(* 1 *)

Oczekuje się, że Amazon wyprzedzi Walmart jako detalista numer jeden w Stanach Zjednoczonych do 2024 r., wynika z nowego raportu Ascential. Ta wiadomość nie jest zaskoczeniem dla obserwatorów detalicznych, ponieważ Walmart wiele lat temu zastosował podejście oparte na sklepach. Choć wtedy miało to sens, konsumenci zmienili swoje sposoby, a Walmart ma zamiar zapłacić cenę.

Ogromna firma, która dziś jest nie tylko największym sprzedawcą detalicznym w Stanach Zjednoczonych, ale największą firmą w każdej kategorii, nie miała wówczas wyboru. Ponieważ większość przychodów pochodzi z 4735 sklepów stacjonarnych, handel elektroniczny był postrzegany jako sposób na zwiększenie tych przychodów, ale nigdy go nie zastępował. (Na całym świecie Walmart kontroluje dziś 10.585 2,3 sklepów i zatrudnia około XNUMX miliona współpracowników).

Detalista najczęściej postrzega e-commerce jako wygodę dla obecnych klientów, podejmując minimalny wysiłek, aby wyjść poza granice. Porównaj to podejście z Amazonem, który przyjął zupełnie odwrotne podejście. Chociaż kupił sieć supermarketów Whole Foods i uruchomił kilkadziesiąt sklepów Amazon Go, Amazon nadal postrzega sklepy stacjonarne jako refleksję. Jej model biznesowy opiera się na zakupach online.

Od około 10 lat amerykańscy konsumenci każdego roku stopniowo korzystają z handlu elektronicznego, trend, który przyspieszył dopiero po wybuchu pandemii COVID-19 w 2020 roku. Firma badawcza Statista stwierdziła, że ​​odsetek handlu elektronicznego w sprzedaży detalicznej w Stany Zjednoczone Stany Zjednoczone wzrosły z 5,8% w 2013 r. do 16,1% obecnie i oczekuje się, że do 21,9 r. wyniosą 2025%. Jeśli chodzi o wpływ pandemii, odsetek sprzedaży od sprzedawców detalicznych z zakupów online wzrósł z 11,1% w 2019 r. do 14,2%. % w 2020 r.: najwyższy procentowy wzrost rok do roku odnotowany w ostatnich latach.

„Podczas gdy pandemia przyspieszyła wzrost sprzedawców internetowych, Amazon będzie nadal rósł szybciej w pierwszej dziesiątce, z CAGR na poziomie 10% w latach 11,7-2021”, stwierdza raport Ascential, zauważając, że Amazon powinien dodać 2026 euro. miliardów sprzedaży w okresie pięciu lat kończącym się w 294 r., wyprzedzając Walmart jako największy detalista na rynku.

Ascential przewiduje, że trzema największymi detalistami w Stanach Zjednoczonych będą Amazon, Walmart i Costco, z udziałem w rynku wynoszącym odpowiednio 14,9%, 12,7% i 4,4%.

Termin „etailer” wyszedł z użycia w ostatnich latach, ponieważ zatarło się rozróżnienie między sprzedażą internetową a sprzedażą stacjonarną. Ale tak nie jest w przypadku Amazon i Walmartu. Z bardzo różnych powodów utrzymują te wyraźne rozróżnienia.

Jakby żyły w równoległych światach, obie marki używają zupełnie przeciwnych zastosowań w sklepie i w Internecie. Walmart wykorzystuje Internet do wzmocnienia pozycji swojego sklepu. Amazon stosuje taktyki w sklepie, aby wzmocnić swoją aplikację i stronę internetową. W lokalizacjach Amazon Go nie chodzi o generowanie znacznych przychodów, a bardziej o prezentację technologii ułatwiającej zakupy. A Whole Foods to miejsce, w którym wielu kupujących Amazon zwraca produkty zakupione online.

Żeby było jasne, brak miejsca, aby stać się drugim największym sprzedawcą detalicznym w Stanach Zjednoczonych, nie jest katastrofą. Ślad na rynku nieruchomości Walmart w Stanach Zjednoczonych i jego globalna działalność na całym świecie oznaczają, że nigdzie się nie wybiera przez wyjątkowo długi czas.

Ale ta zmiana jasno pokazuje, że Amazon jest nie tylko liderem na rynku, ale wyznacza standardy dla operacji e-commerce na całym świecie.

Prawa autorskie © 2022 IDG Communications, Inc.

(* 1 *)

Udostępnij to