Moduł sterowania ruchem Sifu pozwala na odtworzenie własnego filmu kung fu

Moduł sterowania ruchem Sifu pozwala na odtworzenie własnego filmu kung fu

Sifu to niesamowicie zabawna, responsywna i brutalnie wymagająca gra akcji. Daje ci prawdziwe wrażenie bycia w środku walki, wymagając od ciebie pochylania się nad ciasnymi kombinacjami, aby wyjść zwycięsko. Jak by to działało ze sterowaniem ruchem?

Okazuje się, że zaskakująco dobrze. Modder Rudeism uznał, że granie w bijatykę na PS5 i PC przy użyciu zwykłego kontrolera to za mało. Zamiast tego stworzono unikalną konfigurację kontrolera ruchu, która przypomina nieco kultową minigrę bokserską Wii Sports (dzięki, IGN – otwiera się w nowej karcie)).

Rudeism, który również miał kierowcę Fisher-Price pracującego z Elden Ring, podzielił się swoimi doświadczeniami na Twitterze wraz z teledyskiem. Prawie dwuminutowy klip przedstawia rękawice do kontroli ruchu Rudeism, z których każda jest wyposażona w czujnik ruchu i drążek analogowy.

Granie w @SifuGame pięściami sterowanymi ruchem. Dodaj mi otuchy dla @goodgame_asia, spraw, aby ból pleców był tego wart 💀 pic.twitter.com/eeTcdlq0oEJ 19 czerwca 2022

Zobacz więcej

Oglądanie klipu to przyjemność, gdy Rudeism wyraża swój zachwyt nad stanem roboczym konfiguracji kontrolera ruchu. Pokazuje, że działania takie jak zadawanie ciosów i parowanie działają zgodnie z przeznaczeniem. Zasadniczo zmieniło Sifu w grę fitness, podobnie jak genialne Nintendo Switch Sports lub Ring Fit Adventure.

Konfiguracja nie jest pozbawiona problemów, jednak Rudeism pokazuje, ile sterowników wymaga konserwacji. W pewnym momencie Rudeism musi wyciągnąć lutownicę, aby naprawić okablowanie kontrolera, gdy sterowanie ruchem jest wyłączone.

Sterowanie ruchem może być czymś więcej niż tanią sztuczką

Uwielbiam mody skupione na sprzęcie, takie jak kontroler Sifu z Rudeism, mogą naprawdę urozmaicić grę. Chcę dodać do gry oficjalną obsługę sterowania ruchem; coś, co może być możliwe, jeśli Sifu kiedykolwiek otrzyma port Nintendo Switch, z ruchem obsługiwanym przez parę kontrolerów Joy-Con.

Przy prawidłowym wykonaniu opcjonalne sterowanie ruchem może wydawać się czymś więcej niż tylko nowością. Na przykład Gran Turismo 7 ma świetną opcję opartą na ruchu, która zasadniczo zamienia DualSense w kierownicę. Przyzwyczajenie się do tego wymaga trochę czasu, ale jest zaskakująco responsywne i daje dużo zabawy.

Biorąc to pod uwagę, wiem, dlaczego sterowanie ruchem prawdopodobnie nie znajduje się na liście rzeczy do zrobienia programisty Sloclap. Sifu jest brutalnie twardym wojownikiem, nawet gdy gra się na zwykłym kontrolerze. Wrzucanie kontroli ruchu do miksu tylko zwiększyłoby trudność. Dzieje się tak podwójnie, gdy musisz wziąć pod uwagę własny opór.

Mimo to wspaniale, że Rudeism udało się stworzyć oparty na ruchach dowód słuszności koncepcji dla Sifu.