Chcąc przyciągnąć więcej klientów na niezwykle konkurencyjnym rynku, Google Cloud wprowadza pewne zmiany w programie Google for Startups Cloud, który oferuje wsparcie techniczne i logistyczne szybko rozwijającym się startupom.
„W ciągu ostatniego roku skupiliśmy się bardziej na pomaganiu start-upom w skalowaniu i prosperowaniu w chmurze, włączając w to uruchamianie nowych zasobów i programów mentorskich, organizację naszego pierwszego szczytu Google Cloud Startup Summit, rozwój naszego zespołu ekspertów ds. startupów i nie tylko” – powiedział Ryan Kiskis , dyrektor ekosystemu startowego w Google Cloud.
Nowe zmiany skupiają się niemal wyłącznie na startupach dopiero rozpoczynających życie, kiedy pomoc może pójść dalej. Wszystkie startupy, którym Google pomaga odnieść sukces – dość niewielka liczba, biorąc pod uwagę sposób działania startupów – prawdopodobnie pamiętają usługę w chmurze, która pomogła im się tam dostać.
Brutalny świat chmur
Google Cloud opisał zmiany w poście na blogu, skupiając się na trzech kluczowych obszarach.
Po pierwsze, firma oferuje wsparcie finansowe na pierwszy rok korzystania z chmury dla startupów finansowanych przez venture capital o wartości do 100 000 dolarów. Według Google oznacza to, że większość startupów będzie mogła korzystać z chmury za darmo. W drugim roku kwalifikujące się nowe firmy otrzymają 20% pokrycia kosztów użytkowania do kwoty 100,000 XNUMX euro.
Po drugie, Google Cloud rozszerza swój zespół ds. sukcesu startowego do wszystkich kwalifikujących się start-upów na wczesnym etapie rozwoju, udostępniając je sieci równorzędnej oraz innym wytycznym i narzędziom.
Po trzecie, firma pomaga startupom skoncentrować się na tworzeniu produktów, oferując w pełni zarządzane i bezserwerowe usługi Google Run, Firestore i BigQuery.
Choć nikt nie kwestionuje zaangażowania Google w start-upy i ekosystem, nowe oferty mają tę wbudowaną zaletę, że czynią Google Cloud atrakcyjniejszym niż AWS i Azure firmy Microsoft.
Rynek chmur jest rynkiem brutalnym i konkurencyjnym, a AWS jest obecnie daleko w tyle z szacowanym udziałem w rynku na poziomie 32%, przed 20% Azure i 9% Google Cloud.
Oferując usługi, Google prawdopodobnie oczekuje, że odnoszący sukcesy startup będzie już korzystał z ich usług, a wraz ze wzrostem przychodów wzrośnie również wykorzystanie chmury. Infrastruktura jest niezwykle trudna w konfiguracji i zarządzaniu, więc jest to sytuacja, w której wygrywają obie strony.