Google Cloud wprowadza zmiany, aby pomóc start-upom w rozwoju

Google Cloud wprowadza zmiany, aby pomóc start-upom w rozwoju

Chcąc przyciągnąć więcej klientów na niezwykle konkurencyjnym rynku, Google Cloud wprowadza pewne zmiany w programie Google for Startups Cloud, który oferuje wsparcie techniczne i logistyczne szybko rozwijającym się startupom.

„W ciągu ostatniego roku skupiliśmy się bardziej na pomaganiu start-upom w skalowaniu i prosperowaniu w chmurze, włączając w to uruchamianie nowych zasobów i programów mentorskich, organizację naszego pierwszego szczytu Google Cloud Startup Summit, rozwój naszego zespołu ekspertów ds. startupów i nie tylko” – powiedział Ryan Kiskis , dyrektor ekosystemu startowego w Google Cloud.

Nowe zmiany skupiają się niemal wyłącznie na startupach dopiero rozpoczynających życie, kiedy pomoc może pójść dalej. Wszystkie startupy, którym Google pomaga odnieść sukces – dość niewielka liczba, biorąc pod uwagę sposób działania startupów – prawdopodobnie pamiętają usługę w chmurze, która pomogła im się tam dostać.

Brutalny świat chmur

Google Cloud opisał zmiany w poście na blogu, skupiając się na trzech kluczowych obszarach.

Po pierwsze, firma oferuje wsparcie finansowe na pierwszy rok korzystania z chmury dla startupów finansowanych przez venture capital o wartości do 100 000 dolarów. Według Google oznacza to, że większość startupów będzie mogła korzystać z chmury za darmo. W drugim roku kwalifikujące się nowe firmy otrzymają 20% pokrycia kosztów użytkowania do kwoty 100,000 XNUMX euro.

Po drugie, Google Cloud rozszerza swój zespół ds. sukcesu startowego do wszystkich kwalifikujących się start-upów na wczesnym etapie rozwoju, udostępniając je sieci równorzędnej oraz innym wytycznym i narzędziom.

Po trzecie, firma pomaga startupom skoncentrować się na tworzeniu produktów, oferując w pełni zarządzane i bezserwerowe usługi Google Run, Firestore i BigQuery.

Choć nikt nie kwestionuje zaangażowania Google w start-upy i ekosystem, nowe oferty mają tę wbudowaną zaletę, że czynią Google Cloud atrakcyjniejszym niż AWS i Azure firmy Microsoft.

Rynek chmur jest rynkiem brutalnym i konkurencyjnym, a AWS jest obecnie daleko w tyle z szacowanym udziałem w rynku na poziomie 32%, przed 20% Azure i 9% Google Cloud.

Oferując usługi, Google prawdopodobnie oczekuje, że odnoszący sukcesy startup będzie już korzystał z ich usług, a wraz ze wzrostem przychodów wzrośnie również wykorzystanie chmury. Infrastruktura jest niezwykle trudna w konfiguracji i zarządzaniu, więc jest to sytuacja, w której wygrywają obie strony.