Apple wprowadza rzadką ofertę na MacBooka Pro dla firm

Apple wprowadza rzadką ofertę na MacBooka Pro dla firm

Według raportu Bloomberga (otwiera się w nowej karcie), małe i średnie firmy mają szczęście, ponieważ Apple zrywa z tradycją i oferuje do 10% rabatów handlowych na najnowsze 14-calowe i 16-calowe modele MacBooka Pro.

Oferty pojawiają się na początku sezonu świątecznego i tuż przed ujawnieniem ofert na Macbooka w Czarny piątek, w celu przeniesienia większej ilości zapasów w drugiej połowie 2022 roku.

Apple nazywa tę rzadką umowę „bardzo wyjątkową kampanią Mac”.

Specjalna kampania dla komputerów Mac

MŚP będą uprawnione do 8% zniżki na hurtowe zamówienia obejmujące od 5 do 24 urządzeń; firmy, które zamówią 25 lub więcej Macbooków, mogą spodziewać się 10% zniżki. Umowa obejmuje dowolną kombinację modeli 14-calowych i 16-calowych i wygaśnie 24 grudnia 2022 r.

Niezwykła oferta pojawia się, gdy Apple spodziewa się gwałtownego spadku sprzedaży komputerów Mac w ostatnim kwartale roku.

W rozmowie telefonicznej w październiku dyrektor finansowy Apple, Luca Maestri, ujawnił, że oczekuje się, że przychody ze sprzedaży komputerów Mac „znacząco spadną” w porównaniu z rokiem poprzednim.

Uważa się, że brak zaktualizowanego Macbooka Pro w 2022 r. przynajmniej częściowo napędza chęć oferowania firmom modeli ze zniżką, zwłaszcza w tak ważnym okresie świątecznym.

Jedynymi aktualizacjami, które Apple wprowadziło do swoich laptopów w tym roku, były nowy MacBook Air i 13-calowy MacBook Pro w czerwcu, z których pierwszy znacznie zwiększył sprzedaż sprzętu w ostatnim kwartale. Wygląda jednak na to, że sprzedaż MacBooków Pro będzie nadal niższa niż w ubiegłym roku.

Małe i średnie firmy będą kwalifikować się do zniżki, która wydaje się bardziej hojna niż typowa zniżka oferowana klientom biznesowym.

Według raportu Bloomberga: „Ostatnio pracownicy sprzedaży dowiedzieli się o umowie i zaczęli kontaktować się z firmami, z którymi Apple miał wcześniej relacje, aby ocenić ich zainteresowanie. Przedstawiciele małych firm powiedzieli, że rzadko otrzymywali telefony od Apple w celu promowania promocji. Firma, która nie promował takiej oferty od pół dekady, odmówił komentarza”.