Przesadzona, krwawa i pełna treści Mortal Kombat to powrót do formy dla serii.

Jeśli chodzi o bijatyki, Mortal Kombat zawsze zajmował poczesne miejsce w historii gatunku, unikając często kreskówkowego stylu swoich współczesnych na rzecz krwi i męstwa. Jego ostatnie wcielenie nie różni się od tego, przesuwając granice smaku do skrajności za pomocą absurdalnie przesadnych ataków, w których rozrywasz przeciwników na pół, nabijasz ich na kolce i depczesz po ich piersiach, gdy ich organy wewnętrzne odbijają się jak kule do cumowania . . Subtelność i wyrafinowanie nie są mocnymi stronami Mortal Kombat, ale pod krwawym wyglądem kryje się porywająca bijatyka 2D, w której udaje się uchwycić atmosferę swoich przodków, jednocześnie dostarczając nowe doświadczenia fanom na całym świecie.

Kliknij, aby wyłączyć wyciszenie

  • 15 rzeczy, które chciałbym wiedzieć przed rozpoczęciem Pokémon Legends: Arceus
  • Legendy Pokémon: Arceus ujawnia ten interesujący fakt | Aktualności TechRadar
  • 15 rzeczy, których nigdy nie wiesz o Uncharted
  • Gdzie jest Xur i co sprzedaje – 28 stycznia 2022
  • Star Wars: The Old Republic – zwiastun fabularny „Dziedzictwo Sithów”
  • Sifu – Za kulisami: Dźwięk Sifu
  • AI: THE SOMNIUM FILES – NirvanA Initiative Story Trailer
  • Pokemon Legends: Arceus – Gra Eventowa Zakrzywienia Czasoprzestrzeni
  • Pokemon Legends Top 20: Rozgrywka Arceus
  • Sekiro Speedrunner przełamuje wyścig GDQ z zawiązanymi oczami
  • Wydano anulowany film z gry Star Wars 1313 | Aktualności TechRadar
  • Elder Scrolls Online – filmowy zwiastun premierowy High Isle
  • Opłata

    • Oplatać
    • osadzać

    Rozmiar: 640 × 360480 × 270

    • To zaczyna się na:
    • Kończy się w:
    • Samoreprodukcja
    • Koło

    Czy chcesz, abyśmy zapamiętali te ustawienia dla wszystkich Twoich urządzeń?

    Zarejestruj się lub zaloguj teraz!

    Aby oglądać filmy, użyj przeglądarki zgodnej z formatem HTML5. Ten film ma nieprawidłowy format pliku. 00:00:00

  • HTML5
  • Samochody
  • Wysoka rozdzielczość
  • Wysoki
  • Bajo
  • Zgłoś problem Przepraszamy, ale nie możesz uzyskać dostępu do tej zawartości. Wpisz swoją datę urodzenia, aby wyświetlić

    Klikając „enter”, akceptujesz warunki TechRadar

    Warunki użytkowania i polityka prywatności

    wchodzić

    Teraz odtwarzane: Recenzja wideo Mortal Kombat

    Większość gier walki ma jakąś narrację, która wspiera akcję, ale niewiele z nich robi coś więcej niż uzupełnianie swoich trybów zręcznościowych przerywnikami. Nie w Mortal Kombat Story Mode. Każda twoja walka jest przerywana przerywnikami w silniku, zabierając cię w podróż, która ponownie uruchamia narrację pierwszych trzech gier Mortal Kombat. Historia rozpoczyna się tam, gdzie Mortal Kombat: Armageddon się skończył, gdy Thunder God Raiden został zaatakowany przez Shao Kahna, złego cesarza, który chciał połączyć Outworld z Królestwem Ziemi, proces, który grozi zniszczeniem całego życia na planecie. Raiden wysyła wiadomość do swojego przeszłego ja, aby temu zapobiec, co objawia się serią wizji. Choć nie do końca pewien, co oznaczają te wizje, Raiden pomaga ludziom z Królestwa Ziemi rywalizować w turnieju Mortal Kombat, który decyduje o losie dwóch światów. Wykorzystując mechanikę podróży w czasie, fabuła świetnie się sprawdza, wprowadzając nowych graczy do serii, jednocześnie dając długoletnim fanom nowe spojrzenie na wydarzenia. Uważaj jednak, jeśli nie jesteś fanem przerywników. Nie możesz ich pominąć, nawet jeśli już je widziałeś, kiedy wznawiasz grę. Nie możesz również wybrać powtórki określonych sekcji trybu fabularnego, nawet po ich podbiciu; możesz wznowić od ostatniego zapisu lub zacząć od początku.

    Początkowo wcielasz się w aktora Johnny'ego Cage'a, którego arogancka osobowość i szalejący seksizm sprawiają, że słuchanie go jest przykrym obowiązkiem. Na szczęście w miarę postępów grasz tak różnymi wojownikami, z których większość pojawiła się w pierwszych trzech grach. Obejmują one klasyki, takie jak Scorpion, Sub Zero i Liu Kang, a także późniejsze dodatki, takie jak Kabal, Smoke i Sindel, które są odblokowywane wcześnie. Prowadzą Cię również przez różne środowiska, z których wszystkie wyglądają świetnie. Są pełne szczegółów i odtwarzają niektóre z klasycznych środowisk z poprzednich gier. W jednej chwili walczysz nad rzeką krwi lub w ognistych głębinach podziemi, w następnej zostajesz przeniesiony na arenę pełną gigantycznych potworów i niewolnic przykutych do łańcuchów. Użytkownicy PlayStation 3 mają możliwość gry w stereoskopowym 3D, a także zyskają dodatkową postać w postaci Kratosa, wraz z jego Blades of Exile. Za każdym razem, gdy zmieniasz postacie w trybie Story, dowiadujesz się o ich pochodzeniu i motywacjach dołączenia do turnieju, czy to zemsta, odwaga, czy po prostu bycie w niewłaściwym miejscu w niewłaściwym czasie. Chociaż błędem byłoby powiedzieć, że historia jest szczególnie głęboka, jest zabawna, z dialogami z przymrużeniem oka i serią zwrotów akcji, które zmuszają cię do zgadywania, nawet jeśli czasami staje się trochę absurdalna. Jednak każda postać jest dobrze wyrażona, a ponieważ jest jakaś motywacja do działań wojowników, to coś więcej niż tylko rozgrywka, która utrzyma cię w zainteresowaniu do końca pięciogodzinnej narracji.

    Lód, lód, dziecko.Lód, lód, dziecko.

    Nie oznacza to, że sama rozgrywka nie wystarczy, by zapewnić Ci rozrywkę, z dala od tego. Mortal Kombat powraca do jednopłaszczyznowych bijatyk 2D, z których znana jest seria, aczkolwiek z modelami 3D zamiast zdigitalizowanych sprite'ów. Twoim celem jest znokautowanie przeciwnika za pomocą różnych kopnięć, ciosów i specjalnych ruchów, takich jak rzucanie nożami, plwocina kwasowa i kule ognia. Możesz łączyć ruchy, aby wykonywać kombinacje, a także żonglować przeciwnikami, wyrzucając ich w powietrze i wykonując dodatkowe ataki. Wykonywanie takich ruchów jest trudne, ale wszystko jest nieco łatwiejsze dzięki uproszczonemu schematowi sterowania, który nawiązuje do prostych elementów sterujących z arkadowych oryginałów, choć z kilkoma poprawkami. Nadal istnieją cztery główne przyciski ataku, ale zamiast rzucania wysokich i niskich ataków, każdy przycisk odpowiada teraz kończynie, podobnie jak schemat sterowania serii Tekken. Oddzielne przyciski wykonują bloki, podczas gdy inny wykonuje rzuty. Podczas gdy długoletni fani mogą lamentować nad tymi zmianami, w rzeczywistości ułatwiają one sprawę, zwłaszcza jeśli jesteś nowy w serii, ponieważ znacznie bardziej intuicyjne jest wykonywanie niskich ataków za pomocą pada kierunkowego lub drążka analogowego.

    Nowe sterowanie jest przyjemnie responsywne, bardzo przypominające Mortal Kombat II, czyli bardzo szybkie. Potrzebujesz szybkiego refleksu, aby uniknąć ataków przeciwnika, a także znaleźć te małe luki w walkach, w których możesz po prostu wcisnąć cios i wykonać niszczycielską kombinację. Wiele kombinacji przycisków dla ruchów zostało uproszczonych. Nadal potrzebujesz szybkich kciuków, aby wprowadzić polecenia przycisków we właściwym czasie, ale mając mniej do zapamiętania, łatwiej niż kiedykolwiek wykonać niesamowicie wyglądające ataki. Jeśli jesteś przyzwyczajony do grania w gry takie jak Super Street Fighter IV, przyzwyczajenie się do atmosfery Mortal Kombat zajmie trochę czasu, ponieważ animacja jest mniej płynna. Ruchy również się nie zazębiają, więc jeśli spróbujesz wykonać kombinację, której nie ma w repertuarze twojej postaci, między każdym atakiem występuje opóźnienie, co jest denerwujące, jeśli nie jesteś do tego przyzwyczajony. Jednak nie sprawia to, że gra jest mniej zabawna; to tylko inne podejście.

    Wprowadzanie paralizatora do walki na pięści nie wydaje się sprawiedliwe.Wprowadzanie paralizatora do walki na pięści nie wydaje się sprawiedliwe.

    Podczas gdy podstawowe sterowanie zostało odchudzone, wprowadzono supermetr, który daje ci kilka dodatkowych opcji podczas walki. Gdy bierzesz i lądujesz uderzenia, miernik rośnie na trzech poziomach. Najniższy poziom daje dostęp do ulepszonych ruchów. Przytrzymując przycisk bloku podczas wykonywania jednego ze specjalnych ruchów swojej postaci, ruch ten staje się szybszy i potężniejszy, co znacznie utrudnia przeciwnikowi uniki. Napełnij licznik do drugiego etapu, a będziesz mógł wykonywać łamacze, rodzaj kontrataku. Naciśnięcie przycisku kierunku podczas przytrzymywania przycisku bloku przerywa kombinację przeciwnika, pozwalając ci na samodzielne wykonanie satysfakcjonującego kontrataku, chociaż właściwe wyczucie czasu wymaga trochę praktyki. Zwiększ miernik, a będziesz mógł wykonywać niszczycielskie super kombinacje zwane ruchami X-Ray.Różnią się one w zależności od wybranej postaci, ale wszystkie są wykonywane w ten sam sposób, przytrzymując przyciski bloku i postawy.

    Gdy każde uderzenie tej kombinacji spada na przeciwnika, oglądasz w zwolnionym tempie prześwietlenie kości i organów przeciwnika, zmiażdżonych w nadmiernej ilości krwi i wnętrzności, co docenią nawet najbardziej zagorzali sadyści. Czaszki pękają, kolce pękają, a noże wbijają się w oczodoły, a wszystko to w towarzystwie latających fragmentów kości i przerażających efektów dźwiękowych, które trzaskają i rozpryskują się do perfekcji. Oprócz korzyści wizualnych, ruchy rentgenowskie odbierają przeciwnikowi ogromną ilość zdrowia, do tego stopnia, że ​​często warto całkowicie zignorować pierwsze dwa etapy supermetru, nieco niwelując ich strategiczne zalety. Wybierz odpowiedni moment, a będziesz mógł zintegrować ruchy rentgenowskie z istniejącymi kombinacjami. Są szczególnie przydatne, jeśli żonglujesz: nie ma nic bardziej profesjonalnego niż wystrzelenie przeciwników w powietrze, wykonanie kombinacji, a następnie, gdy są całkowicie bezradni, rozbijają czaszki butem w cudownym świetle rentgenowskim. Podczas gdy ruchy rentgenowskie są…

    Skąd pobrać recenzję Mortal Kombat

    Udostępnij to