Pokemon Legends: Arceus to znaczące odświeżenie tego, co tworzy grę Pokemon, z ekscytującym poziomem elastyczności, który jest tylko nieznacznie utrudniony przez powolne grindowanie na początku gry.

W 1996 roku Pokémon był odważny. Dziwaczna gra RPG była mechanicznie prostsza i bardziej ambitna niż jej rówieśnicy, oferując przystępny system walki i ogromną listę 150 sympatycznych postaci zwierzaków. Od tego czasu główne gry Pokémon w większości trzymały się wzorca ustalonego przez te pierwsze gry, rozwijając poczucie znajomości światła i ciągłych iteracji. Pokemon Legends: Arceus łamie ten iteracyjny schemat, próbując stworzyć nowy fundament, pożyczając części z głównych gier Pokemon, aby stworzyć coś nowego. Rezultat bywa niechlujny i nie zawsze działa, ale jego charakterystyczne cechy odróżniają go od głównej serii i ostatecznie go podnoszą.

Chociaż jest to spinoff, Pokemon Legends: Arceus nie użycza pułapek Pokemona do zupełnie innego zestawu mechanik, takich jak seria Mystery Dungeon lub Stadium. Zamiast tego, ta gra na nowo przedstawia podstawową mechanikę Pokémonów – znajdowanie, łapanie i zwalczanie Pokémonów – w nowym kontekście eksploracji rozległych otwartych przestrzeni w 3D.

Kliknij, aby wyłączyć wyciszenie

  • Gran Turismo 7 – Zwiastun Znajdź swoją linię
  • Ujawniono lutową grę PS Plus… Niech rozpocznie się Crumpocalypse | Aktualności TechRadar
  • Uncharted: Kolekcja Legacy of Thieves – porównanie grafiki na PS4 i PS5
  • Recenzja filmu Uncharted: Legacy of Thieves
  • Historia gier Pokémon (główna seria)
  • Zwiastun ogłoszenia Crysis 4 (tytuł roboczy)
  • Elder Scrolls Online – filmowy zwiastun premierowy High Isle
  • Zwiastun premierowy Apex Legends: Wyzwanie
  • PUBG MOBILE | Podsumowanie: zwiastun szybkich bitew
  • Summertime Madness – Rozszerzony zwiastun premierowy
  • Dwupunktowy kampus | ZAMÓWIENIE W PRZEDSPRZEDAŻY JUŻ DOSTĘPNE!
  • Animal Crossing: Zapowiedź dużej aktualizacji Pocket Camp
  • Opłata

    • Oplatać
    • osadzać

    Rozmiar: 640 × 360480 × 270

    • To zaczyna się na:
    • Kończy się w:
    • Samoreprodukcja
    • Koło

    Czy chcesz, abyśmy zapamiętali te ustawienia dla wszystkich Twoich urządzeń?

    Zarejestruj się lub zaloguj teraz!

    Aby oglądać filmy, użyj przeglądarki zgodnej z formatem HTML5. Ten film ma nieprawidłowy format pliku. 00:00:00

  • HTML5
  • Samochody
  • Wysoka rozdzielczość
  • Wysoki
  • Bajo
  • Zgłoś problem Przepraszamy, ale nie możesz uzyskać dostępu do tej zawartości. Wpisz swoją datę urodzenia, aby wyświetlić

    Klikając „enter”, akceptujesz warunki TechRadar

    Warunki użytkowania i polityka prywatności

    wchodzić

    Teraz odtwarzane: Legendy Pokémon: Recenzja wideo Arceus

    Legends: Arceus toczy się na długo przed współczesnymi grami, w czasach, gdy Pokémony nie były zintegrowane z codziennym życiem jako zwierzęta domowe i zwierzęta juczne. Panuje wrażenie, że pustynia jest tu niebezpieczna, a mieszkańcy wioski traktują Pokemona jak przerażające dzikie bestie. Wyjątkiem jest Korpus Zwiadowczy, niewielka grupa wschodzących naukowców, którzy pracują pod lokalnymi siłami bezpieczeństwa. Gdy wpadniesz w świat, Korpus Zwiadowczy niemal natychmiast rozpozna Twój telefon dzięki swojemu stylowi śledczemu i zabierze Cię do pracy.

    Wydaje się, że wszechobecna szczelina na niebie doprowadza Pokémony do szaleństwa, w tym większe niż życie Święte Pokémony, które są obdarzane szczególną czcią i ochroną przez lokalne plemiona Diamentów i Perły. Jako obcy w obcym kraju, bez innych opcji, dołączasz do Korpusu Zwiadowczego w nadziei na rozwiązanie zagadki szczeliny.

    Codziennym zadaniem Korpusu Zwiadowczego jest zbudowanie pierwszego Pokedexa, notatnika na papierze, który gromadzi całą wiedzę o Pokémonach zgromadzoną w regionie. Korpus ma nawet podstawową wiedzę o tym, jak złapać Pokémona, w tym jak zbudować prymitywny PokeBall ze znalezionych materiałów. Ukończenie Pokédexu jest zawsze celem gier Pokémon, ale zwykle jest to przypadkowy, drugorzędny cel zbierania nowych Pokémonów do treningu do bitew. W Arceusie ukończenie Pokédexu jest na pierwszym planie, ponownie wprowadzając go jako główny cel, który łączy wszystko, co robisz, w tym postępy w grze.

    Chociaż proces ukończenia Pokedexu obejmuje podobną mechanikę, jak w głównych grach Pokémon, Legends: Arceus nieco go komplikuje. Możesz zobaczyć Pokemona swobodnie wędrującego po otwartych środowiskach, takich jak dzikie tereny w Sword and Shield. Ale niekoniecznie musisz walczyć, aby stawić im czoła. Możesz podkraść się do nich, powoli zbliżając się do nich, gdy są odwróceni plecami lub chowając się w wysokiej trawie, i rzucić w nich PokeBallem. Często to wystarczy, aby ich złapać, więc pędzi przez PokeBalls, dziesiątki podczas jednej podróży, budując swoją kolekcję. Możesz także zwabić je, używając ich ulubionych potraw, aby odwrócić ich uwagę, podczas gdy zakradasz się za nimi. Jeśli cię zauważą, mogą cię zaatakować; w razie potrzeby możesz zrobić unik i zejść z drogi lub po prostu wybiec z obszaru, ale jedyne prawdziwe narzędzia obronne, jakie masz, to Pokemon, którego już złapałeś. W mgnieniu oka możesz wrzucić je do walki, aby rozpocząć bitwę.

    Podsumowując, ta podstawowa pętla rozgrywki bierze pomysły, które wcześniej pozostawiono wyobraźni i zaciemnione za mechaniką RPG w głównych grach Pokémon, i zmienia ich kontekst, aby były bardziej aktywne i osobiste. Możliwe, że za każdym razem, gdy w poprzednich grach Pokemon wpadłeś w przypadkowe spotkanie, potwór najpierw namierzył ciebie, a ty rzuciłeś PokeBallem, aby chronić się w walce, a system walki przybliżał ten pomysł, przedstawiając go jako przypadkowe spotkanie. Ale tutaj jest to bardzo dosłowne. Ryzykujesz, że zostaniesz skrzywdzony przez dzikie stworzenie, a Twoje małe kieszonkowe potwory są jedyną niezawodną odpowiedzią, jaką masz do dyspozycji. Miło jest w końcu poczuć napięcie dzikiej bestii, która cię atakuje i uwolnić własnego wyszkolonego potwora, aby cię chronić.

    Kontrole stojące za tym podejściem binarnym: stealth vs. bezpośredni atak, schwytanie vs. rozpoczęcie bitwy Pokémon może być dezorientujące. Przycisk ognia służy do uruchamiania wszystkiego, co masz gotowe, i możesz przełączać się między menu PokeBalls i innymi przedmiotami, takimi jak przynęta, a oddzielnym menu złapanych Pokemonów za pomocą przycisku X. Przez większość czasu jest to dość intuicyjne, przeglądając swój arsenał a potem wyceluj strzał, ale w ferworze łatwo jest zmarnować PokeBalla, gdy chciałeś rozpocząć bitwę, lub, co gorsza, rozpocząć bitwę, gdy próbowałeś się podejść.

    W głównej grze Pokemon, po prostu złapanie Pokemona uzupełniłoby twój wpis Pokedex, ale tutaj tak nie jest. Ponieważ budujesz pierwszy Pokedex, a mechanika przechwytywania ukrycia pozwala na szybsze odnalezienie, ukończenie wpisu Pokedex wiąże się z wykonaniem szeregu zadań. Arkusz Pokedex przedstawia zadania, często z wieloma poziomami, takie jak złapanie określonej liczby Pokémonów, pokonanie określonej liczby, złapanie liczby bez zauważenia, obserwowanie, jak używa określonego ruchu, karmienie go wiele razy i tak dalej. Po wykonaniu serii tych zadań możesz oddać swoje znaleziska, a wpis Pokedex zostanie uznany za kompletny.

    To niezwykle elastyczny system, który pozwala grać w Pokémon na swój sposób. Jeśli kochasz bitwy Pokemonów, możesz osiągnąć prawie wszystkie swoje postępy, po prostu walcząc z dzikimi potworami. (Niedługo omówię bitwy bardziej szczegółowo.) Jeśli wolisz skupić się na skradaniu i ledwo brać udział w bitwach, ta opcja jest również dostępna. Na początku obsesyjnie przechodziłem przez moje zadania Pokedex i pracowałem nad ukończeniem min-max, przeglądając strony Pokedex w poszukiwaniu tych, których potrzebowałem. Ale po pewnym czasie stwierdziłem, że o wiele fajniej jest po prostu wędrować po świecie ukradkiem, łapiąc i walcząc, jak mi się podoba, a następnie puszczając żetony tam, gdzie mogłyby wypełnić Pokédex.

    Prowadzi to również do zupełnie innego dynamicznego stylu imprezy niż typowa gra Pokemon. Ponieważ łapiesz pokemony na pełne beczki, a ewoluujące pokemony niekoniecznie są konieczne do wypełnienia wpisów Pokedex, jest mniej zachęty do trzymania podstawowego zespołu ulubionych pod ręką i pasywnego podnoszenia ich w trakcie gry. Ciągle zmieniałem swój zespół na boisku, sprawdzając się w obozach bazowych, zastępując każdego pokemona, który został zdeklasowany, nowszym haczykiem. Ale to oznacza, że ​​niektóre z moich starych ulubionych, w tym moje danie główne, były w chłodni od wielu godzin. Tęskniłem za tym uczuciem tworzenia specjalnej więzi z moim tytułowym Rowletem i utrzymywania go przy sobie przez całą grę.

    Uśmiercanie tych bestii to najbardziej ekscytująca seria od lat.

    Niestety monitorowanie postępów kampanii jest również powiązane z wypełnieniem wyników ankiety Pokedex. Survey Corps przyznaje oceny w postaci gwiazdek, które zwiększają się, gdy zdobywasz punkty badawcze za wykonywanie zadań i wypełnianie wpisów Pokedex. W miarę postępów w fabule otwierają się nowe środowiska, ale między każdym ważnym punktem fabularnym musisz awansować do następnego poziomu gwiazdek. Oznaczało to, że przez kilka pierwszych rang gwiazd utknąłem z koniecznością odświeżenia obszarów, które już intensywnie zbadałem, zmuszając się do postępów na tyle, aby kontynuować. Później w grze, gdy uzyskałem dostęp do większej gamy środowisk i wierzchowców, które udostępniały nowe obszary, znacznie łatwiej było robić postępy bez poczucia, że ​​muszę wrócić do poprzedniego obszaru z dobrym grzebieńem … zębów.

    System walki jest prawdopodobnie najbardziej rozpoznawalnym aspektem…

    Pobierz Pokemon Legends: Arceus Recenzja – Co? Pokemon ewoluuje!

    TOP. jeden
    seria pokemon słońce i księżyc
    seria pokemon słońce i księżyc
    Amazon Prime Video (wideo na żądanie); Ikue Ohtani (aktor); Kunihiko Yuyama (reżyser)
    Udostępnij to