Aplikacja Glass pokonuje Instagram, przenosząc swoją sieć udostępniania zdjęć na iPada

Aplikacja Glass pokonuje Instagram, przenosząc swoją sieć udostępniania zdjęć na iPada

Odejście Instagrama od rdzenia fotograficznego zrobiło miejsce dla łatwych w użyciu aplikacji do udostępniania zdjęć, takich jak Glass, a teraz ten nowy uczestnik przeniósł swoje błyszczące, przypominające magazyn wrażenia na iPada.

Glass 2.0 jest teraz dostępny dla iPadów z systemem iPadOS 14.0 lub nowszym, ale nadal będziesz musiał zapłacić miesięczną subskrypcję w wysokości 4.49 USD / 4.99 USD lub 24.99 USD / 29.99 USD, aby uzyskać dostęp. Możesz jednak wypróbować dwutygodniowy bezpłatny okres próbny.

Jak dowiedzieliśmy się w naszym ekskluzywnym wywiadzie z twórcami Glass, ta opłata członkowska jest częściowo wynikiem decyzji deweloperów o rezygnacji z inwestycji typu venture capital w celu stworzenia zrównoważonej społeczności.

Biorąc pod uwagę to, co stało się z Instagramem i wieloma innymi pretendentami do jego fotograficznego tronu, wydaje się to mądrym posunięciem, a pojawienie się aplikacji na iPada w szczególności wspiera ideę przestrzeni współdzielenia zorientowanej na przestrzeń.

Większy ekran zapewnia lepszy widok starannie wykonanych ujęć, a wielu fotografów korzysta z iPadów w ramach procesu edycji w terenie za pośrednictwem aplikacji takich jak Lightroom. Co ciekawe, Instagram nigdy nie wydał dedykowanej aplikacji na iPada, aw zeszłym roku powiedział, że jest mało prawdopodobne, aby pojawiła się w najbliższym czasie.

Od czasu premiery sześć miesięcy temu Glass dodał nowe funkcje, w tym kategorie i polubienia zdjęć, ale nie ma za nim algorytmu do organizowania Twojego kanału. Zamiast tego otrzymujesz kanał osi czasu, który według Instagrama powróci do swojej aplikacji w 2022 roku.

Zespół Glass wyda również internetową wersję swojej aplikacji, aby konkurować z Flickr, a wersja beta ma pojawić się w marcu lub kwietniu.

Analiza: droga, ale wyrafinowana alternatywa dla Instagrama

Aplikacja Glass na iPada

(Źródło zdjęcia: Szkło)

Nasze pierwsze doświadczenie z aplikacją iPad Glass polega na tym, że jest nieco wadliwa, ponieważ aplikacja jest podatna na awarie na naszym iPadzie Air. Ale jesteśmy pewni, że te zmarszczki zostaną wyprasowane, a aplikacja z pewnością ma potencjał na większym ekranie tabletów Apple.

Niestety, wersja na Androida nie jest jeszcze w przygotowaniu, a producent Glass twierdzi, że obecnie koncentruje się na wydaniu Glass for Web w nadchodzących miesiącach. Ale jeśli jesteś fanem iOS i fotografem, zdecydowanie warto skorzystać z bezpłatnej wersji próbnej.

Obecnie istnieje luka między Instagramem, który wcześniej twierdziliśmy, że jest zepsuty dla fotografów, a weteranami platform, takimi jak Flickr, który ma dużą społeczność, ale brakuje mu szlifu Glass.

Nie ma wątpliwości, że opłata abonamentowa w wysokości 4,49 € / 4,99 € miesięcznie lub 24,99 € / 29,99 € jest dość wysoka i może być zniechęcająca dla każdego, którego saldo bankowe umiera śmiercią tysiąca subskrypcji.

Ale drugą stroną medalu jest to, że szkło wolne od reklam jest opracowywane przez niewielki zespół entuzjastów fotografii, którzy chcą uniknąć pułapek e-commerce, które przejęły Instagram z jego fotograficznego dziedzictwa.