Wyniki Zoom za trzeci kwartał pokazują, że głównym pytaniem dla firmy jest to, czy sprzedaż biznesowa będzie wystarczająco silna, aby zrównoważyć wolniejszy wzrost przychodów online lub konsumenckich, ponieważ firmy przywracają klientów pracownikom biurowym po pandemii.

Przychody Zoom w trzecim kwartale 2022 r., podane w poniedziałek, wzrosły o 5% rok do roku do 1100 miliarda dolarów, ale w poprzednim kwartale całkowite przychody wzrosły o 8%.

Przychody firmy w trzecim kwartale wyniosły 614,3 mln USD, co oznacza wzrost o 20% rok do roku. Jednak przychody online spadły o 9% rok do roku, do łącznej kwoty 487,6 mln euro. Niższa sprzedaż internetowa w połączeniu ze zwiększonymi wydatkami spowodowała spadek dochodu operacyjnego netto o 23% do 66,5 mln euro.

Zoom obniżył swoją całoroczną prognozę sprzedaży do najwyższego poziomu 4,38 miliarda euro, w porównaniu z poprzednimi szacunkami 4,4 miliarda euro. Cena akcji Zoom spadła o 7,7% we wtorkowym porannym handlu.

Rozmawiając z analitykami podczas telekonferencji po opublikowaniu wyników finansowych, Zoom CFO Kelly Steckelberg powiedział, że firma odnotowała silny wzrost dzięki Zoom Phone, wraz z wkładami Zoom Rooms i innymi produktami, i spodziewała się, że klienci korporacyjni będą generować coraz większy procent całkowitych przychodów. dodatkowe godziny.

W transkrypcji opublikowanej w Seeking Alpha Steckelberg powiedział, że Zoom ma „około 209,300 14 klientów korporacyjnych, co stanowi wzrost o XNUMX% w porównaniu z tym samym kwartałem ubiegłego roku”.

W pierwszym roku pandemii COVID-19 Zoom odnotował wzrost przychodów o 300%, ponieważ pracownicy na całym świecie zostali zmuszeni do opuszczenia swoich biurek i komunikowania się ze współpracownikami za pośrednictwem rozmów wideo. Podczas gdy praca hybrydowa i zdalna są nadal rzeczywistością dla dużego odsetka pracowników, powrót do pracy osobistej spowodował, że akcje Zoom straciły ponad 85% swojej wartości od szczytu w październiku 2020 r.

W rezultacie firma starała się odejść od bycia definiowaną wyłącznie jako platforma do wideokonferencji, a założyciel i dyrektor generalny Eric Yuan powiedział analitykom podczas telekonferencji w trzecim kwartale, że firma „uruchomiła ponad 1500 funkcji i ulepszeń w Zoom . ”. platformę w tym roku, poprawiając sposób, w jaki ludzie łączą się ze sobą, z organizacją i klientami. »

Ostrzegł jednak, że chociaż firma świętuje swoje innowacje, oprócz „FX” wciąż stoi w obliczu „trudnego środowiska makro”. [walutowy] zwiększona presja transakcyjna i kontrolna dla nowych biznesów.

Siła dolara w tym roku obniżyła wartość sprzedaży produktów w euro i innych walutach dla amerykańskich firm technologicznych, negatywnie wpływając na ich wyniki.

W ostatnich miesiącach inne firmy technologiczne próbowały obniżyć koszty operacyjne po opublikowaniu słabych wyników finansowych, zwalniając dużą liczbę pracowników. Chociaż Zoom nie ogłosił żadnych redukcji zatrudnienia, podczas tej samej rozmowy z analitykami Steckelberg powiedział, że gdyby firma miała spojrzeć na rok fiskalny 2024, zmniejszyłaby zatrudnienie.

„Zwiększyliśmy nasze wydatki i zatrudniliśmy wielu pracowników w tym roku, więc [Zoom] jest bardzo ostrożny, aby upewnić się, że [te zasoby] skupiają się na dobrych rzeczach” – powiedział.

Prawa autorskie © 2022 IDG Communications, Inc.

Udostępnij to