Fitbit Charge 5 krytykowany przez użytkowników wściekłych na problemy z baterią i połączeniem

Fitbit Charge 5 krytykowany przez użytkowników wściekłych na problemy z baterią i połączeniem

Niektórzy użytkownicy Fitbit Charge 5 mają teraz ciężki okres, ponieważ nie widać rozwiązania problemu z rozładowaniem baterii, a także wcześniej zgłaszanych problemów z łącznością Bluetooth urządzenia. (*5*)

Problem wyczerpania baterii pojawił się po raz pierwszy w 2021 r., kiedy kilka osób napisało na forach społeczności Fitbit (otwiera się w nowej karcie) narzekając na rzekomą siedmiodniową żywotność baterii Fitbit Charge 5, która w rzeczywistości trwa tylko kilka godzin. (*5*)

Chociaż wiadomo, że włączenie wbudowanego GPS i korzystanie z innych funkcji, takich jak tracker SPO2, powoduje szybsze rozładowanie baterii, nawet jeśli GPS najwyraźniej nie jest włączony, bateria szybko się wyczerpuje. (*5*)

Nie dotyczy to wszystkich urządzeń i wydaje się, że tylko kilku użytkowników Fitbit Voice skarży się na ten problem. Jednak problem utrzymywał się do 2022 roku i dotyczył coraz większej liczby użytkowników. Znany moderator DavideFitbit (otwiera w nowej karcie) opublikował w najnowszym wątku z 9 lipca informację, że trwają prace nad aktualizacją oprogramowania układowego i należy uzbroić się w cierpliwość.(*5*)

„Pamiętaj, że aktualizacje oprogramowania układowego są wydawane stopniowo, zaczynając od niewielkiego odsetka, a następnie rozszerzając się na całą społeczność użytkowników” — powiedział DavideFitbit. Ta opinia jest powtarzana na oficjalnym Twitterze wsparcia Fitbit, stwierdzając, że poprawka jest w drodze.(*5*)

Obecne zalecenie Fitbit to wyłączenie takich funkcji w ustawieniach, aby uniknąć niepotrzebnego zużycia baterii i ponowne uruchomienie urządzenia.(*5*)

Błagam Cię. Niedawno wydaliśmy nową aktualizację oprogramowania układowego, aby rozwiązać ten problem. Jest to wydanie etapowe, więc zalecamy obserwowanie tego. Zobaczysz baner w aplikacji Fitbit, gdy będzie ona dostępna na Twoim urządzeniu. 14 lipca 2022(*5*)

Zobacz więcej(*5*)

Jednak, jak po raz pierwszy donosi Phoneswiki (otwiera się w nowej karcie), warto zauważyć, że problem Fitbit Charge 5 jest dobrze znany od jakiegoś czasu, a użytkownicy zaalarmowali Fitbit w 2021 r., a Fitbit publicznie przyznał się do problemu w marcu 2022 r. nie było poprawki od miesięcy, a niektórzy użytkownicy praktycznie nie są w stanie korzystać ze swoich drogich nowych trackerów fitness. (*5*)

Jest to spotęgowane przez inne problemy z łącznością Bluetooth, które zgłosiliśmy kilka tygodni temu, a niektóre urządzenia uparcie odmawiają sparowania z telefonami lub często rozparowują się, gdy już to zrobią. W tym czasie TechRadar skontaktował się z przedstawicielem Fitbit w celu uzyskania komentarza, ale nie otrzymał odpowiedzi. (*5*)

Pisząc 14 lipca, jeden z użytkowników forum powiedział (otwiera się w nowej karcie): „Całkowicie wyłączyłem zegarek Fitbit w ustawieniach zegarka, a następnie uruchomiłem go ponownie. Jak dotąd działało. Zobaczymy”.
Otrzymałem wiadomość od Fitbit, że pracują nad rozwiązaniem tego problemu. To dokładnie ta sama wiadomość, którą wysłali rok temu."(*5*)

To nie jest dobry wygląd dla Fitbit. Charge 5 to niesamowity monitor fitness oraz jego najdroższe i bogate w funkcje urządzenie, które nie jest legalnym smartwatchem, takim jak linie Versa lub Sense. Jednostki recenzenckie Charge 5, które testowaliśmy wcześniej, z pewnością nie zawierały żadnego z powyższych problemów. To naprawdę świetne urządzenie, a moja jednostka testowa działała około czterech dni przy pełnym naładowaniu i lekkim korzystaniu z GPS do biegania. (*5*)

Jednak nie ma sposobu, aby dowiedzieć się, jaki procent urządzeń Fitbit Charge 5 może mieć jeden lub oba powyższe problemy. Mając to na uwadze, szczerze mówiąc, nie możemy teraz polecić zakupu Charge 5, dopóki nie dowiemy się, że rozwiązanie jest w przygotowaniu. Być może lepiej ci będzie z podobnym Fitbit Luxe.(*5*)