Były twórca Halo stworzyłby grę kooperacyjną w stylu Monster Hunter na konsolę Xbox

Były twórca Halo stworzyłby grę kooperacyjną w stylu Monster Hunter na konsolę Xbox

Według doniesień studio Some Affinity, które pomogło opracować kilka tytułów Halo, w tym Halo Infinite, pracuje nad nową grą w stylu Monster Hunter na konsolę Xbox.

Po raz pierwszy zgłoszony przez reportera GamesBeat, Jeffa Grubba i osobno potwierdzony przez Windows Central, niezapowiedziany tytuł o kryptonimie Project Suerte jest rozwijany od połowy 2020 roku, a jego premiera jest obecnie przewidziana na 2024 rok.

Grubb zasugerował firmie Microsoft zielone światło dla tego projektu, aby urozmaicić listę tytułów dostępnych w ramach usługi Game Pass i wykorzystać sukces, jaki odniosła seria Monster Hunter w ostatnich latach.

„Pracują z Certain Affinity nad czymś, co wydaje się być grą w stylu Monster Hunter, klonem Monster Hunter” – powiedział Grubb. „Widzą, że ten styl gry odnosi sukces, a Microsoft mówi:„ Hej, powinniśmy spróbować stworzyć taki, czy ktoś go wymyśli? ”- dodał.

„Chcą większej różnorodności typów gier, które umieszczają w Game Pass, a to jest tego przykład. Mówią: „Prawdopodobnie nie będziemy w stanie zdobyć Monster Hunter w Game Pass, to byłoby dość drogie, ale naprawdę chcemy takiej gry, ponieważ widzimy potencjał, aby się rozwijała i była wielką rzeczą przez długi czas czas." długoterminowe wsparcie” – powiedział Grubb.

Choć nie cieszy się takim uznaniem jak Bungie czy 343 Industries, firma Sure Affinity ma długą historię zaangażowania w serię Halo, zwłaszcza w elementy gry wieloosobowej. Kilku członków założycieli pracowało w Bungie w czasach Halo, a prezes Max Hoberman pracował jako kierownik gry wieloosobowej w Halo 2.

Firma Some Affinity stworzyła pakiety map dla Halo: Reach, opracowała kilka trybów gry i map dla Halo 4, zaktualizowała Halo 2 do The Master Chief Collection i przyczyniła się do rozwoju trybu wieloosobowego Halo Infinite. Pomógł także w tworzeniu Left 4 Dead i restartu Dooma z 2016 roku.

W zeszłym roku studio ogłosiło, że rozpoczęło prace nad oryginalną marką, którą Hoberman określił jako „najbardziej ambitny tytuł studia do tej pory”. Ten niezapowiedziany projekt może być grą, którą przygotowujesz dla Microsoftu.

Analiza: Game Pass dla każdego gracza

Spartanin z Halo Infinite biegający z flagą

(Zdjęcie: 343 Industries)

Bardziej interesująca jest wiadomość, że w przygotowaniu jest kolejna możliwa gra na wyłączność dla konsoli Xbox, ale Grubb komentuje, dlaczego Microsoft dał zielone światło projektowi w stylu Monster Hunter. Sugeruje to, że Microsoft nie goni już za tytułami dostępnymi wyłącznie na Xbox, aby konkurować z Sony, ani niekoniecznie próbuje wskoczyć na kolejny wielki szał na temat gier, ale bardziej skupia się na ulepszaniu oferty Game Pass, aby zmaksymalizować atrakcyjność usługi subskrypcji.

Jest to zgodne z ostatnimi komentarzami szefa Xbox, Phila Spencera, który reklamował usługi subskrypcyjne, takie jak Xbox Game Pass, jako przyszłość branży i powiedział, że „nieuniknione” jest, że PlayStation stworzy w pewnym momencie własną konkurencyjną usługę. W związku z tym uważa, że ​​zadaniem Microsoftu jest wprowadzanie innowacji i ulepszanie usługi tak bardzo, jak to możliwe, aby była konkurencyjna w stosunku do nadchodzących alternatyw.

Jednym ze sposobów, w jaki Microsoft może to zrobić, jest upewnienie się, że usługa jest przeznaczona dla wszystkich typów graczy. Jeśli seria taka jak Monster Hunter osiągnie szczyt popularności, a Microsoft nie będzie mógł zabezpieczyć tytułów w ramach Game Pass, jaki jest lepszy sposób na zdobycie części tej popularności niż stworzenie własnej, alternatywnej gry, odpowiedniej dla tej samej grupy odbiorców.

Jeśli Microsoft tak mocno skupi się na Game Passie, jak sugeruje Spencer, w przyszłości powinniśmy spodziewać się podobnych decyzji rozwojowych.

Najlepsze dzisiejsze oferty Monster Hunter Rise