Charge: The Quest for Gravity przyciąga surrealistyczną grafiką i dziwacznym założeniem, ale jej rozgrywka rzadko odrywa się od ziemi.

Jeśli kiedykolwiek utknąłeś na archipelagu zamieszkałym przez maleńkie, nagie niemowlęta i nadzorowanym przez mechanicznego boga o trzech twarzach, prawdopodobnie wiesz, czego możesz się spodziewać po Cargo: The Quest for Gravity. Dla wszystkich innych jest to jedno z najdziwniejszych i najbardziej niepokojących doświadczeń, jakie możesz mieć w grze wideo lub w inny sposób. Sama dziwność surrealistycznego świata sprawia, że ​​Cargo początkowo intryguje, ale iskra dziwacznej fantazji, która kryje się w oprawie wizualnej i koncepcji tej niezwykłej przygody, nie dodaje radości rozgrywce. Gdy nowość jego założenia minie, nie ma wystarczającej ilości emocji, aby utrzymać tę przygodę na powierzchni.

Kliknij, aby wyłączyć wyciszenie

  • 15 rzeczy, które chciałbym wiedzieć przed rozpoczęciem Pokémon Legends: Arceus
  • Legendy Pokémon: Arceus ujawnia ten interesujący fakt | Aktualności TechRadar
  • 15 rzeczy, których nigdy nie wiesz o Uncharted
  • Gdzie jest Xur i co sprzedaje – 28 stycznia 2022
  • Sifu – Za kulisami: Dźwięk Sifu
  • Star Wars: The Old Republic – zwiastun fabularny „Dziedzictwo Sithów”
  • AI: THE SOMNIUM FILES – NirvanA Initiative Story Trailer
  • Pokemon Legends: Arceus – Gra Eventowa Zakrzywienia Czasoprzestrzeni
  • Pokemon Legends Top 20: Rozgrywka Arceus
  • Sekiro Speedrunner przełamuje wyścig GDQ z zawiązanymi oczami
  • Wydano anulowany film z gry Star Wars 1313 | Aktualności TechRadar
  • Elder Scrolls Online – filmowy zwiastun premierowy High Isle
  • Opłata

    • Oplatać
    • osadzać

    Rozmiar: 640 × 360480 × 270

    • To zaczyna się na:
    • Kończy się w:
    • Samoreprodukcja
    • Koło

    Czy chcesz, abyśmy zapamiętali te ustawienia dla wszystkich Twoich urządzeń?

    Zarejestruj się lub zaloguj teraz!

    Aby oglądać filmy, użyj przeglądarki zgodnej z formatem HTML5. Ten film ma nieprawidłowy format pliku. 00:00:00

  • HTML5
  • Samochody
  • Wysoka rozdzielczość
  • Wysoki
  • Bajo
  • Zgłoś problem Przepraszamy, ale nie możesz uzyskać dostępu do tej zawartości. Wpisz swoją datę urodzenia, aby wyświetlić

    Klikając „enter”, akceptujesz warunki TechRadar

    Warunki użytkowania i polityka prywatności

    wchodzić

    Teraz odtwarzane: Tytuł: Recenzja filmu The Quest for Gravity

    Nie da się opisać koncepcji Cargo bez zabrzmienia szaleńczo. Grasz jako Flawkes, mechanik na pokładzie Hippo, sterowca dostarczającego części maszyn na odległe wyspy. Gdy hipopotam zbliża się do archipelagu, niektórzy z małych, nagich mieszkańców wysp są tak podekscytowani przybyciem statku powietrznego, że zostają wystrzeleni w powietrze i wybuchają z czystego rozbawienia. Te eksplozje zwalają hipopotama z nóg, chociaż grawitacja jest tak słaba, że ​​Flawkes spada bezpiecznie na ziemię, prawie lekki jak piórko. Flawkes wkrótce zaczyna rozumieć, że mieszkańcy, zwani przyjaciółmi, emanują zabawą podczas zabawy i że tę zabawę można zbierać jako walutę i wydawać na przywrócenie światu grawitacji. Dzięki temu słynne zabytki, takie jak Big Ben i Statua Wolności, wychodzą ze stratosfery i wracają na Ziemię. Miesza się z tym mnóstwo włóczęgów, dzięki uprzejmości rezydenta boga, którego trzy mechaniczne twarze przemierzają centralną wyspę archipelagu na torze, o nieodłącznych wadach ludzkości i potrzebie ponownego uruchomienia planety, aby wspierać bardziej doskonały sposób życia.

    Zyskujesz kilka pierwszych skromnych ilości zabawy, biegając za swoimi przyjaciółmi i dając im porządnego kopniaka w tyłek, aby polecieli. (Mali to uwielbiają; nigdy się nie męczą). A sama dziwaczność rozpoczynania gry od wyrzucenia przyjaciół w powietrze i patrzenia, jak eksplodują kwiecistymi wybuchami, wciąga cię i zastanawiasz się, jakie szaleństwo może nastąpić. Wkrótce będziesz musiał poświęcić całą zabawę na nowy żagiel do żaglówki, która spadła z Hippo, abyś mógł odzyskać skrzynie ładunkowe kołyszące się na powierzchni oceanu. Okazuje się jednak, że jest to powolny sposób przemieszczania się i zanim zdołasz odzyskać wszystkie pudła, niektóre z nich spadają na dno oceanu. W tym momencie zostaniesz poproszony o uaktualnienie do motorówki. W przypadku łodzi motorowej (a także samochodów, łodzi podwodnych i maszyn latających, których będziesz potrzebować w dalszej części gry), możesz natychmiast złożyć pojazdy zgodnie ze specyfikacją dowolnego z licznych planów znalezionych na wyspach (o ile masz wszystkie niezbędne części) lub spróbuj zbudować własne pojazdy od podstaw. Możesz także zacząć od pojazdu opartego na schemacie, a następnie go zmodyfikować. Łatwo jest budować pojazdy; Połączenia, które kupujesz i zbierasz, można łączyć ze sobą, aby zbudować ramę, a silniki, śmigła, balony i inne komponenty można łączyć bezpośrednio.

    Świetnie. Kolejna gra, w której musisz zderzyć się z wielkimi pingwinami.Świetnie. Kolejna gra, w której musisz zderzyć się z wielkimi pingwinami.

    Niestety, nie ma zachęty do spędzania czasu na budowaniu własnych dzieł. Banjo-Kazooie: Nuts & Bolts poradziło sobie z podobnym elementem budowy pojazdów znacznie lepiej, przedstawiając wyzwania, które można by ukończyć z większym powodzeniem, gdybyś był kreatywny w swoich projektach. W Cargo nigdy nie ma potrzeby budowania pojazdów, które są większe, szybsze lub mocniejsze; możesz właściwie osiągnąć wszystkie cele, używając planów do zbudowania najbardziej podstawowej wersji dowolnego rodzaju pojazdu, jakiego potrzebujesz. (Co najwyżej może być konieczne przymocowanie koła ratunkowego lub dwóch do pojazdu, aby Twoi znajomi mogli się go złapać i wybrać na przejażdżkę.) Jeśli lubisz majsterkować, możesz trochę polubić projektowanie własnych pojazdów, ale ten aspekt gry jest słabo uwzględniony w pakiecie. A pojazdy, którymi można sterować tylko za pomocą klawiatury, nie są wcale takie przyjemne w użyciu. Samochody wydają się oderwane od ziemi, łodzie podwodne są boleśnie powolne, a helikoptery frustrująco unoszą się na wodzie. Sama Flawkes nie jest dużo przyjemniejsza do kontrolowania; często łapie się na powierzchniach, co czyni to tak prostym zadaniem, jak wskoczenie na nieco wyższą półkę.

    W końcu spędzasz część swojej ciężko zarobionej zabawy, powodując zderzenie góry lodowej z Ziemią, która zamarza na powierzchni oceanu i sprowadza nadejście zimy. Następnie musisz zamienić swoją łódź na samochód i oczywiście spędzić czas na zderzaniu się z wielkimi pingwinami, które zleciały z góry lodowej i zagrażają przyjaciołom. W tym momencie początkowo urocza dziwność celów gry zaczyna tracić swój blask, a rzucane ci zadania częściej powodują, że drapiesz się po głowie, niż się uśmiechasz. Musisz przejechać kilka okrążeń wokół toru, ale nie jest jasne, dlaczego. Są przyjaciele, którzy biegną z tobą na torze, ale to nie jest wyścig; to po prostu coś, co musisz zrobić.

    Później musi użyć łodzi podwodnej, aby zabrać 13 przyjaciół do komory w podwodnym wulkanie, a następnie spędzić czas na wrzucaniu przedmiotów do wadliwych rur, ponieważ dźwięki, które wydają te rury, nie sprzyjają zabawie przyjaciół. I oczywiście, jeśli przyjaciele nie będą się dobrze bawić, wulkan nie wybuchnie ponownie, a ocean pozostanie zamarznięty. To zadanie polegające na podnoszeniu rzeczy i wrzucaniu ich do rur, jak podstawowa gra rytmiczna, która pojawi się później, i kilka innych dorywczych zadań, które musisz wykonać, jest zgodne z surrealistycznym zacięciem gry, ale jest zbyt proste, aby było atrakcyjne. Ponadto przewożenie przyjaciół staje się częstą częścią jego pracy i choć na początku fajnie jest widzieć łańcuchy głupkowatych stworzeń wychodzących z ich pojazdów, nowość szybko mija i zaczyna czuć się jak taksówkarz wykonujący przyziemne prace. . Ładunek w końcu kończy się sekwencją, która wyrywa grę z nudnej, powtarzalnej koleiny, w którą wpada, ale jest za mało i za późno.

    Zbyt często twoje następne zadanie jest niejasne. U dołu ekranu zawsze znajduje się linia tekstu wskazująca, nad czym powinieneś obecnie pracować, ale te stwierdzenia są często mylące lub całkowicie błędne. Na przykład na początku masz udać się do turbiny i poszukać kapitana Hipopotama, ale go tam nie ma, a udanie się tam nie skutkuje przedstawieniem nowego celu. Później każą ci płynąć w kierunku wulkanów, ale ocean jest zamarznięty i nie możesz pływać pod powierzchnią. Zamiast tego musisz znaleźć ciało łodzi podwodnej, a następnie zbudować łódź podwodną, ​​aby dotrzeć do celu. Często musisz znaleźć rzeczy, które posuną naprzód fabułę, na przykład trzyosobową bandę przyjaciół, która da ci wskazówki dotyczące następnego celu lub czołgistów z farbą, które są rozrzucone po całym archipelagu w jednym punkcie, a brak celów z tych sekcji jest frustrujący . Mapa lub punkt nawigacyjny wskazujący lokalizację następnego celu utrzymałby wszystko w ruchu.

    Nie ma gry, w którą gra się jak Cargo, i nie ma też takiej gry. Obrazy przypominają rzeczy, które można zobaczyć w jednym z dziwniejszych filmów Terry'ego Gilliama, a widok małych domków, latarni morskich i budynku Chryslera unoszącego się w powietrzu nad archipelagiem ma w sobie ekscentryczne piękno. Mimo całego surrealistycznego uroku, oprawa graficzna Cargo pozostawia wiele do życzenia. Jeśli na przykład przełączysz się na widok z kokpitu podczas jazdy samochodem, zobaczysz kierownicę, ale nie będzie się ona obracać, gdy skręcisz. Znajomi, których spotykasz pod wodą, mają na głowach hełmy, dopóki nie złapią twojej łodzi podwodnej, w którym to momencie…

    Skąd pobrać recenzję Cargo: The Quest for Gravity

    TOP. jeden
    Zarzut świadka
    Zarzut świadka
    Amazon Prime Video (wideo na żądanie); Tyrone Power, Marlene Dietrich, Charles Laughton (aktorzy)
    Udostępnij to