Nowe badanie platformy współpracy wizualnej Miro wykazało, że zmieniają się relacje pracowników z ich pracą, a zdecydowana większość pracowników umysłowych zastanawia się, gdzie chce pracować, jakie kontakty chce nawiązać ze współpracownikami oraz czego potrzebuje i chce. ich praca.

Po przeprowadzeniu ankiety przeprowadzonej wśród 2053 pracowników umysłowych w całej Ameryce Północnej na temat ich stosunku do pracy, Miro odkrył, że chociaż 90% pracowników nie chce przebywać w biurze w pełnym wymiarze godzin, dzisiejsi pracownicy hybrydowi rzadziej twierdzą, że ich relacje z kolegami uległy pogorszeniu. zmienione. ulepszony. w porównaniu do stanu sprzed pandemii.

Nie oznacza to, że ci, którzy pracują poza biurem przez większość tygodnia pracy, nie chcą pielęgnować bliższych relacji ze swoimi współpracownikami. Wielu pracowników hybrydowych i zdalnych szuka alternatywnych metod nawiązywania kontaktów teraz, gdy te swobodne rozmowy na temat chłodzenia wodą są trudniejsze do zdobycia.

Przy zaledwie 33% pracowników umysłowych pracujących obecnie w biurze w pełnym wymiarze godzin, w porównaniu z 72% przed pandemią, Miro odkrył, że pracownicy hybrydowi o 61% częściej niż pracownicy lokalni twierdzą, że współpraca przy projektach roboczych jest najlepszym sposobem na wzmacniać więzi w pracy.

Ponadto 29% ankietowanych pracowników hybrydowych twierdzi, że współpraca jest najlepszym sposobem na budowanie relacji ze współpracownikami, w porównaniu z zaledwie 18% osób pracujących na miejscu. Dzieje się tak, ponieważ wcześniej pracownicy mogli polegać na przyczynowych dyskusjach w biurze, aby budować relacje ze współpracownikami, teraz współpraca projektowa w pracy jest ich preferowaną metodą rozwijania i utrzymywania tych relacji.

Badania przeprowadzone przez Miro wykazały również, że organizacje, które pomagają swoim pracownikom w nawiązywaniu kontaktów ze współpracownikami, prawdopodobnie odnotowują lepsze wskaźniki retencji. Z danych wynika, że ​​wśród 40% ankietowanych, którzy nie planują odejść z pracy w ciągu najbliższego roku, głównym powodem pozostania są więzi, jakie wypracowali ze swoimi współpracownikami.

Co więcej, trend ten znajduje odzwierciedlenie w mnogości grup wiekowych, które obecnie tworzą siłę roboczą, pokolenia Z i pokolenia wyżu demograficznego, urodzonych odpowiednio w latach 1997-2010 i 1946-1964, które zgłaszają poczucie więzi ze współpracownikami i niechęć do odejścia. ich zespół jest głównym powodem, dla którego prawdopodobnie zostaną i raczej nie będą szukać gdzie indziej w przyszłym roku.

Wysokie wynagrodzenie nie jest już jedyną rzeczą, o której myślą pracownicy

Ponieważ wysoka stopa inflacji nadal zbiera swoje żniwo, znalezienie godziwej płatnej pracy jest głównym problemem większości pracowników. Jednak badania Miro pokazują, że wynagrodzenie finansowe nie jest już jedynym czynnikiem decydującym o znalezieniu pracy, a elastyczność lokalizacji i czasu znajduje się obecnie na szczycie listy priorytetów osób poszukujących pracy.

Świadczy o tym fakt, że spośród badanych tylko 25% pokolenia X i 24% pokolenia Y – urodzonych odpowiednio w latach 1965-1980 i 1981-1996 – potwierdza, że ​​obniżenie wynagrodzenia byłoby najważniejszym czynnikiem decydującym o przyjąć wymarzoną pracę. W przypadku pokolenia Z i pokolenia wyżu demograficznego badanie wykazało, że częściej odrzuciliby ofertę pracy, gdyby wymagała od nich przeprowadzki, przy czym 19% pokolenia Z i 23% pokolenia wyżu demograficznego stwierdziło, że odrzuciliby jego wymarzoną rolę, gdyby oznaczało to konieczność przeprowadzki. .

Ponieważ pracownicy nadal kwestionują to, czego chcą i potrzebują w pracy, luka pokoleniowa rozwinęła się również, jeśli chodzi o czerpanie wartości z pracy. Miro odkrył, że pokolenie Z i Boomers częściej traktują priorytetowo możliwości nauki i rozwoju, przy czym 42% pokolenia Z i 37% pokolenia Boomers twierdzi, że ich relacje z menedżerami poprawiły się, ponieważ są zachęcani do rozwoju zawodowego. Z kolei 40% millenialsów i 47% przedstawicieli pokolenia X wymieniło poszanowanie równowagi między życiem zawodowym a prywatnym jako powód poprawy relacji z menedżerami.

W komentarzach zamieszczonych obok wyników ankiety, Paul D'Arcy, dyrektor ds. marketingu Miro, powiedział, że hybryda może być najlepszym z obu światów, ale tylko wtedy, gdy liderzy będą pracować strategicznie i celowo, aby uczynić ją bardziej ludzką.

„W obliczu zmęczenia i wypalenia społeczna strona pracy, czyli nasze relacje ze współpracownikami, menedżerami i liderami, może pomóc w utrzymaniu zaangażowania i szczęścia ludzi” – stwierdził. „Ponieważ projektujemy nasze nowoczesne modele pracy z myślą o zrównoważonym rozwoju, badanie The Ways We Work podkreśla znaczenie włączenia pracowników w planowanie”.

Dodał, że znajdując właściwą równowagę między elastycznością a autonomią oraz sprzyjając momentom głębokiego połączenia i angażującej współpracy, organizacje mogą stworzyć kulturę pracy skoncentrowaną na człowieku, która działa dla wszystkich.

Prawa autorskie © 2022 IDG Communications, Inc.

Udostępnij to