Przegląd Thinkware X800 | radar technologiczny

Przegląd Thinkware X800 | radar technologiczny

Dwuminutowa recenzja

Rzadko chwalą wygląd kamery samochodowej, ponieważ większość czasu spędzają ukryci za lusterkiem wstecznym, spokojnie zajmując się swoimi sprawami. Tak nie jest w przypadku Thinkware X800, który naszym zdaniem wygląda świetnie dzięki efektowi sztucznej skóry, wyraźnemu wybrzuszeniu aparatu i miękkiej w dotyku plastikowej obudowie.

Z pewnością nie ma tej jakości jak klejnot iPhone'a 14 Pro, ale o wiele przyjemniej się go trzyma i patrzy na niego niż większość jego rywali. A skoro już o tym mowa, cena X800 jest nieco wyższa niż doskonała kamera Garmin Dash Cam 57 i kosztuje prawie tyle samo, co kamera Garmin Dash Cam 67W, którą uważamy za jedną z najlepszych kamer samochodowych, jakie można kupić. Zarówno X800, jak i Dash Cam 57 charakteryzują się ładną estetyką i nagrywają obrazy w rozdzielczości 2K, znanej również jako 1440p lub 2560x1440.

Thinkware X800

(Zdjęcie: LaComparacion)

Ważniejsze niż wygląd są oczywiście specyfikacje i wydajność X800. Firma Thinkware wyposażyła X800 w przetwornik obrazu Sony Starvis IMX335, który poprawia możliwości przy słabym oświetleniu i chociaż zapewnia to z pewnością dobre zdjęcia w nocy, szczegóły, takie jak tablice rejestracyjne, są tracone, a odbicia reflektorów rozmywają postacie.

Jest to coś, z czym zmagają się wszystkie kamery samochodowe, ale ważne jest, aby pamiętać, że nocne nagrania nagrane przez X800 są poza tym całkiem niezłe. Tak długo, jak zanotowałeś tablicę rejestracyjną, powiedzmy, pojazdu, który cię potrącił, nagranie powinno jasno pokazać, kto zawinił.

Specyfikacje Thinkware X800

Czujnik: CMOS o rozdzielczości 5,14 megapiksela
Wideo: 2k/30p
Pole widzenia: 150°
Karty pamięci: 1x microSD/SDHC/SDXCUHS-1 do 128 GB
Wyświetlacz LCD: 2,7 cala (320 x 240)
Łączność: 1x DC Barrel, 1x V-IN, 1x GPS
Rozmiar: 100,3x55,5x30,0mm
Waga: 107g

Obrazy dzienne wykonane aparatem X800 są całkowicie akceptowalne, z wyraźnymi, czytelnymi szczegółami, a ekspozycja jest dobrze zarządzana w miarę zmieniających się warunków oświetleniowych otoczenia. Kamera nagrywa w rozdzielczości 1440p, więc produkowane obrazy mają nieco wyższą rozdzielczość niż Full HD.

Liczba klatek na sekundę 30 klatek na sekundę jest ogólnie dobra, chociaż płynniejszy materiał generowany przez 60 klatek na sekundę byłby dodatkowym bonusem, a to jest coś, co oferuje Garmin Dash Cam 57 w nieco niższej cenie. Tam, gdzie Thinkware pokonuje Garmina, jest kąt widzenia, który przy 150 stopniach jest o dziesięć stopni szerszy niż jego rywal.

Odwróć Thinkware X800, a przekonasz się, że ma dość duży ekran o przekątnej 2,7 cala, co ułatwia uzyskanie kąta i pozycji kamery. Duży ekran ułatwia również poruszanie się po prostym systemie menu X800, a wszystko jest konfigurowane i używane bez potrzeby korzystania z towarzyszącej aplikacji na smartfona. Dzieje się tak dlatego, że w rzeczywistości nie ma Bluetooth ani Wi-Fi, z którymi można by się połączyć.

Thinkware idzie tutaj trochę wbrew ziarnu, ale podoba nam się nieskrępowane, samodzielne podejście X800. Aplikacje na smartfony są często piętą achillesową każdej kamery samochodowej, z ich nieporęcznymi interfejsami i niejednolitą łącznością, więc powrót do podstaw z ekranem dotykowym i niczym więcej nie jest czymś, co tutaj pochwalamy.

Czy chcesz zobaczyć nagrane obrazy? Wyjmij kartę microSD (32 GB, dołączona do zestawu) i włóż ją do komputera za pomocą dołączonego czytnika kart USB.

Thinkware X800

(Zdjęcie: LaComparacion)

Podobnie jak wiele innych kamer samochodowych, zestaw okablowania lub złącze OBD2 można kupić osobno. Zapewnia to stałe zasilanie kamery ze skrzynki bezpieczników pojazdu (zamiast podłączania jej do gniazdka 12 V lub USB, które wyłącza się wraz ze stacyjką) i aktywuje tryb parkowania. W przypadku X800 nagrywa wideo poklatkowe z prędkością dwóch klatek na sekundę, a następnie, jeśli zostanie wykryte uderzenie, utworzy nagranie obejmujące 10 sekund przed i po zderzeniu.

Jeśli parkujesz przez dłuższy czas, powiedzmy kilka dni na lotnisku, dostępny jest tryb oszczędzania energii, który rozpoczyna nagrywanie materiału po wykryciu uderzenia, a następnie nagrywa przez 20 sekund. . Oznacza to, że przegapisz sam szok, ale sekundę później masz materiał filmowy, który prawdopodobnie będzie zawierał zdjęcie sprawcy. Ten tryb działa przez 72 godziny przed wyłączeniem, więc możesz zostawić samochód na trzy dni, zanim kamera samochodowa całkowicie się wyłączy.

Thinkware X800

(Zdjęcie: LaComparacion)

Podobnie jak wiele innych kamer samochodowych w tej cenie, X800 nie ma GPS, przynajmniej po wyjęciu z pudełka. Thinkware sprzedaje opcjonalny odbiornik GPS, który podłącza się do kamery samochodowej i przyczepia do pobliskiej przedniej szyby. Dzięki temu X800 dodaje do nagrań dokładne dane dotyczące lokalizacji i prędkości, a także można aktywować systemy wspomagające kierowcę, takie jak ostrzeganie o kolizji czołowej i ostrzeganie przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu.

Wreszcie, X800 nie ma baterii (bardzo niewiele kamer samochodowych), zamiast tego używa superkondensatora, który przechowuje wystarczającą ilość energii, aby zasilić kamerę przez kilka sekund po zatrzymaniu się deski rozdzielczej, dając jej czas na oszczędzanie prądu. prawidłowo nagrywać i wyłączać.

Czy powinienem kupić Thinkware X800?

Thinkware X800

(Zdjęcie: LaComparacion)

Kup, jeśli...

Nie kupuj, jeśli...

Porównanie cen Thinkware X800