Fortnite celowo „wysoce uzależnia”, twierdzi pozew zbiorowy

Fortnite celowo „wysoce uzależnia”, twierdzi pozew zbiorowy

Epic Games i jej kanadyjska spółka zależna stoją w obliczu pozwu zbiorowego w związku z roszczeniami rodziców, że dzieci przestały jeść, spać i brać prysznic, aby grać w Fortnite.

W pozwie (otwiera się w nowej karcie) stwierdzono, że firma Epic Games „świadomie” stworzyła Fortnite tak, aby był „bardzo, bardzo uzależniający” i wyraża obawy dwojga rodziców z dziećmi w wieku 10 i 15 lat w momencie składania depozytu. Jedno z dzieci objętych pozwem spędziło na graniu ponad 7,700 godzin w ciągu dwóch lat.

Sprawa została pierwotnie wszczęta przeciwko Epic Games w 2019 r., a kancelaria prawnicza Calex Legal zwróciła się do kanadyjskiego sądu o zgodę na kontynuowanie pozwu. Alessandra Esposito Chartrand, prawniczka w Calex Legal, powiedziała wówczas ABC, że Epic Games „zatrudniło psychologów”, aby Fortnite było „jak najbardziej uzależniające”. Chartrand twierdził także, że Epic Games wiedziało, że Fortnite zostało stworzone tak, aby maksymalnie uzależniać i nie ostrzegało graczy o ryzyku uzależnienia od gry.

Od 2019 roku Trybunał rozpatruje sporne roszczenia pod kątem możliwości kontynuowania sprawy. Zgoda została obecnie udzielona spółce Montreal CTV (otwiera się w nowej karcie), która donosi, że sędzia orzekł, że pozew nie był ani niepoważny, ani w sposób oczywisty „bezpodstawny”.

bitwa w sądzie

Fortnite

(Źródło zdjęcia: Epic Games)

Od premiery w 2017 roku Fornite zarejestrował bazę graczy liczącą ponad 400 milionów zarejestrowanych graczy i co najmniej 83 miliony graczy miesięcznie, dzięki czemu tytuł szybko stał się jedną z najpopularniejszych gier online, zwłaszcza wśród młodszych graczy, z 60% ich zarejestrowani gracze, którzy w 18 r. będą mieli od 24 do 2021 lat, jak donosi BusinessofApps (otwiera się w nowej karcie).

W odpowiedzi na te twierdzenia rzeczniczka Epic Games, Natalie Muñoz, powiedziała ABC News (otwiera się w nowej karcie), że Fortnite posiada „najnowocześniejsze narzędzia kontroli rodzicielskiej, które pozwalają rodzicom nadzorować ich cyfrowe doświadczenia”. Rodzice mogą również otrzymywać raporty dotyczące czasu gry, które śledzą, ile czasu spędzają w grze w każdym tygodniu, a zanim młodsi użytkownicy będą mogli dokonywać zakupów w grze, wymagane są uprawnienia.

W ostatecznej odpowiedzi na zgłoszone roszczenia Epic Games oświadczyło, że planuje „walczyć z tym w sądzie”.

„Niedawne orzeczenie pozwala jedynie na kontynuację sprawy” – Muñoz powiedział ABC. „Wierzymy, że dowody wykażą, że sprawa nie ma podstaw”.