- Porównanie
- Ćwiczenia
- Cloudflare uruchamia bezpłatnego rywala Google Analytics w kategorii „privacy first”
Gigant infrastruktury internetowej, Cloudflare, zaprezentował nową platformę do analizy witryn internetowych skoncentrowaną na prywatności, zaprojektowaną w celu podważenia dominacji Google Analytics (GA). Podobnie jak GA, Cloudflare Web Analytics wydobędzie informacje o odwiedzających daną witrynę: ich liczbę, czas spędzony na stronie, lokalizację geograficzną, typ urządzenia itp. - aby użytkownik mógł poruszać się po scentralizowanym panelu. Jednak różnice między tymi dwiema usługami polegają na tym, że Cloudflare nie przechowuje ani nie wykorzystuje typów danych użytkownika, których Google używa do oceniania i ulepszania reklam online, co niektórzy uważają za naruszenie prywatności. Usługa Cloudflare Web Analytics została natychmiast udostępniona dotychczasowym klientom i zostanie udostępniona bezpłatnie wszystkim administratorom witryn w najbliższej przyszłości.
Alternatywa dla Google Analytics
Według Cloudflare debata na temat prywatności w sieci osiągnęła w tym roku apogeum, w wyniku czego użytkownicy coraz bardziej niechętnie tolerują praktyki gromadzenia danych stosowane przez światowych gigantów technologicznych. Na przykład Google i Facebook postanowili sprowokować i ocenić złożoność każdej osoby wchodzącej w interakcję z dowolną z ich platform, których prawie nie da się uniknąć. „W tym roku można wyczuć, jak prywatność i obawy dotyczące danych stają się jednymi z prawdziwych kamieni milowych, które wyróżniają różne firmy technologiczne” — powiedział Matthew Prince, dyrektor generalny Cloudflare. „Model wspierany reklamami ma kilka dobrych stron, jest to uczciwy sposób na udostępnianie treści wszystkim, ale nie ma wątpliwości, że wcześniej dochodziło do nadużyć na froncie bezpieczeństwa, wydajności Internetu. , ale głównie na przerażające, „Nie chcę, żeby Google i Facebook wiedziały o mnie wszystko”. " Dzięki Cloudflare Web Analytics dostawca CDN ma na celu przełamanie tego trendu i umocnienie swojej reputacji jako orędownika prywatności w Internecie. W związku z tym firma uruchomiła bezpłatne narzędzie do szyfrowania witryn internetowych, usługę DNS skoncentrowaną na prywatności i wprowadziła nieograniczoną Ochrona przed atakami DDoS dla klientów różnej wielkości w ciągu ostatnich kilku lat.Dzięki temu zestawowi narzędzi (a teraz także analityce internetowej) Cloudflare ma nadzieję, że firmy będą w stanie zapewnić swoim klientom poziom bezpieczeństwa danych i prywatności, jakiego teraz wymagają.