Redfall może rozwiązać jeden z największych problemów kooperacyjnych strzelanek

Redfall może rozwiązać jeden z największych problemów kooperacyjnych strzelanek

Redfall nie wydaje się wysychać solo graczy. Ta strzelanka kooperacyjna powinna być tak samo przystosowana dla samotnych wilków, jak dla grup do czterech graczy, potwierdza deweloper Arkane.

Arkane omówił więcej na temat Redfall we wpisie na blogu na oficjalnej stronie Bethesdy (otwiera się w nowej karcie). Gra, która zostanie wydana na PC, Xbox Series X|S i Xbox Game Pass w 2023 roku, położy „ogromny nacisk” na rozgrywkę dla jednego gracza.

W Redfall „można grać w pojedynkę z dowolnym bohaterem” – czytamy we wpisie na blogu. „Rytm staje się bardziej odkrywczy; możesz używać rekonesansu i skradania się, aby zbierać informacje o spotkaniach i unikać lub uwięzić wrogów”.

W poście napisano, że członkowie drużyny AI również nie dołączą do graczy solo. Mamy nadzieję, że dzięki temu Redfall będzie bardziej wciągającą grą, gdy gra się w pojedynkę, dając graczom szansę na spowolnienie i naprawdę przeczesanie otoczenia w poszukiwaniu sekretów i spostrzeżeń.

Czy Arkane naprawiło problem ze strzelanką w trybie współpracy?

Podobne gry kooperacyjne, takie jak Back 4 Blood, oferują grę dla jednego gracza jako opcję, ale ogólnie kładą nacisk na tryb wieloosobowy jako preferowany tryb gry. Ponadto strzelanki kooperacyjne mają tendencję do występowania zastępców AI, gdy lista nie jest wypełniona przez prawdziwych graczy.

Arkane wydaje się przyjmować odwrotne podejście, trzymając się swoich mocnych stron jako programisty. Gry takie jak Prey i Deathloop pokazują, jak deweloperzy potrafią skoncentrować się na rozgrywkach dla jednego gracza. Zrozumiałe jest więc, że Arkane chce zachować to DNA w Redfall.

Gra kooperacyjna w centrum gry nie jest zła. Ale takie podejście znacznie utrudnia zatrzymanie i powąchanie róż. Dla porównania, otwarty świat gry Redfall wydaje się idealnie pasować do przygody dla jednego gracza. W związku z tym cieszymy się, że Arkane dąży do tego, aby rozgrywka dla jednego gracza była równie atrakcyjna, jak składnik gry wieloosobowej.

Gry kooperacyjne i wieloosobowe również żyją i umierają dla swojej społeczności. Gdyby Redfall nie miał potężnego komponentu dla jednego gracza, który mógłby go wykonać, równie dobrze mógłby zostać zapomniany po uruchomieniu, gdy gracze przechodzą do różnych gier. Arkane wydaje się omijać ten problem, po prostu nie wylewając zimnej wody na graczy solo.

Byliśmy pod wrażeniem rozgrywki w Redfall, która została pokazana podczas prezentacji Xbox i Bethesdy. To, co zostało ujawnione, było znacznie bardziej przekonujące niż zwiastun CGI, który zamykał zeszłoroczny program. W rezultacie jesteśmy teraz bardziej optymistycznie nastawieni do gry niż rok temu.