Microsoft wprowadza do pracy „historie” w stylu mediów społecznościowych

Microsoft wprowadza do pracy „historie” w stylu mediów społecznościowych

Firma Microsoft wprowadziła podejście skoncentrowane na miejscu pracy do postów na Instagramie i relacji na Facebooku, dodając nowy sposób udostępniania aktualizacji wideo i zdjęć w odnowionej aplikacji Społeczności Yammer.

„Słuchamy, jak klienci mówią nam, że chcą bardziej płynnych sposobów udostępniania w całej organizacji” — powiedział Dan Holme, menedżer produktu Viva Engage w firmie Microsoft. „Historie to sposób na dzielenie się doświadczeniami, z którymi ludzie są dobrze zaznajomieni w swoim życiu jako konsumenci”.

W ramach wtorkowych ogłoszeń Microsoft Inspire aplikacja Yammer Communities, która w zasadzie jest uproszczoną wersją korporacyjnej sieci społecznościowej Microsoftu zaprojektowanej dla platformy Teams, zostanie przemianowana na Viva Engage. Zmiana ta była planowana już od jakiegoś czasu, dzięki czemu usługi Yammer Communities będą zgodne z innymi aplikacjami Viva zapewniającymi wygodę pracowników, ogłoszonymi w zeszłym roku. (Główna, samodzielna aplikacja Yammer pozostanie niezmieniona, powiedział rzecznik firmy Microsoft.)

Zmiana marki na Viva Engage, która nastąpi jeszcze tego lata, obejmie także udostępnienie wiadomości Stories w widoku Storylines w aplikacji. Posty te kładą nacisk na wideo i obrazy, aby opowiedzieć historię i są wyświetlane w karuzeli, która będzie wyglądać znajomo użytkownikom głównych sieci społecznościowych. W przeciwieństwie do odpowiedników w mediach społecznościowych, Viva Engage Stories nie znikają i pozostają widoczne dla współpracowników po 24 godzinach.

Holme stwierdziła, że ​​posty skupiające się na mediach mają na celu pomóc w budowaniu więzi między pracownikami. Było to dla wielu firm szczególne wyzwanie po długim okresie pracy zdalnej. Może to oznaczać wiadomość o spotkaniu ze współpracownikami podczas wydarzenia budującego zespół, na przykład świętowania osiągnięcia kamienia milowego lub dzielenia się przemyśleniami na temat przywództwa na temat bardziej efektywnego zarządzania czasem.

„Możesz myśleć o tym koncepcyjnie jako o LinkedIn w organizacji; pozwala łączyć się z ludźmi, z którymi możesz nie być połączony w głównych sieciach społecznościowych” – powiedział Holme. „Pozwala mówić o rzeczach, o których nie powinno się rozmawiać w głównych sieciach społecznościowych, które są wewnętrzne w organizacji, ale przynosi te same znane koncepcje konsumenckie i stosuje je w biznesie”.

Relacje to jeden z dwóch typów postów w Viva Engage, które można udostępniać i przeglądać w widoku Scenariusze, razem ze zwykłymi postami zawierającymi tekst, pliki linków, zdjęcia i filmy. Użytkownicy Viva Engage będą mogli zobaczyć oba typy postów w swoim kanale Storyline, który pokazuje aktualizacje od współpracowników, których użytkownik „śledzi”, a także inne polecane posty z całej organizacji.

Widok Storylines znajduje się obok kart Strona główna i Społeczności, które zapewniają szerszy dostęp do informacji o firmie. Historie będą także widoczne w innych aplikacjach firmy Microsoft, takich jak Teams, Yammer i Outlook.

„Microsoft intensyfikuje swoje wysiłki na szybko rozwijającym się rynku społeczności przedsiębiorstw, opierając się na sukcesie usługi Yammer, wprowadzając Microsoft Viva Engage” — powiedział Wayne Kurtzman, dyrektor ds. badań w firmie analitycznej IDC.

Podczas gdy Viva Engage „opiera się na sukcesie Yammera, aby stworzyć początek czystej i łatwej w obsłudze platformy społecznościowej”, zauważył, że obecnie nie pozwala na udostępnianie postów Stories członkom zewnętrznym, „coś, co mam nadzieję, naprawią w przyszłości”.

Powiedział, że społeczności należą do najszybciej rozwijających się rynków aplikacji do współpracy, a trend ten prawdopodobnie się utrzyma. „Słowo ostrzeżenia dla firm: biznes jest znacznie bardziej konwersacyjny niż trzy lata temu” – powiedział Kurtzman. „Społeczność biznesowa wymaga mentoringu, modelowania, a czasem moderowania treści. Obsada społeczności ma kluczowe znaczenie dla sukcesu.

Pod koniec sierpnia, w tym samym czasie, gdy zostanie udostępniona publiczna wersja zapoznawcza funkcji Storyline, nazwa Yammer Communities zostanie zmieniona na Viva Engage in Teams. Microsoft poinformował, że Viva Engage będzie dostępna dla klientów biznesowych Microsoft 365 bez dodatkowych kosztów. Wkrótce po uruchomieniu Viva Engage stanie się także pierwszym modułem Viva dostępnym w Outlooku.

Prawa autorskie © 2022 IDG Communications, Inc.