
W zależności od tego, jak na to spojrzysz, Apple może zwiększać sposoby, w jakie programiści mogą kontaktować się z klientami bezpośrednio za pośrednictwem App Store lub budować własną firmę kosztem innych.
co robi jabłko?
Apple ma własną firmę reklamową od czasu, gdy Steve Jobs, ówczesny dyrektor generalny Apple, wprowadził nas do iAds w 2010 roku. Zakres tej oferty zawsze ograniczał się do platformy Apple, ale usługa prawdopodobnie zawiodła, jej technologia żyje w formie reklamy sloty w Apple News i App Store.
Sklep z aplikacjami Apple obsługuje obecnie tylko dwa miejsca reklamowe, jeden na karcie wyszukiwania i jeden w wynikach wyszukiwania. Możesz rozpoznać, kiedy patrzysz na reklamę, po odcieniu niebieskiego pod grafiką i małej niebieskiej plakietce z napisem „reklama”. Reklamy te trudno pomylić z treścią.
Apple zamierza teraz dodać więcej przestrzeni reklamowej do App Store:
- W drugim wierszu sekcji Dzisiaj Twojego sklepu pojawi się nowa lokalizacja.
- Inna może pojawić się na dole listy aplikacji w App Store pod banerem „Może ci się też spodobać”.
Co Apple mówi o reklamach
Apple twierdzi, że reklamy w wyszukiwarce dają programistom różnej wielkości możliwości rozwoju ich działalności. „Podobnie jak inne nasze oferty reklamowe, te nowe miejsca docelowe reklam są zbudowane na tym samym fundamencie: będą zawierać wyłącznie treści ze stron produktów zatwierdzonych przez App Store i będą przestrzegać tych samych rygorystycznych standardów prywatności” – napisała firma w oświadczeniu. oświadczenie do 9to5Mac. .
Apple twierdzi, że programiści prawdopodobnie wykorzystają te nisze, aby dotrzeć do klientów wyszukujących w określonych kategoriach reklam, chociaż nie mogą kierować reklam na konkretne aplikacje konkurencji.
Jednocześnie wyświetlane reklamy będą uważane za odpowiednie dla przeglądanej aplikacji, co oznacza, że aplikacje od konkurencyjnych programistów będą widoczne na niektórych stronach aplikacji.
Interesująca jest skuteczność tych reklam. Firma twierdzi, że 70% odwiedzających App Store korzysta z wyszukiwania, aby znaleźć następną aplikację; że 65% wszystkich pobrań następuje po wyszukiwaniu; i zobacz współczynnik konwersji powyżej 50% dla reklam w sieci wyszukiwania.
„Reklamy Apple Search Ads były najskuteczniejszym i najbardziej skalowalnym płatnym kanałem naszego ponownego uruchomienia. Pozyskaliśmy większą publiczność z większymi zamiarami przy jednoczesnym zachowaniu wydajności” – powiedziała Brooke Tarabochia, dyrektor ds. marketingu wzrostu w Peloton Digital, w oświadczeniu opublikowanym na stronie internetowej Apple.
Wydaje się, że Apple chce rozwijać tę działalność
Firma Apple przedstawiła kilka krótkich odniesień do swojej działalności związanej z reklamą cyfrową podczas ostatniej rozmowy finansowej.
Wydaje się, że ogólne wspólne nastroje są takie, że działalność reklamowa Apple nie spełnia oczekiwań, co według prezesa Apple, Tima Cooka, odzwierciedla otoczenie makroekonomiczne. Cook zauważył również: „Chcemy wzmocnić naszych użytkowników i dbać o ich prywatność. Oferujemy reklamy w wyszukiwarce. »
CFO Apple Luca Maestri miał więcej do powiedzenia.
" Wspomniał, że są pewne słabe strony, głównie w reklamie cyfrowej, nad którymi będziemy musieli popracować. Ale jednocześnie, rok temu, nasza działalność usługowa znacznie wzrosła... »
Apple krytykowane za rozszerzanie emisji reklam
Apple ma do czynienia z odmową w związku z decyzją o dodaniu kilku dodatkowych boksów reklamowych do swojej usługi. Niektórzy twierdzą, że te reklamy oznaczają, że Apple umieszcza reklamy na własnych wynikach użytkowników i dodaje reklamy do strony z listą, gdy programista przyprowadzi użytkownika na tę stronę.
Niektórzy programiści są wściekli na reklamy, które pojawiają się na dole list ich aplikacji. Uważają, że po wykonaniu pracy niezbędnej do przyciągnięcia potencjalnego użytkownika na ich stronę, istnienie konkurencyjnych reklam może zaszkodzić współczynnikom konwersji. (Lista Dzisiaj zawiera wyselekcjonowany wybór aplikacji, co oznacza, że reklamy mogą nieco osłabić wartość tych stron).
Druga kwestia to spójność.
Pomimo swojego stanowiska w sprawie prywatności, strona internetowa firmy wyjaśnia, że reklamodawcy mogą kierować reklamy do określonych segmentów klientów, o ile każdy segment zawiera co najmniej 5000 osób, aby uniknąć osobistego kierowania.
System reklamowy wykorzystuje również informacje o koncie, dane sklepu z aplikacjami, dane transakcji i różne sygnały kontekstowe, takie jak typ urządzenia, wersja iOS i inne. Najwyraźniej system może wykorzystywać dane osobowe, które poszczególni programiści zebrali w ramach relacji z klientami.
Istnieją jednak znaczne różnice między reklamami firm zewnętrznych a reklamami Apple, w tym to, że reklamy te nie mogą dotyczyć produktów lub usług dostępnych poza sklepem, a reklamy są, przynajmniej na razie, bardzo wyraźnie oznakowane marką.
Mimo to decyzja Apple o rozszerzeniu umieszczania reklam w App Store jest łatwym celem dla niektórych krytyków, którzy powiedzą, że ostatnie posunięcia mające na celu zapobieganie takim rzeczom jak śledzenie aplikacji pokazują, że firma wykorzystuje prywatność jako broń przeciwko konkurencji. Apple będzie argumentować, że jego system jest z natury prywatny, podczas gdy systemy używane przez innych zostały już nadużyte ze szkodą dla wszystkich.
Jak depersonalizować reklamy Apple
Istnieje możliwość całkowitej rezygnacji z reklam spersonalizowanych na platformach Apple w ustawieniach konta w aplikacji App Store. Musisz wyłączyć spersonalizowane rekomendacje, czyli część aplikacji, która wykorzystuje korzystanie z aplikacji, pobieranie, zakupy „i inne działania” w celu ulepszenia rekomendacji otrzymywanych w App Store i innych usługach Apple.
Na początku tego roku Apple wyjaśnił, że około 78% użytkowników iOS rezygnuje z tych reklam, zauważając, że ma to niewielki wpływ na skuteczność współczynników konwersji.
Mówi, że reklamodawcy odnotowali 62,1% konwersji od klientów, którzy zdecydowali się na reklamy spersonalizowane, w porównaniu z 62,5% w przypadku tych, którzy zrezygnowali.
Gdzie można dowiedzieć się więcej o reklamach w wyszukiwarce Apple
Apple oferuje kompleksowy kurs certyfikacyjny dotyczący korzystania z Apple Search Ads, który zarejestrowani programiści mogą zapoznać się tutaj.
Jestem pewien, że w czasie, gdy istnieją już kontrowersje związane z próbami Apple, aby ukrócić konkurencyjne usługi reklamowe, powołując się na zasady prywatności, programiści i organy regulacyjne zwrócą szczególną uwagę na ten kurs.
Śledź mnie na Twitterze lub dołącz do mnie w AppleHolic's bar & grill i grupach dyskusyjnych Apple na MeWe.
Prawa autorskie © 2022 IDG Communications, Inc.