Gigabyte Aorus FI32U Recenzja | Porównanie

Recenzja Gigabyte Aorus FI32U | Porównanie

Dwuminutowa recenzja

Wśród wielu ostatnio wydanych monitorów do gier Aorus, FI32U jest prawdopodobnie tym, który oferuje najlepszy kompromis między niedocenianymi specyfikacjami a wygodą. Duże 40-calowe (i większe) monitory zawsze będą rynkiem niszowym, podczas gdy jednostki poniżej 30-calowe reprezentują raczej racjonalność niż ambitne opcje. Ta 32-calowa bestia plasuje się pomiędzy tymi dwiema opcjami i ma na szczycie listy większości graczy., ale czy powinni to kupować? Gigabyte Aorus FI32U ma panel IPS, co historycznie oznacza, że ​​powinien być świetny do reprodukcji kolorów, dobry do płynnego ruchu i słaby do kontrastu. Jednak ten monitor ma w rzeczywistości doładowaną wersję SS IPS, która obiecuje „wspaniałe kolory i niesamowitą prędkość”. Jak to działa w praktyce? Jeśli chodzi o płynność ruchu, wyświetlacz 144 Hz ma MPRT 1 ms i czasy reakcji od szarego do szarego, co wraz z elektroniką Aorus skutkowało znikomym smużeniem lub rozmyciem, nawet w strzelankach 4K.szybko i szaleńczo. Jeśli chodzi o kolor, byliśmy pod wrażeniem. Chociaż obsługuje tylko 90% trudnej gamy kolorów DCI-P3, co może zniechęcić projektantów do szukania wysokiego poziomu dokładności kolorów, wszystko staje się jasne i żywe. Przy 350 nitach nie ma najjaśniejszej oceny, zdecydowanie nie jest to odpowiedni ekran HDR, ale świetnie sprawdza się w pracy biurowej, ogólnym użytkowaniu i grach. Jednak stosunkowo niski współczynnik kontrastu 1000:1 może się objawiać podczas korzystania z ciemnych multimediów, gdzie szczegóły (i wrogowie) zbyt łatwo gubią się w cieniu. Przełączenie na wstępnie ustawiony tryb FPS monitora rozjaśnia ciemne obszary, ale funkcja Black Equalizer działa lepiej w niszczeniu jakości obrazu, aby ujawnić złoczyńców czających się w cieniu. Jest również idealny do pracy biurowej dzięki wyraźnemu, czystemu pulpitowi Windows 10 i małym czcionkom, które można czytać bez zniekształceń. Ergonomia też jest dobra. Dwuczęściowy wspornik jest mocny i łączy się bez użycia narzędzi. Przechyla się, obraca i obraca w wielu stopniach, a także można go podnosić i opuszczać o 13 cm. Na górze jest nawet uchwyt, jeśli chcesz go nosić. Istnieją dwa porty HDMI 2.1, które umożliwiają częstotliwość odświeżania 144 Hz przy pełnej rozdzielczości 4K (i 120 Hz dla konsol obecnej generacji). Jest też DisplayPort 1.4, dwa porty USB-A 3.0 oraz USB-B i USB-C. Ten ostatni może być używany jako przełącznik KVM, więc możesz trzymać klawiaturę i mysz podłączoną do monitora i możesz ich używać z różnymi komputerami - bardzo przydatne w te dni pracy w domu, kiedy regularnie przełączasz się między komputerem osobistym i biznesowym. Dostęp do menu OSD można uzyskać za pomocą intuicyjnego joysticka w dolnej części wyświetlacza lub za pośrednictwem oprogramowania SideKick OSD firmy Gigabyte. Zapewnia to dostęp do łatwych w użyciu funkcji, takich jak celownik, statystyki monitorowania komponentów komputera, liczniki czasu i obraz w obrazie, co jest przydatne do śledzenia przejść lub lokalizowania nadajników, którym można przeciwdziałać.

Cena i data premiery

Monitor do gier Aorus FI32U jest teraz dostępny w USA i Australii, gdzie kosztuje odpowiednio 999 USD i 1,499 AU$. Emisje akcji najwyraźniej opóźniły wydanie w Wielkiej Brytanii.

Konstrukcja

Jesteśmy wielkimi fanami łatwych w montażu stojaków na monitory, a Gigabyte Aorus FI32U ma jeden. Podstawa jest jak kolczasty bumerang, którego może używać australijski ninja, i używa jednej śruby radełkowanej, aby przymocować ją do stojaka. Uchwyt wykorzystuje dwa klipsy do bezpiecznego mocowania do ekranu. Masz bardzo silny system wsparcia. Oferuje również dużą możliwość regulacji. Istnieje pochylenie od -5° do +20°, obrót -20° +20° i obrót o 90°. Istnieje również duża regulacja wysokości 130 mm. W górnej części stojaka znajduje się uchwyt do przenoszenia. Nie jesteśmy pewni, czy wiele osób musi go regularnie używać, ale jest tam i utrzyma wagę całego monitora 10,9 kg. Warto również zauważyć, że stojak zawiera paski oświetleniowe Fusion RGB firmy Aorus, które uzupełniają podświetlane RGB skrzydła anioła z tyłu panelu. Chociaż nie jesteśmy pewni, czy wiele osób to robi, możesz docenić blask w ciemnym pokoju. Panel Aorus FI32U IPS ma bardzo cienką ramkę, ale ma też półcentymetrową martwą strefę wokół ekranu, która może wyglądać brzydko po wyłożeniu. Mając to na uwadze, kto w ogóle zainstalował wiele 32-calowych monitorów? Porty oświetlenia Gigabyte Aorus FI32U (Źródło zdjęcia: Avenir)

Cechy

Podobnie jak w przypadku innych nowych monitorów do gier firmy Aorus, istnieje wiele wbudowanych funkcji gier. Black EQ to funkcja, która neguje jakość obrazu i kontrast, aby pomóc wykryć wrogów czających się w cieniu i jest przydatna, biorąc pod uwagę ograniczony zakres dynamiki ekranu. Istnieje wiele siatek ekranowych do wyboru, które mogą być przydatne w grach takich jak Call of Duty (tryb hardkorowy), gdy dostępne są tylko przyrządy celownicze i lunety. Tryb Picture-in-Picture (i Picture-by-Picture) jest przydatny, jeśli chcesz zagrać w grę podczas oglądania filmu wprowadzającego. Ponadto, jeśli tak myślisz, możesz go użyć do zlokalizowania wrogów, jeśli nadają w tym samym czasie. 6-osiowe elementy sterujące kolorami umożliwiają regulację koloru czerwonego, zielonego, niebieskiego, cyjanu, magenty i żółtego, a także zwykłe wstępnie ustawione tryby. Blokada sprawiła, że ​​staliśmy się szczególnymi fanami funkcji KVM, która pozwala podłączyć pojedynczą klawiaturę i mysz do wyświetlacza i przełączać się między, powiedzmy, głównym komputerem PC a służbowym laptopem za pomocą portów USB-C i USB. Wreszcie, istnieje wiele opcji wyświetlania, w tym odliczanie, liczniki czasu, informacje o sprzęcie i szczegóły techniczne wyświetlania. Wszystko jest łatwo i intuicyjnie dostępne za pomocą przycisku joysticka na dole wyświetlacza lub oprogramowania Sidekick OSD firmy Gigabyte. Gigabyte Aorus FI32U Pilot Kontroler joysticka Aorus FI32U (Źródło zdjęcia: Future)

Conectividad

Wszystkie porty łączności znajdują się pod ekranem. Jest złącze DisplayPort 1.4, dwa porty HDMI 2.1, dwa USB-A 3.0, USB-B, USB-C, dwa gniazda audio 3,5 mm i pilot na podczerwień. W zestawie znajdują się kable HDMI, DisplayPort, USB-C i USB-B.

Wydajność

Bardzo trudno jest korzystać z pełnej rozdzielczości 4K przy 144 Hz; nie potrzebujesz tylko połączenia DisplayPort 1.4, musi również obsługiwać DSC. Problem polega na tym, że takie połączenie istnieje tylko na mocnych kartach Nvidia RTX z serii 20, 30 i AMD Ryzen 5000, które wciąż trudno znaleźć. Dwa porty HDMI 2.1 pozwolą na częstotliwość odświeżania 120 Hz, co nie jest ogromnym spadkiem wydajności i jest dobre dla najnowszych konsol (które i tak nie mogą działać szybciej). Panel IPS FI32U z natury zapewnia dobre odwzorowanie kolorów. Jest to jednak niestandardowy wyświetlacz „SS IPS” firmy Gigabyte, który został turbodoładowany w celu skrócenia czasu reakcji. Ma również szybkość MPRT 1 ms i stosunek szarości do szarości 1 ms.

Czy odpowiada to obiecanym w materiałach marketingowych „Splendid Color and Furious Speed”?

To z pewnością dobry strzał. Zauważyliśmy bardzo małe rozmycie ruchu i duchy w szybkich, gorączkowych strzelankach i grach samochodowych. Nie może się równać z najwyższymi szybkościami reakcji monitora TN w grach z najwyższej półki, ale w zamian wydajność kolorów jest znacznie lepsza. Podczas gdy niektórzy czołowi projektanci mogą narzekać na dokładność kolorów i obsługę gamy, należy pamiętać, że jest to przede wszystkim monitor do gier. Szczerze mówiąc, byliśmy pod wrażeniem żywych kolorów dla wszystkich form multimediów. Zauważamy niewielkie gradienty w przejściach kolorów. Znacznie gorzej było z ciemną zawartością, w której monochromatyczne gradienty były zamglone przez oczywiste kroki. Jasność 350 nitów jest z pewnością daleko w tyle za 1,000-nitowymi szczytami rywali HDR, ale nie żałowałbym braku światła w normalnych warunkach użytkowania. Jednak nie do końca pasuje do prawidłowego wyświetlacza HDR, jeśli chodzi o jasne obrazy z ekranu. Uchwyt Gigabyte Aorus FI32U Uchwyt Aorus FI32U (Źródło zdjęcia: Przyszłość) Ekran ma ustawienie HDR, ale podczas testowania nie udało się go trafić. Włączenie go może wybielić cały ekran i sprawić, że wszystko będzie wyglądać na wyblakłe. Wyłączenie może zrobić to samo. W rzeczywistości, pełny zakres dynamiki wyświetlacza (ze słabym współczynnikiem kontrastu 1000:1) może szybko stać się widoczny podczas oglądania treści z jasnymi i ciemnymi obszarami; szczegóły szybko znikają w obu. Można to naprawić w grze, korzystając z regulowanego ustawienia korektora czerni, które rozjaśnia ciemne obszary, aby odsłonić ukrytych wrogów. Wybór trybu wstępnego FPS może zrobić to samo. Matowy ekran nie psuje odblasków i jest bardzo dobrze odporny na odblaski. Jednak na ciemnym ekranie z jasnym poruszającym się obiektem możesz pamiętać, że podświetlenie nie jest najbardziej wyrafinowane. Jeśli duży jasny obiekt porusza się w dolnej części ekranu, zobaczysz strumień jasnego światła, biegnący od góry do dołu, podążający za nim na ekranie. Jednak tak naprawdę wpływa tylko na niszowe typy treści i jest irytujące tylko wtedy, gdy patrzy się na nie w ciemności. To powiedziawszy, z pewnością zauważalny jest wyciek światła na czystym czarnym ekranie, szczególnie w rogach. Puryści ekranowi i ci, którzy oglądają wiele filmów z paskami w kształcie litery, mogą chcieć szukać gdzie indziej. Gigabyte Aorus FI32U RGB kolory Oświetlenie RGB na Aorus FI32U (Źródło zdjęcia: przyszłość) W przeciwieństwie do niektórych monitorów do gier, Pulpit systemu Windows 10 jest wyraźny i wyraźny, a praca przez cały dzień jest wygodna. Właściwa rozdzielczość 4K 32-calowego monitora oznacza, że ​​wiele okien może być jednocześnie w pełni otwartych, co doskonale wpływa na produktywność. Ostatecznie, chociaż technicznie nie jest najlepszy, jeśli chcesz mieć duży ekran 4K do gier i pracy, nie będziesz rozczarowany tym, co ma do zaoferowania FI32U.

Czy powinienem kupić monitor do gier Aorus FV43U?

Jeśli szukasz w pełni funkcjonalnego monitora do gier z dużym ekranem 4 Hz 144K, który nie rozbije banku, Aorus FI32U jest wart rozważenia. Chociaż jego kontrast jest słaby, a HDR jest całkowicie nieobecny, jeśli chodzi o wyświetlanie treści w grach, niewielu jest…