Google przekazuje 6.5 mln euro na zwalczanie dezinformacji na temat Covid-19

Google przekazuje 6.5 mln euro na zwalczanie dezinformacji na temat Covid-19

W takich czasach, gdy strach ogarnia ludzkie umysły, konieczne jest przekazywanie autentycznych informacji i zapobieganie wywoływaniu powszechnej paniki przez fałszywe wiadomości. Google przeznaczył 6.5 miliona euro na rzecz weryfikatorów faktów i organizacji non-profit w Indiach w celu „zwalczania dezinformacji” na temat pandemii. W Indiach obowiązuje obecnie 21-dniowy okres blokady, który zakończy się 14 kwietnia, aby zapobiec nowym zakażeniom Covid-19. W tym celu internetowy gigant dochodzeniowy nawiązał współpracę z First Draft, organizacją non-profit, która może zapewnić dziennikarzom i reporterom zasoby internetowe umożliwiające dokładniejsze relacjonowanie wydarzeń związanych z COVID-19 na całym świecie. świat To koalicja, która dąży do zapewnienia firmom rzetelnych informacji w sytuacjach krytycznych. Aby zapobiec rozprzestrzenianiu się fałszywych informacji, sieć CrossCheck firmy First Draft zostanie szybko wykorzystana do identyfikacji nowo rozwijającego się wirusa Covid-19, który może wprowadzić społeczeństwo w błąd. W ostatnich tygodniach doszło do wielu incydentów, podczas których ludzie próbowali wywołać kłopoty i panikę, rozpowszechniając fałszywe wiadomości o nowych zakażeniach Covid-19 za pośrednictwem WhatsApp i Facebooka. Incydenty te mogą spowodować poważne szkody fizyczne i psychiczne, jeśli nie zostaną szybko leczone. Google udostępnia także dziennikarzom dane naukowe i wiedzę specjalistyczną. Aby ułatwić raportowanie oparte na danych, firma nawiązała współpracę z SciLine z siedzibą przy Amerykańskim Stowarzyszeniu Postępu Nauki i Australijskim Centrum Mediów Naukowych, twórcami Scimex.org, a także organizacją non-profit zajmującą się technologią dziennikarską Meedan. Co najważniejsze, w ramach wspierania przez Google stypendiów dziennikarskich JSK na Uniwersytecie Stanforda powstaje globalne centrum zasobów dla dziennikarzy. Dla osób weryfikujących fakty komentarz naukowy będzie dobrym miejscem do wyśledzenia dezinformacji. Google umożliwia także dziennikarzom wykorzystanie danych wyszukiwania do sprawdzenia, jakich informacji szukają ludzie na zlokalizowanych stronach. Znajdujące się tutaj dane mogą również pomóc twórcom w tworzeniu naprawdę pożądanych treści. Oprócz wszystkich tych inicjatyw Google twierdzi, że jego zasoby internetowe są stale aktualizowane, aby pomóc redakcjom w pracy.