Jak przyjęcie większej liczby opcji płatności może zwiększyć wydajność firmy

Jak przyjęcie większej liczby opcji płatności może zwiększyć wydajność firmy

„Przepływy pieniężne są siłą napędową każdego biznesu” – wszyscy słyszeliśmy to zdanie do tego stopnia, że ​​stało się to powszechną mądrością graniczącą z frazesem. Łatwo zrozumieć, dlaczego, jeśli podzielisz to na najbardziej podstawową zasadę biznesową. Bez względu na to, jak dobry jest twój biznes, jeśli zabraknie ci pieniędzy, gra się skończy.

Dodajmy do tego fakt, że praktycznie każda decyzja biznesowa skutkuje transferem wartości, zwykle reprezentowanym przez konieczność zebrania lub wypłacenia gotówki, a zobaczysz, dlaczego przepływy pieniężne są tak ściśle związane ze zdrowiem i dobrobytem każdej firmy.

Niezależnie od tego, czy sprzedajesz najnowszy smartfon, kupujesz udziały w sprzedawcy, nabywasz nowy biurowiec, czy finansujesz spółkę zależną na rynku zagranicznym, każda transakcja musi zostać rozliczona. Jednak rynki są złożone, globalne i konkurencyjne. Istnieje rozległy ekosystem dostawców i mnóstwo rozwiązań płatniczych i usług finansowych, które rozwiązują ten prosty problem: jak skutecznie i bez ryzyka przenosić pieniądze z punktu A do punktu B.

Zmniejsz ryzyko dla firm eCommerce

Znalezienie odpowiedniego narzędzia płatniczego to tylko część problemu, skuteczne wdrożenie rozwiązania, które zwiększa wartość biznesową, jest zdecydowanie największym wyzwaniem. Firmy muszą znaleźć sposób na przezwyciężenie złożoności, aby wykorzystać ogromne możliwości i zaoferować swoim klientom i dostawcom bardziej sensowne i łatwiejsze sposoby prowadzenia działalności. To, co działa w przypadku małej firmy działającej lokalnie w jednym stanie, jest mało prawdopodobne, aby zadziałało w firmie międzynarodowej o złożonych strukturach i łańcuchach dostaw, które potrzebują pieniędzy, aby przemieszczać się po całym świecie.

Tym, co łączy te firmy, jest jednak potrzeba elastyczności i zwinności w sposobie działania, co pozwala im na szybki rozwój i dostosowywanie się do zmieniających się warunków rynkowych i biznesowych.

Wiele napisano o stronie kolekcji w dynamicznie rozwijającym się środowisku e-commerce, przyspieszonym przez ostatnią pandemię. Zapewnienie wyboru i elastyczności to świetny sposób na zwiększenie konwersji sprzedaży i rezonowanie z nowymi podmiotami wchodzącymi na rynek. Równie ważnym, ale często pomijanym aspektem każdej firmy jest możliwość optymalizacji możliwości płatniczych w celu wypełnienia luki między paragonami a płatnościami, maksymalizując w ten sposób przepływy pieniężne, zmniejszając ryzyko i zapewniając wyjątkowe doświadczenia stronom trzecim.

Zwiększ lojalność konsumentów

Pandemia i towarzyszące jej wyzwania finansowe skłoniły firmy do ponownego przemyślenia swoich strategicznych możliwości płatniczych i wdrożenia długoterminowych rozwiązań w celu wzmocnienia ich bilansów i promowania wydajności. Według raportu PYMNTS (otwiera się w nowej karcie) 71% dyrektorów finansowych stwierdziło, że od 2020 roku zwiększyło wykorzystanie płatności cyfrowych.

Cyfrowe płatności kartą kredytową stały się szczególnie popularne, a następnie płatności cyfrowe dokonywane za pośrednictwem bezpośredniego depozytu i alternatyw, takich jak PayPal. Znaczenie cyfryzacji płatności rozciąga się na wszystkie branże.

Jednak finanse i ubezpieczenia znajdują się pod szczególną presją, aby optymalizować swoje systemy płatności w celu poprawy procesów, obsługi klienta i przepływów pieniężnych.

Co ciekawe, to także one odnotowały największą poprawę w zakresie kapitału obrotowego i bezpieczeństwa danych od początku pandemii.

Pomimo rosnącej świadomości firm i ich chęci do ulepszania swoich systemów płatniczych, złożoność ekosystemu sprawia, że ​​cyfryzacja płatności jest trudną drogą. Przy setkach różnych metod płatności, tysiącach procesorów płatności i nowych technologiach pojawiających się codziennie, płatności nie są proste.

Więcej opcji płatności oznacza więcej płacących klientów

Poruszanie się w tym temacie wymaga wiedzy i doświadczenia w zakresie płatności na poziomie eksperckim, których większość firm nie ma możliwości ani ochoty rozwijać wewnętrznie. Złożoność technologii, procesów biznesowych, wydajności i ryzyka nieuchronnie wysuwają się na pierwszy plan podczas projektowania optymalnego systemu zarządzania gotówką. Wyzwania te często jednak kończą się zdławieniem innowacji i spowolnieniem tempa wdrażania inicjatyw.

Tworzenie wyjątkowych wyników biznesowych wymaga skupienia się na możliwościach windykacyjnych (należności) i płatniczych (zobowiązania), na które narażona jest każda firma.

Maksymalizacja terminów płatności dostawców i minimalizacja czasu odbioru nie jest już jedyną kwestią dla firmy. Oferując szerszą gamę metod płatności, automatyzacja i zintegrowane produkty finansowe mogą potencjalnie zwiększyć potencjalny rozmiar rynku docelowego i zapewnić szereg korzyści, w tym mniejsze ryzyko, lepszą konwersję sprzedaży, lepsze marże, szczęśliwszych klientów i zdrowsze środowisko . szczęśliwszy układ. Więzy.

Dla klientów oferowanie szerokiej gamy metod płatności, które najlepiej odpowiadają ich indywidualnym potrzebom, znacznie zwiększa prawdopodobieństwo sprzedaży. To nie tylko przynosi korzyści wynikom finansowym, ale także zwiększa zadowolenie klientów i wskaźniki utrzymania.

Podobnie, oferowanie elastyczności w rozwiązaniach AR zwiększa prawdopodobieństwo pobrania płatności, minimalizuje nieściągalne długi i poprawia cykl gotówkowy.

To już nie jest tylko bezproblemowa płatna podróż; Firmy muszą zaspokajać potrzeby swoich klientów w zakresie płatności i oferować im metody, których chcą, w sposób, który im odpowiada. Ostatecznie, przy przytłaczającej konkurencji i wysokich standardach wyznaczanych przez innowacyjne branże, takie jak e-commerce, klienci szukają firm, które mogą zaoferować pełny pakiet.

Brak opcji płatności może wystarczyć, by szukać usług gdzie indziej. Doświadczenie klienta jest całościowe i obejmuje wiele krytycznych czynników. Firmy muszą różnicować swoją ofertę za pomocą elastycznych ofert pobierania, zwrotu kosztów, płatności i nagród. Udowodniono, że zwiększają zadowolenie klientów, współczynniki konwersji i lojalność.

Dowiedz się, jakie opcje płatności zaoferować

Zintegrowane usługi finansowe to kolejna świetna okazja dla firm do wykorzystania swojej specyficznej bazy wiedzy o klientach i dostawcach do wprowadzenia własnych ofert usług finansowych. Może sprawić, że podróż klienta będzie bardziej dostępna, szybsza i wygodniejsza — dokładnie tego oczekują klienci od każdej usługi lub produktu, który kupują.

Oprócz zapewnienia lepszej ogólnej obsługi klienta, zintegrowane finanse mają wiele zalet dla firm, takich jak zwiększone możliwości sprzedaży krzyżowej, maksymalizacja przychodów i zwiększone marże przy jednoczesnym wykorzystaniu danych w celu zmniejszenia ryzyka. Zgodnie z raportem Statista (ouvre dans un new tab ).

Automatyzacja to kolejna kluczowa część digitalizacji płatności. Firmy powinny szukać partnerów technologicznych, którzy pomogą zautomatyzować i uprościć ręczne procesy biznesowe i zadania związane z płatnościami oraz zmniejszyć złożoność funkcji zaplecza, takich jak księgowość i uzgadnianie.

Ograniczenie polegania na ręcznym przetwarzaniu danych i przenoszeniu danych dotyczących płatności do chmury pozwala firmom zaoszczędzić pieniądze na zasobach ludzkich i znacznie zmniejsza prawdopodobieństwo utraty danych lub niewłaściwego obchodzenia się z nimi. Zapewnienie łatwego dostępu do wszystkich informacji o płatnościach oraz zautomatyzowanie większości tych procesów ma zasadnicze znaczenie dla lepszego ogólnego zarządzania przepływami pieniężnymi i znacznie ulepszonych możliwości analitycznych.