9 powodów, dla których warto kupić zestaw słuchawkowy AR / VR firmy Apple

Wiele słyszeliśmy o tym, kiedy zestaw słuchawkowy Apple AR / VR zostanie wprowadzony na rynek i ile będzie kosztować, ale jeden ważny szczegół nie jest tak jasny: do czego właściwie będzie używany zestaw słuchawkowy Apple? Teraz nowe pogłoski mogą pomóc wypełnić luki.

Według Marka Gurmana z Bloomberg (otwiera się w nowej karcie), zestaw słuchawkowy Apple AR/VR będzie miał zaskakująco długą listę możliwości, kiedy pojawi się na Apple WWDC 2023 w czerwcu. Ogólnie rzecz biorąc, najwyraźniej będą one obejmować „narzędzia do gier, fitnessu i współpracy” oraz „usługi oglądania sportu”, co może idealnie pasować do wejścia Apple do Friday Night Baseball i jego rzekomej oferty na mecze futbolu uniwersyteckiego. Premier League.

Inną interesującą możliwością jest to, że „słuchawki za około 3,000 USD” mają „nowe wersje istniejących funkcji Apple iPad”. Może to być sposób na zapewnienie zestawom słuchawkowym rzeczywistości mieszanej hojnej pomocy w uruchamianiu aplikacji, w tym takich jak Apple Books i Freeform, w celu pobudzenia pomysłów.

Podobnie jak iPad, zestaw słuchawkowy AR / VR najwyraźniej będzie miał znajome elementy sterujące, w tym podobny ekran główny i zwykłe Centrum sterowania do dostosowywania ustawień, takich jak Wi-Fi lub głośność. Według Bloomberga pojawi się również wersja Face ID nowej generacji, z zestawem słuchawkowym opartym na „skanie oczu użytkownika, a nie twarzy lub odcisku palca”.

Ale najciekawsze z tych nowych plotek to możliwe przypadki użycia zestawu słuchawkowego Apple AR/VR, które szczegółowo opisujemy poniżej. Długość tej listy może sugerować, że Apple wyrzuca to wszystko i ma nadzieję, że coś się przyklei, zamiast tworzyć zestaw słuchawkowy z jasno określonym celem.

Obiecujące jest jednak również to, że Apple wydaje się tworzyć szereg zabawnych, łatwych w użyciu doświadczeń dla swoich słuchawek, pomimo ich profesjonalnej ceny. Oto dziewięć najważniejszych przypadków użycia nowych słuchawek Apple przedstawionych w najnowszym raporcie Bloomberga.

1. Trening fizyczny

Może kosztować tyle samo, co około trzy rowery Peloton, ale zestaw słuchawkowy Apple AR / VR ma poważny potencjał fitness i najwyraźniej będzie wczesną atrakcją, zgodnie z raportem Bloomberga.

Stwierdza, że ​​„Apple pracuje również nad wersją swojej usługi Fitness+ na słuchawki, która pozwoli użytkownikom ćwiczyć podczas oglądania instruktora w wirtualnej rzeczywistości”. Zakładając, że zestaw słuchawkowy AR/VR ma lepszą odporność na pot niż zestaw słuchawkowy Apple AirPods Max, może to być potężne i motywujące doświadczenie.

Doświadczenie fitness AR w aplikacji Litesport

Istniejące aplikacje, takie jak Litesport (powyżej), dają nam wgląd w doświadczenia AR, które mogą być dostarczane z zestawami słuchawkowymi AR/VR firmy Apple. (Źródło zdjęcia: Litesport)

Widzieliśmy już, jak Meta rozwija doświadczenie fitness VR w niektórych z najlepszych gier fitness Oculus Quest, ale dodanie komponentu AR do miksu może być jeszcze potężniejsze, nakładając cele rozgrywki na Twoje spojrzenie na rzeczywisty świat.

2. Medytacja

Niektórzy mogą argumentować, że noszenie zestawu słuchawkowego rzeczywistości mieszanej o wartości 3,000 euro jest przeciwieństwem prawdziwej medytacji, ale najwyraźniej nie powstrzyma to Apple przed oferowaniem tej funkcji w ramach oferty wellness AR/VR.

Według Bloomberga „aplikacja pomoże użytkownikom medytować dzięki serii uspokajających grafik, dźwięków i podkładów głosowych”. W pewnym sensie gra to na mocnych stronach zestawu AR/VR: podczas gdy izolowanie się od świata może być postrzegane jako negatywne w przypadku niektórych czynności, jest to potencjalna korzyść dla medytacji.

uspokoić

Aplikacja Calm (powyżej) jest jedną z najpopularniejszych aplikacji do uważności i medytacji w App Store. (Źródło zdjęcia: Spokój)

Mimo to, chociaż wersja VR Headspace ma potencjał, z pewnością byłby to dodatkowy bonus, a nie powód do zakupu zestawu słuchawkowego Apple.

3. Burza mózgów

Wracając do świata pracy, Apple najwyraźniej postrzega swój zestaw słuchawkowy AR/VR jako nowy sposób współpracy zespołów i burzy mózgów.

Raport Bloomberga stwierdza, że ​​„Apple opracowuje wersję swojej aplikacji do współpracy Freeform na słuchawki”, którą najwyraźniej postrzega jako „główną zaletę produktu”.

Aplikacja Freeform na iPada z pomarańczowym tłem

(Zdjęcie: Apple)

Biorąc pod uwagę nasze doświadczenia z pracy przez cały tydzień w VR z Meta Quest Pro, nadal nie jesteśmy przekonani. Ale usługa „najwyraźniej pozwoli użytkownikom pracować na wirtualnych tablicach w rzeczywistości mieszanej”, co sugeruje, że Apple zdecydowanie postrzega zestaw słuchawkowy AR / VR jako akcesorium komercyjne.

4. Spójrz na sport w inny sposób

Nieco bardziej ekscytująca niż tablice wirtualnej rzeczywistości jest perspektywa oglądania telewizji na żywo i sportu na zestawie słuchawkowym Apple z rzeczywistością mieszaną, a według Bloomberga będzie to kolejny duży nacisk podczas premiery.

Bloomberg mówi, że „jednym z punktów sprzedaży zestawu słuchawkowego będzie wciągające oglądanie sportu”, co powiąże z istniejącą ofertą Apple dotyczącą meczów Major League Soccer i Major League Baseball na AppleTV Plus. Może to również wyjaśniać, dlaczego Apple jest zainteresowane ubieganiem się o prawa do piłki nożnej w Premier League w Wielkiej Brytanii.

Drużyna koszykówki zdobywa punkty w transmisji NextVR

(Źródło zdjęcia: NextVR)

Jak może wyglądać to doświadczenie? Możemy rzucić okiem na NextVR (powyżej), firmę, która produkuje sportowe doświadczenia VR na żywo dla Meta Quest 2 (a teraz została przejęta przez Apple). Pozwalają one wejść na boisko lub z boku boiska na powtórki, a jednocześnie zapewniają przyzwoite miejsce na wirtualnych pokazach komediowych i muzycznych.

5. Produkcja wideo i muzyki

Dwie główne aplikacje, które Apple wydaje się optymalizować pod kątem swoich zestawów słuchawkowych AR/VR, to iMovie i GarageBand, które mogą wprowadzić nowe doświadczenia w produkcji wideo i muzyki.

Ponieważ słuchawki Apple mają być urządzeniem bez kontrolera, które zamiast tego będzie podążać za twoimi oczami i rękami, może to być potencjalnie potężny nowy sposób tworzenia i dopracowywania twoich cyfrowych kreacji.

DJ przed wirtualnymi gramofonami w aplikacji Tribe XR

Tribe XR (powyżej) pozwala uczyć się DJ-owania i grać na żywo w wirtualnej rzeczywistości. (Źródło zdjęcia: Plemię XR)

Kolejną zaletą zestawu słuchawkowego AR/VR jest to, że może symulować rzeczywisty sprzęt, który kosztuje znacznie więcej niż sam zestaw słuchawkowy; Na przykład Tribe XR to studio i szkoła dla DJ-ów w wirtualnej rzeczywistości, które pozwalają nauczyć się korzystać ze standardowego w branży sprzętu, takiego jak Pioneer CDJ-3000.

Tego rodzaju kreatywne doświadczenia prawdopodobnie będą dużym sukcesem dla zestawu słuchawkowego Apple z rzeczywistością mieszaną, jeśli jego schemat sterowania będzie bardziej intuicyjny niż najlepsze dzisiejsze zestawy słuchawkowe VR.

6 gry

Można by pomyśleć, że gry będą miały kluczowe znaczenie dla atrakcyjności każdego zestawu słuchawkowego AR / VR, ale według Bloomberga początkowo nie był to plan Apple.

Mimo to, w „odwróceniu poprzedniej pozycji Apple w rozwoju produktów”, gry najwyraźniej będą teraz „centralną częścią atrakcyjności urządzenia”. Doświadczenie Apple w grach nie jest dokładnie gwiezdne, więc nie będziemy osądzać tego.

Gracz Beat Sabre tnie niebieski blok z rozmachem

(Zdjęcie: Beat Games)

Ale odpowiedniki tytułów takich jak Meta Quest 2's Beat Saber (powyżej) i Pistol Whip z pewnością zwiększyłyby ich ogólną atrakcyjność, nawet gdyby walczyły o uzasadnienie bycia głównym powodem drogich słuchawek Apple.

7. FaceTime nowej generacji

Biorąc pod uwagę nasze doświadczenia ze spotkaniami VR w Horizon Workrooms w Meta Quest, po raz kolejny mamy wiele wątpliwości, jak to będzie działać, ale najwyraźniej Apple planuje nową wersję FaceTime dla swoich zestawów słuchawkowych AR / VR. .

Według Bloomberga, nowy FaceTime będzie „generował trójwymiarowe wersje użytkowników w wirtualnych salach konferencyjnych”, mając na celu „sprawienie, by uczestnicy poczuli się, jakby rozmawiali razem w jednym miejscu”.

Dołącz do rozmowy przez łącza FaceTime w systemie macOS 12 Monterey

(Zdjęcie: Apple)

Słyszeliśmy to już wcześniej i jeszcze nie dostrzegliśmy prawdziwej dużej korzyści płynącej z wideokonferencji VR, nawet jeśli pozwala to robić z wirtualnego zasięgu. Ale nie możemy się doczekać, aby go wypróbować, podczas gdy wirtualnie trzymamy kciuki, aby działał bardziej konsekwentnie niż obecny standardowy FaceTime.

8. Rozszerzenie dla Twojego iPada

Jednym z zaskakujących aspektów nowego raportu Bloomberga jest liczba aplikacji na iPada, które Apple najwyraźniej planuje przenieść na swoje zestawy słuchawkowe AR/VR w momencie premiery.

Mówi się, że „zawiera zoptymalizowane wersje przeglądarki internetowej Safari i usług Apple dla kalendarzy, kontaktów, plików, kontroli domu, poczty, map, wiadomości, notatek, zdjęć i przypomnień, a także muzyki, wiadomości, notowań giełdowych i więcej." i klimat. ".

Jak Apple Music Sing pojawi się na iPhonie, użytkownik może śledzić tekst i zmieniać głośność głosu podczas śpiewania.

Być może zestaw słuchawkowy Apple AR / VR może zapewnić nowe wrażenia karaoke dla Apple Music Sing (powyżej) (Źródło zdjęcia: Apple)

Aplikacja Giełda w VR czy AR? Brzmi to dla nas jak tortura, ale perspektywa dostępu do „milionów istniejących aplikacji zewnętrznych programistów za pośrednictwem nowego interfejsu 3D” jest bardziej atrakcyjna. Najlepsze aplikacje z pewnością będą musiały zostać zoptymalizowane pod kątem wrażeń AR / VR, chyba że podoba ci się pomysł przypięcia iPhone'a do twarzy.

9. Wirtualne czytanie

Na pierwszy rzut oka może to być najbardziej kłopotliwy przypadek użycia zestawów słuchawkowych Apple AR/VR według raportu Bloomberga, ale mamy nadzieję, że będziemy mile zaskoczeni. Według plotek na stronie, Apple „pracuje nad wersją Apple Books na słuchawki, która pozwoli użytkownikom czytać w wirtualnej rzeczywistości”.

iPhone z pomarańczowym tłem, na którym wyświetlana jest aplikacja Apple Books

(Zdjęcie: Apple)

Być może brakuje nam wyobraźni, ale wciąż nie rozumiemy, jak wirtualne książki mogą przebić czytanie na iPadzie lub z prawdziwej książki, chyba że doświadczenie przeniesie Cię do Biblioteki Kongresu Biblioteki Brytyjskiej. Istnieje również potencjał w koncepcji interaktywnych książek, zwłaszcza do nauki, więc jest to kolejny, którego nie możemy się doczekać w (wirtualnej) rzeczywistości.