Netflix obiecuje rozwijać swój plan subskrypcji wspierany reklamami pomimo powolnego wdrażania

Netflix obiecuje rozwijać swój plan subskrypcji wspierany reklamami pomimo powolnego wdrażania

Szefowie Netflix pozostają uparty w stosunku do najtańszego, wspieranego przez reklamy planu streamera, Netflix Basic z reklamami, pomimo dość chłodnego odbioru wśród subskrybentów.

Według analizy (otwiera się w nowej karcie) przeprowadzonej przez firmę badawczą Antenna, Netflix Basic z reklamami stanowił zaledwie XNUMX% rejestracji subskrybentów w Stanach Zjednoczonych w miesiącu następującym po jego uruchomieniu w listopadzie XNUMX r., ale kierownictwo Netflix zapewniło inwestorów, że są zadowoleni. wraz z opracowaniem planu.

Przyznanie pochodzi od prezesa nadawcy ds. globalnej reklamy, Jeremiego Gormana, który przemawiając na szczycie rozrywkowym Variety CES XNUMX (H/T TechCrunch (otwiera się w nowej karcie)), zapewnił również, że rozmowy w sprawie renegocjacji umów dotyczących treści, które nie które pierwotnie obejmowały prawa AVOD (reklama wideo na żądanie), „postępują z dnia na dzień”.

Innymi słowy, ilość darmowych treści do oglądania w Netflix Basic z reklamami powinna wzrosnąć. Teraz najtańszy poziom subskrypcji, który kosztuje XNUMX USD / XNUMX USD / XNUMX USD miesięcznie, oferuje około XNUMX% treści do bezpłatnego przesyłania strumieniowego w serwisie Netflix (jeśli dobrze, prawie wszystkie najlepsze programy Netflix i najlepsze filmy Netflix są już uwzględnione w pakiet).

Wprowadzony na rynek w listopadzie 5 r. Netflix Basic with Ads prosi widzów o zgodę na wyświetlanie do 720 minut reklam na godzinę i ograniczenie jakości wideo do XNUMXp w zamian za bardziej przystępną miesięczną subskrypcję. W ramach nowego planu subskrybenci nie mogą również pobierać treści do przeglądania w trybie offline.

Podstawowa reklama Netflix z reklamami

Netflix z reklamami kosztuje obecnie XNUMX EUR / XNUMX EUR / XNUMX USD miesięcznie (Źródło zdjęcia: Shutterstock / Koshiro K)

Nie trzeba dodawać, że nowy poziom subskrypcji okazał się niepopularny w swojej początkowej formie, a klienci usługi i komentatorzy krytykowali jej niespójną implementację reklam i podważali ideał bez reklam, który kiedyś uosabiały usługi przesyłania strumieniowego.

W pierwszym punkcie Netflix się nie zgadza. Przemawiając na targach CES XNUMX, Gorman wyjaśnił, że streamer uważa swoją „szeroką gamę rodzajów reklam” – czyli reklamy „firm CPG, firm luksusowych, firm zajmujących się handlem detalicznym motoryzacją – za „dobre dla konsumentów”.

Netflix nie jest też jedynym streamerem w ofensywie promocyjnej w XNUMX roku. Warner Bros. Discovery będzie nadal oferować tańszą subskrypcję z reklamami, gdy usługi HBO Max i Discovery Plus połączą się w jedną usługę jeszcze w tym roku, podczas gdy odpowiednik Disneya ma pozostać przy życiu i dobrze.

Czy powinieneś zarejestrować się w planach przesyłania strumieniowego z reklamami?

Logo głównych serwisów streamingowych widoczne na ekranie iPhone'a

(Źródło zdjęcia: Shutterstock / Daniel Incessant)

Jest rzeczą oczywistą, ale wartość przejścia na tańsze plany przesyłania strumieniowego będzie zależeć od Twojej osobistej sytuacji.

Oczywiście nie jest szczególnie atrakcyjną propozycją wiedzieć, że Twoje filmy i programy telewizyjne Netflix, Disney Plus lub HBO Max będą przerywane nawet o 5 minut reklam na godzinę, jeśli subskrybujesz ich odpowiednie plany z reklamami, ale faktem jest, że są to najtańsze subskrypcje przesyłania strumieniowego, jakie kiedykolwiek widzieliśmy.

W przypadku Netflix, za XNUMX USD / XNUMX USD / XNUMX USD miesięcznie, nadal możesz objadać się rzeczami takimi jak Stranger Things, Squid Game, The Crown, Sex Education i Bridgerton, aby zadowolić twoje serce: wystarczy pozwolić od piętnastu do trzydziestu sekund serii reklam przed i podczas oglądania.

Determinacja firm zajmujących się transmisją strumieniową, by objąć reklamy, wynika oczywiście przede wszystkim z chęci poprawy wyników finansowych, ale przejście oferuje również większy wybór klientom usługi, którzy wolą płacić znacznie mniej za treści kosztem ich oglądania. bez reklam. (Dla porównania, najwyższy poziom subskrypcji Netflix wynosi obecnie 99 USD / XNUMX USD / XNUMX USD).

Kontrowersje wybuchają, gdy streamerzy zwiększają koszt swoich poziomów bez reklam, aby zrobić miejsce na te nowe plany wspierane przez reklamy. Na przykład, podczas gdy koszt istniejących subskrypcji Netflix pozostaje dokładnie taki sam, jak przed uruchomieniem usługi Basic z reklamami, koszty Disney Plus gwałtownie wzrosły w ciągu kilku tygodni po uruchomieniu równoważnego poziomu subskrypcji z reklamami.

Jeśli Netflix zdecyduje się kontynuować tę samą ścieżkę w XNUMX r., zaufanie jego kierownictwa do wspieranej reklamami przyszłości streamera może nie być tak niezachwiane.