Salesforce uruchamia NFT Cloud pomimo protestów

Salesforce uruchamia NFT Cloud pomimo protestów

Salesforce zrobił kolejny krok na rynku kryptowalut wprowadzając nową platformę NFT Cloud.

Nowa oferta, stanowiąca część platformy Web3, znajdująca się obecnie w fazie pilotażowej, ma pomóc firmom każdej wielkości w ustaleniu, czy tokeny niezamienne (NFT) będą dla nich właściwym posunięciem, oraz w zapewnieniu niezbędnych usług. w kosmosie. .

Sprzedaż NFT gwałtownie spadła w ostatnich tygodniach wraz z wyczerpaniem się apetytu kupujących, ale wiele firm najwyraźniej nadal postrzega platformę jako realną szansę.

Chmura Salesforce NFT

„Sterownik NFT Cloud firmy Salesforce umożliwia markom rozszerzenie doświadczeń klientów na środowiska Web3 w sposób zrównoważony i niezawodny” – napisała firma w komunikacie prasowym.

Platforma umożliwi użytkownikom tworzenie, zarządzanie i sprzedaż NFT bezpośrednio na platformie Salesforce Customer 360, a jednocześnie będzie w stanie „bezpiecznie łączyć dane klientów, aby uzyskać 360-stopniowy widok na fizyczny i cyfrowy świat klienta”.

Pogłoski o chmurze Salesforce NFT pojawiły się po raz pierwszy na początku 2022 roku, ale wkrótce spotkały się z protestami pracowników firmy.

Według doniesień około 400 pracowników Salesforce podpisało się pod listem otwartym, w którym sprzeciwia się planom firmy, twierdząc, że wejście do tej przestrzeni budzi obawy co do jej wpływu na etyczny i środowiskowy charakter.

W odpowiedzi firma obiecała przeprowadzić sesje odsłuchowe z pracownikami, aby wysłuchać ich obaw.

Wygląda na to, że firma uwzględniła skargi i na swojej oficjalnej stronie startowej (otwiera się w nowej karcie) stwierdza, że ​​Salesforce NFT Cloud nie będzie obsługiwać łańcuchów bloków typu proof-of-work, które często generują znaczną ilość e-odpadów ze względu na częste aktualizacje sprzętu.

Firma dodała, że ​​jej kontroler NFT Cloud automatycznie obliczy emisję dwutlenku węgla z opcji blockchain i umożliwi użytkownikowi zrównoważenie emisji za pomocą wysokiej jakości i niezawodnych kredytów węglowych.

Salesforce zobowiązało się również do zapewnienia bezpieczeństwa i rozliczalności swojej chmury NFT, obiecując włączyć „najlepsze w swojej klasie zabezpieczenia marki i konsumenta, identyfikujące – i zapobiegające – wykorzystaniu produktu do oszustw, siły lub miedo”.

Stwierdza również, że jego celem będzie „zapewnienie zrozumiałego zarządzania użytkownikowi końcowemu i angażowanie interesariuszy w ciągłą ocenę” oraz „zobowiązanie się do dzielenia się jasną, dokładną komunikacją dotyczącą produktu oraz tworzenia zaufanych doświadczeń i rynków, gdzie bezpieczeństwo jest priorytetem”.