Intel wydał nowy sterownik graficzny dla swoich procesorów graficznych Arc A770 i A750, z kilkoma przydatnymi poprawkami błędów i, co najważniejsze, z kilkoma ulepszeniami wydajności dla niektórych gier, chociaż niektóre z nich zwiększają liczbę klatek na sekundę.Oczywiście są one skromniejsze.

Jak donosi serwis Tom's Hardware(Otwiera się w nowej karcie), wersja sterownika 31.0.101.3802(Otwiera się w nowej karcie) i należy pamiętać, że jest to wciąż wersja beta, oferuje nawet 8% poprawę wydajności flagowego A770. To szczególne ulepszenie dotyczy gry Dirt 5 w rozdzielczości 1440p z ustawieniami „ultra-wysokimi”.

Kolejnym dużym ulepszeniem jest Ghostwire Tokyo, które może działać nawet o 7% szybciej, ponownie w rozdzielczości 1440p (w ustawieniach „kinowych”). Ponadto Gotham Nights działa nawet o 5% szybciej w rozdzielczości 1080p przy najwyższych ustawieniach wstępnych.

Istnieje wiele innych gier, które zwiększają liczbę klatek na sekundę, ale wszystkie są skromniejsze na poziomie 3%. Obejmuje to Chorus (1440p, „epickie” ustawienia), Far Cry 6 (1080p i 1440p „ultra”), Forza Horizon 5 (1080p „ekstremalne”, 1440p „wysokie”), Guardians of the Galaxy (1080p „ultra”, 1440p „wysoka”) i wreszcie Sniper Elite 5 (1080p „ultra”).

Nowy kontroler obsługuje również cztery nowe gry, a mianowicie Call of Duty: Warzone 2.0, Dysterra, Marvel's Spiderman: Miles Morales i Sonic Frontiers.

Intel zastosował tutaj również szereg poprawek błędów, w tym naprawienie problemu, który powodował zacinanie się Overwatch 2 na kartach graficznych A770 i A750 oraz problemy z zawieszaniem się gry w Battlefield 2042 (które występowały podczas logowania do meczu). plus Marvel's Spider-Man Remastered (błąd odbicia oparty na ray tracingu, który mógł doprowadzić do poważnej awarii).

Analiza: podążanie we właściwym kierunku

Pomimo wielu poprawek tutaj, które są oczywiście mile widziane, należy pamiętać, że jest to wciąż wersja beta, więc sterownik graficzny może przynieść własny bagaż, jeśli chodzi o błędy.

Oczywiście miło jest widzieć, jak Intel pracuje nad postępami nie tylko w rozwiązywaniu problemów, ale także udoskonalaniu wydajności. Niektóre zyski do około 7-8% tutaj są tego warte, choć zastrzeżeniem jest to, że są one „na równi”, a dla niższych wartości procentowych nie zauważysz, może niewiele (lub nie). różnica.

Mimo to z pewnością nie będziemy narzekać, ponieważ jeśli Intel konsekwentnie zwiększa liczbę klatek na sekundę w wielu grach z każdą wersją sterownika, w końcu zbliżymy się do tego, gdzie chcemy być z kartami graficznymi Arc: zapewniając płynniejszą, bardziej stabilną wydajność.

Kiedy zacznie to być widoczne, być może Intel może rozważyć złożenie poważnej propozycji wartości na temat tego, co dzieje się teraz z AMD i Nvidią (którzy właśnie wypuszczają drogie wysokiej klasy karty graficzne dla następnej generacji, a przynajmniej tyle). robią). dotąd widziałem).

Najlepsze dzisiejsze oferty na karty graficzne

Udostępnij to