Projekty Web3 kosztowały hakerów już w tym roku miliardy

Projekty Web3 kosztowały hakerów już w tym roku miliardy

Hakerom i oszustom udało się ukraść ponad 2 miliardy euro z projektów Web3 w pierwszej połowie 2022 roku, czyli już więcej niż kwota utracona w całym 2021 roku.

Raport firmy CertiK ujawnił, że chociaż ataki wirusowe (otwiera się w nowej karcie), hakowanie, oszustwa, phishing, kradzież tożsamości (otwiera się w nowej karcie) i inne ataki inżynieryjne są bardzo popularne wśród cyberprzestępców, obserwuje się nowy wzrost zagrożeń . Stało się potworem: ataki szybkich pożyczek.

Szybka pożyczka brzmi tak: pożyczka, którą ludzie mogą otrzymać i spłacić w mgnieniu oka. Ale ponieważ ludzie mogą uzyskać duże sumy pieniędzy w szybkich pożyczkach, mogą one zostać wykorzystane do zaatakowania niektórych protokołów i drenażu funduszy.

miliony stracone

Coś podobnego stało się z protokołem Beanstalk w kwietniu 2022 roku. Podmioty posiadające duże ilości tokenów BEAN uzyskują prawa głosu, co pozwala im głosować w ważnych wydarzeniach, takich jak wypłaty. Za pomocą szybkiej pożyczki atakujący zdołał uzyskać duże ilości BEAN, a następnie wykorzystał swoją nowo zdobytą siłę głosu do głosowania i wycofania prawie 200 milionów euro z protokołu.

Według CertiK, w drugim kwartale 2022 r. miało miejsce 27 ataków na pożyczki błyskawiczne, które przyniosły straty w wysokości 308 mln euro, ale kilka miesięcy wcześniej w ten sposób utracono „tylko” 14 mln euro.

Analitycy twierdzą również, że liczba ataków phishingowych wzrosła między dwoma kwartałami, ze 106 w pierwszym kwartale do 290 w drugim kwartale.

W większości przypadków osoby atakujące próbowałyby złamać zabezpieczenia punktów końcowych (otwiera się w nowej karcie) za pośrednictwem Discord, ponieważ jest to jedna z najpopularniejszych platform mediów społecznościowych dla entuzjastów i programistów Web3 i kryptowalut.

„Wyciąganie dywanu”, praktyka, w ramach której „deweloperzy” wyciągają inwestorom dywanik i znikają z pieniędzmi, wydaje się tracić na popularności. Jednym z powodów, dla których prezenty na dywany nie są już tak popularne, jest trwająca obecnie głęboka bessa.

Pomimo dobrych wiadomości, w drugim kwartale tego roku nadal utracono w ten sposób ponad 37 mln euro (spadek o 16% kwartał do kwartału).

Via: The Verge (Otwiera się w nowej karcie)