Recenzja Fujifilm Instax Mini 40

Recenzja Fujifilm Instax Mini 40 Oferty Fujifilm Instax Mini 40     Fujifilm Instax Mini 40 to zasadniczo ewolucja jednego z naszych ulubionych aparatów klasy podstawowej., Fujifilm Instax Mini 11 zachowuje okrojoną funkcjonalność tego aparatu, ale zastępuje zabawkowy kształt korpusem inspirowanym stylem vintage, który znacznie lepiej pasuje do dorosłych rąk. Fotografia natychmiastowa może być zarówno ekscytująca, jak i frustrująca, zwłaszcza dla osób, które nie znają tego medium. Choć aparatów fotograficznych nie brakuje, to te przeznaczone dla początkujących często mają na uwadze dzieci. Na szczęście, la Instax Mini 40 to kolejna alternatywa dla dorosłych. Obraz 1 z 3 Fujifilm Instax Mini 40 (Źródło zdjęcia: przyszłość) Zdjęcie 2 z 3 Fujifilm Instax Mini 40 (Źródło zdjęcia: przyszłość) Zdjęcie 3 z 3 Fujifilm Instax Mini 40 (Zdjęcie: przyszłość) Automatyczna ekspozycja i powrót ze zmiennym czasem otwarcia migawki eliminują wiele domysłów związanych z używaniem natychmiastowego filmu, a regulowany tubus obiektywu zwiększa wszechstronność fotografowania zbliżeń bez potrzeby łatwego gubienia akcesoriów. Podobnie jak Mini 11, Mini 40 zawiera kompaktową folię Fuji Instax Mini. Jest to jeden z najtańszych dostępnych rozmiarów, około 8 USD, 8 EUR za opakowanie dziesięciu ujęć, z możliwością wyboru wydruków kolorowych i monochromatycznych oraz szeroką gamą kolorów i wzorów obramowań. Opakowania zbiorcze o różnych rozmiarach mogą również dodatkowo obniżyć cenę. Każde ujęcie 54 x 86 mm ma prostokątny obszar obrazu o wymiarach 46 x 62 mm (2,4 x 1,8 cala). Przeprojektowanie może zwiększyć atrakcyjność Mini 40, ale wyceniony na wyższą cenę niż bardziej przystępny cenowo Mini 11 dla tych, którzy chcą natychmiast zająć się fotografią, będą musieli zdecydować, czy warto zapłacić więcej za te style.

Projekt i funkcje

Może być mechanicznie identyczny z Mini 11, ale wykończenia ze sztucznej skóry i srebrne akcenty Mini 40 sprawia, że ​​wygląda bardziej dojrzale. Na design wyraźnie wpływa droższy Fujifilm Instax Mini 90, ale chociaż ten model jest znacznie tańszy i wykonany prawie w całości z plastiku, to udaje mu się uniknąć poczucia taniego. Jest nieco mniejszy niż Mini 11, ale wciąż nie jest wystarczająco mały, aby zmieścić się w kieszeni; będę musiał szukać hybrydowe aparaty natychmiastowe jak Canon ZoeMini lub Fuji Mini LiPlay, jeśli przenośność jest kluczowa. trzymana pionowo, Mini 40 jest wystarczająco lekki, aby wygodnie używać go jedną rękągumowa podpórka pod kciuk zapewnia dużą wygodę. Na przednim panelu są tylko dwa przyciski: jeden wysuwa tubus obiektywu, drugi zwalnia migawkę. Wbudowana lampa błyskowa działa automatycznie i nie można jej wyłączyć, nawet w bezpośrednim świetle słonecznym, więc wystarczy wycelować i zrobić zdjęcie. Nie znajdziesz nawet nici statywowej na spodzie korpusu. Fujifilm Instax Mini 40 (Źródło zdjęcia: Future) Wizjer znajduje się po prawej stronie składanej tylnej klapy, gdzie wkłada się pakiety filmów. Podobnie jak w przypadku Mini 11, jest nieco przesunięty względem obiektywu, więc to, co przez niego widać, nie jest w pełni reprezentatywne dla ostatecznego wydruku. Małe okienko na tylnych drzwiach pokazuje ile klipów pozostało w aktualnie załadowanej paczce, co powinno zapobiec przedwczesnemu otwarciu drzwiczek filmu przez zmarnowane klipsy.

Wydajność

Sprężynowy tubus obiektywu otwiera się po naciśnięciu spustu. Jeśli fizycznie go wyrzucisz, przełączy się w tryb selfie, który jest przeznaczony do strzelania na odległość od 0,3 do 0,5 m; użyj go do czegoś bliżej, a wyniki będą bardzo rozmyte, więc nie myśl, że możesz traktować go jak obiektyw makro. Oznacza to, że nie musisz nosić ze sobą załączników, jak to miało miejsce w przypadku starszych aparatów Instax. Małe lusterko w tubusie obiektywu pomaga wyrównać zdjęcia, chociaż wypukły kształt nieco zniekształca odbicie. Podobnie jak w przypadku większości aparatów typu instant, wizjer jest oddzielony od rzeczywistej optyki systemowej. Tutaj jest poza środkiem i daje hojną reprezentację tego, co zmieści się w kadrze. Często możesz zbliżyć się nieco do tematu, niż się spodziewasz, co może być czymś w rodzaju krzywej uczenia się. Obraz 1 z 4 Fujifilm Instax Mini 40 (Źródło zdjęcia: przyszłość) Zdjęcie 2 z 4 Fujifilm Instax Mini 40 (Źródło zdjęcia: przyszłość) Zdjęcie 3 z 4 Fujifilm Instax Mini 40 (Źródło zdjęcia: przyszłość) Zdjęcie 4 z 4 Fujifilm Instax Mini 40 (Zdjęcie: przyszłość) Każdy wydruk jest mechanicznie wyrzucany przez szczelinę w górnej części komory, a jego pełne rozwinięcie zajmie ponad pięć minut. Instax ma pod tym względem przewagę nad filmem I-Type firmy Polaroid, choć można się tego spodziewać, biorąc pod uwagę mniejszy rozmiar. Lampa błyskowa wyzwala błysk za każdym razem, gdy naciśniesz spust migawki, niezależnie od warunków oświetleniowych, ponieważ system automatycznej ekspozycji jest tak skalibrowany, aby tego oczekiwał. Możesz zmieniać czas otwarcia migawki w zakresie od 1/2 do 1/250, więc powinien poradzić sobie zarówno z jasnymi, jak i ciemnymi scenami, zwłaszcza podczas fotografowania w pomieszczeniach. Działa na dwie baterie AA, które zwykle wystarczają na około 100 zdjęć lub 10 paczek filmów. Bardziej prawdopodobne jest, że zabraknie Ci filmu niż prądu, ale przynajmniej AA krąży więcej niż niezdarne baterie CR2 używane przez Fuji do swoich aparatów błyskawicznych.

Jakość obrazu

Jeśli używałeś wcześniej aparatu Instax, mieszanka ciemnych cieni i bladych świateł Mini 40 będzie wyglądać bardzo znajomo. Nie są tak zjawiskowe jak konkurencyjne systemy Lomography, rejestrując drobniejsze szczegóły i bez żadnego wycieku światła. Nie oczekuj jednak ekstremalnej precyzji, jaką uzyskasz dzięki technologii cyfrowej — krawędzie są miękkimi częściami, a ciemniejsze części sceny często łączą się ze sobą. Aby uzyskać najlepsze wyniki, zawsze strzelaj z dala od słońca, ponieważ czuły film ma trudności z naświetlaniem zarówno dobrze oświetlonego nieba, jak i zacienionych obiektów. Obraz 1 z 5 Fujifilm Instax Mini 40 Dobrze oświetlone zestawy zachowują wiele szczegółów, nawet na duże odległości (Źródło zdjęcia: Future) Zdjęcie 2 z 5 Fujifilm Instax Mini 40 Opłaca się być selektywnym z kompozycją w pełnym słońcu, aby uniknąć odbić światła i odbić światła (Źródło zdjęcia: Future) Zdjęcie 3 z 5 Fujifilm Instax Mini 40 Automatyczne naświetlanie nie jest niezawodne, co może sprawić, że niektóre zdjęcia będą ciemniejsze, niż można by się spodziewać po warunkach oświetleniowych (Źródło zdjęcia: przyszłość) Zdjęcie 4 z 5 Fujifilm Instax Mini 40 Tryb selfie generalnie podkreśla ujęcia na wyciągnięcie ręki, ale czasami nie trafia w cel (Źródło zdjęcia: Future) Zdjęcie 5 z 5 Fujifilm Instax Mini 40 Wizjer dokładnie odzwierciedla to, co uchwyci obiekt (Źródło zdjęcia: przyszłość) Połączenie filmu fizycznego i obiektywu o stałej ogniskowej najlepiej sprawdza się w przypadku portretów, ponieważ im dalej jesteś od obiektu, tym mniej szczegółów uzyskasz. zachować na zdjęciu. Ta miękkość często działa na twoją korzyść, nadając krajobrazom bardziej przewiewną atmosferę. Jeśli fotografujesz w świetle słonecznym, powinieneś również uważać na światło duchowe, ponieważ przesunięty wizjer może sprawić wrażenie, że masz dobrze skomponowane ujęcie, tylko po to, by stracić połowę sceny z powodu prześwietlenia. Fuji nie jest pod tym względem osamotnione, a inne aparaty natychmiastowe są w równym stopniu winne. Obraz 1 z 2 Fujifilm Instax Mini 40 (Źródło zdjęcia: przyszłość) Zdjęcie 2 z 2 Fujifilm Instax Mini 40 (Zdjęcie: przyszłość) Wymuszony błysk naturalnie robi największą różnicę w pomieszczeniach, ponieważ eksponuje zarówno obiekt, jak i tło w sposób, który choć nienaturalny, nie pozostawia dużych obszarów zdjęcia w tle. Z naszego doświadczenia wynika, że ​​brak konieczności zastanawiania się nad uruchomieniem lampy błyskowej i pozwolenie systemowi automatycznej ekspozycji na swoje działanie oznaczało, że większy odsetek ujęć rozwijał się tak, jak my. W starszych aparatach Fuji wskaźnik zużycia wynoszący 20% (lub więcej) nie był niespotykany. Nie ma sposobu, aby stwierdzić, czy tubus obiektywu wystaje z tyłu aparatu, a fotografowanie krajobrazów w trybie selfie to szybki sposób na uzyskanie naprawdę rozmytych zdjęć. Można go jednak wykorzystać do eksperymentowania z głębią ostrości, zwłaszcza podczas fotografowania w pomieszczeniach, i naprawdę poprawia klarowność i ostrość selfie w porównaniu z trybem domyślnym.

Werdykt Fujifilm Instax Mini 40

Instax Mini 40 to wszystko, co kochamy w Instax Mini 11, wyjątkowo opakowane w odważniejsze, bardziej dojrzałe wzornictwo.. Jeśli wygląd przypominający zabawkę Mini 11 wystarczył, aby Cię zniechęcić, powinien otworzyć drzwi do natychmiastowej fotografii. Minimalna liczba przycisków i brak skomplikowanych trybów fotografowania sprawiają, że jest to idealny aparat dla początkujących dla każdego, kto jest nowicjuszem w filmowaniu natychmiastowym, system automatycznej ekspozycji naprawdę eliminuje wiele domysłów z mediów. Wykonane zdjęcia nie są idealne, z odbiciami równie łatwymi jak na Mini 11, ale nie bardziej niż u rywali w podobnej cenie. Wizjer poza centrum również wymaga przyzwyczajenia, ale to naprawdę jedyne dziwactwo tego aparatu. Jednakże, ma wyższą cenę niż Mini 11, a ponieważ są one wewnętrznie prawie identyczne, nadal uważamy, że aparat jest ogólnie najlepszą wartością. Ale jeśli nie masz nic przeciwko płaceniu więcej za trochę więcej stylu, Mini 40 pozostaje świetną opcją dla natychmiastowych nowicjuszy.

Nieprzekonany? Spróbuj tych...

Obraz 1 z 3 Polaroid teraz (Zdjęcie: Polaroid)

Polaroid teraz

Najbliższy konkurent Mini 40 jest prawie tak łatwy w użyciu, dzięki systemowi autofokusa, który pomaga uniknąć marnowania filmu na rozmyte ujęcia.. Jest wyraźnie inspirowany stylem retro, ale zawiera również nowoczesny design, który niektórzy mogą preferować od Instaxa. Większość aparatów Polaroid współpracuje z większym filmem Type I, który może być droższy za ujęcie niż system Fuji, ale nowy Polaroid Go wprowadził mniejszy format.

Obraz 2 z 3 Fujifilm Instax Mini 11 w kolorze ice white (Zdjęcie: Fujifilm)

Fujifilm Instax Mini 11

Inny podstawowy aparat fotograficzny Fuji ma podobny zestaw funkcji, ale zastępuje szykowną retro konstrukcję, zapewniając prostszy, bardziej nowoczesny wygląd. Jest o wiele tańszy, istnieje już od dłuższego czasu, ale łatwość użytkowania i jakość obrazu jest dokładnie taka sama jak w przypadku Mini 40. Jeśli nie chcesz płacić dodatkowo za styl, zawsze jest dobry czas na natychmiastowy aparaty dla początkujących.

Obraz 3 z 3 Canon Zoemini S (Zdjęcie: Canon)

Canon Zoemini S

Kompaktowy Zoemini wygląda bardziej jak aparat cyfrowy niż aparat natychmiastowy i ma wiele nowoczesnych funkcji, takich jak akumulator i łączność Bluetooth.