacji z automatycznie odnawialnymi subskrypcjami od dzisiaj oraz dla wszystkich innych aplikacji i zakupów w aplikacjach następnej wiosny. Sklepy na całym świecie.

Śledź mnie na Mastodon lub dołącz do mnie w AppleHolic's bar & grill i grupach dyskusyjnych Apple na MeWe.

Prawa autorskie © 2022 IDG Communications, Inc.

Udostępnij to